مطالبی درباره دوره خیاطی ضخیم دوزی

مطالبی درباره دوره خیاطی ضخیم دوزی

0از 0 رأی


دوره خیاطی ضخیم دوزی

علاقه مندان به خیاطی در زمان گذراندن دوره خیاطی ضخیم دوزی با روش های دوخت انواع لباس هایی که برای دوخت آن ها، پارچه هایی با ضخامت بالا به کار می رود، آشنا می شوند.

با توجه به این موضوع، داشتن اطلاعات در زمینه دوره خیاطی ضخیم دوزی، می تواند برای علاقه مندان به خیاطی و افرادی که قصد دارند این دوره را بگذرانند، بسیار مفید و لازم باشد.

در ابتدا به شرح انواع مسائل و موضوعاتی که در دوره خیاطی ضخیم دوزی آموزش داده می شوند، می پردازیم:

آموزش روش هایی برای رسم انواع الگو های لباس های ضخیم مانند کت و بارانی،

آموزش روش ها و متد هایی برای دوخت انواع پارچه های ضخیم مانند کتان،

آموزش روش های مختلف آسترکشی انواع لباس ها به صورت کامل،

روش هایی برای انجام کار هایی مانند لایی زدن انواع لباس ها در دوره خیاطی ضخیم دوزی.

همچنین در ادامه، باید به این موضوع اشاره نمود که دوره خیاطی ضخیم دوزی به عنوان مرحله تکمیل کننده دوره نازک دوزی شناخته می شود، بنابراین افراد علاقه مند به گذراندن دوره خیاطی ضخیم دوزی باید در ابتدا دوره نازک دوزی را به طور کامل و دقیق بگذرانند و در ادامه برای تکمیل آموخته های خود، دوره خیاطی ضخیم دوزی را به صورت کامل بگذرانند.

معمولا افراد در دوره خیاطی ضخیم دوزی با مسائل و موضوعات متنوع زیر آشنا خواهند شد:

در ابتدا، افراد علاقه مند به خیاطی، با انواع مهارت های سوزن دوزی در دوره خیاطی ضخیم دوزی آشنا می شوند، این نوع سوزن دوزی به وسیله نخ هایی ضخیم، متناسب با ضخامت پارچه، انجام می شود.

در ادامه علاقه مندان به ضخیم دوزی، می توانند انواع تکنیک های دوخت و دوز در این دوره را به خوبی یاد بگیرند، این نوع دوخت و دوز بر روی پارچه های ضخیم می تواند حالتی شبیه تزئینات نیز داشته باشد.

علاقه مندان در ادامه در دوره خیاطی ضخیم دوزی، روش استفاده از مواد سه بعدی مانند زیپ ها، چرم های مختلف، دکمه ها و غیره را یاد می گیرند.

در مرحله بعد، هنرجو ها یاد می گیرند تا طرح های متنوع و زیبا را به چه روش هایی بر روی پارچه رسم نمایند، در ادامه نیز با استفاده از متد های متفاوت در زمینه ضخیم دوزی، انواع طرح ها را بر روی پارچه پیاده کنند.

یکی دیگر از مراحلی که در دوره خیاطی ضخیم دوزی به افراد آموزش داده می شود، روش های تعمیر و بازسازی انواع لباس ها و تزئینات مربوط به لباس ها می باشد.

در نهایت علاقه مندان در زمینه دوره خیاطی ضخیم دوزی، می توانند نکته هایی را که در این زمینه یاد گرفته اند، به دیگران انتقال دهند، به این منظور، بهترین کار، شرکت در کارگاه های آموزشی است.

در ادامه به شرح برخی فرصت های شغلی در زمینه ضخیم دوزی می پردازیم:

با داشتن توانایی در دوره ضخیم دوزی، افراد می توانند به عنوان طراح لباس ضخیم دوزی در کارگاه ها و تولیدی های لباس فعالیت نمایند. در نتیجه افراد می توانند به طراحی و دوخت لباس هایی مانند لباس های عروس، شب و غیره بپردازند.

دومین فرصت شغلی در زمینه ضخیم دوزی، شامل روش های تعمیر و بازسازی انواع لباس ها می باشد، در نتیجه افراد با کسب مهارت لازم می توانند به تعمیر انواع لباس ها بپردازند.

همچنین افراد، در صورت داشتن علاقه و توانایی لازم، می توانند، به صورت خودآفرین،به دوخت و فروش انواع لباس ها و تزئینات مربوط به ضخیم دوزی بپردازند.

افرادی که از توانایی لازم در زمینه دوره خیاطی ضخیم دوزی برخوردارند، می توانند در صورت علاقه مند بودن به عنوان استاد در زمینه تدریس هنر خیاطی، فعالیت نمایند.

در ادامه به شرح تعدادی از پارچه های ضخیمی می پردازیم:

پارچه مخمل کبریتی، به عنوان پارچه ای گرم و ضخیم با زیبایی خاصی شناخته می شود، معمولا به دلیل تولید این نوع پارچه از الیاف پنبه ای، از سازگاری خوبی با انواع پوست ها برخوردار است.

پارچه جیر، در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می شود، که نوع طبیعی آن، از موادی مانند پوست گاو، گوسفند و غیره ساخته می شود. این محصول برای تولید انواع لباس ها مانند کمربند، جلیقه، شلوار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه پوشش دار، با داشتن بافتی متراکم، از دو لایه چسبیده به هم تولید شده است، همچنین از یک پوشش پلاستیکی ضد آب در این پارچه استفاده شده است و می تواند برای دوخت انواع هودی، پالتو و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی , اموزش خیاطی , خیاطی ,