آموزش دوخت لباس کودک مبتدی

آموزش دوخت لباس کودک مبتدی

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس کودک مبتدی

امروزه اغلب والدینی که از توانایی در حرفه خیاطی برخوردارند، تمایل دارند تا خودشان انواع لباس ها را برای فرزندان خود بدوزند، توانایی دوخت لباس برای کودکان، علاوه بر فرصتی برای انتخاب طرح و رنگ مناسب و اندازه دقیق برای اندام کودک، می تواند یک گزینه مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها باشد.

بنابراین در ادامه به شرح آموزش دوخت لباس کودک مبتدی می پردازیم:

اولین نکته ای که در زمان شروع به دوخت و دوز لباس کودک باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه ای مناسب برای دوخت انواع لباس کودک است، در ادامه به توضیح مختصری درباره تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت و دوز لباس کودک می پردازیم:

پارچه پنبه ای، این نوع پارچه بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می شود، در نتیجه برای پوست کودکان، حساسیت یا آلرژی به وجود نمی آورد. بنابراین می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های کودکانه، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه نخی، این نوع پارچه با داشتن تار و پود زیاد، می تواند از رطوبتیا عرق کردن بیش از اندازه پوست بدن جلوگیری نماید، به همین دلیل می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس بچگانه مورد استفاده قرار بگیرد، البته قبل از برش پارچه نخی، پیشنهاد می شود تا پارچه را یک بار بشویید، زیرا اغلب پارچه ها در تماس با آب دچار آبرفتگی می شوند.

پارچه چیت، با داشتن دو نوع ضخامت کم و زیاد، می تواند برای دوخت انواع لباس ها مانند پوشک پارچه ای، قنداق و غیره برای نوزادان مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین پارچه چیت می تواند به عنوان آستر برای لباس های کودکان و انواع پتو ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه پشمی تدی، با تولید از مواد پلی استر و الیافی مانند کنف و ابریشم، دارای یک بافت گرم می باشد، به همین دلیل می تواند برای دوخت انواع پتو برای کودکان، مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین این پارچه به علت داشتن مقاومت مناسب در برابر لکه ها و ثبات رنگ در شست و شو، می تواند برای دوخت انواع پالتو و کت برای کودکان مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه کشمیر، دارای طرح چهارخانه و زیبایی است که می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس مهمانی برای کودکان مورد استفاده قرار بگیرد، البته این نوع پارچه از حالت کشسانی برخوردار نیست و همچنین نباید برای مدت طولانی به تن کودک بماند، زیرا می تواند باعث ناراحتی کودک شود.

پارچه بافتنی، این نوع پارچه از نرمی خوبی برخوردار است، به همین دلیل برای دوخت انواع لباس های کودکانه مانند هودی و سوییشرت مناسب می باشد، همچنین به دلیل کیفیت مناسب، این نوع پارچه می تواند باعث تنفس پوست شود که در نتیجه از عرق نمودن پوست کودک جلوگیری می نماید.

کتان، به عنوان یک پارچه مناسب برای دوخت لباس های کودکان شناخته می شود، پارچه کتان از مقاومت خوبی در برابر شست و شو برخوردار است و همچنین امکان تنفس پوست بدن وجود خواهد داشت، بنابراین می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس کودکان، مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به شرح تعدادی از نکته ها در زمینه آموزش دوخت لباس کودک مبتدی می پردازیم:

در درجه اول به راحتی کودک در زمان پوشیدن لباس، توجه نمایید، لباسی که برای کودک انتخاب می شود باید از نظر ظاهر و کیفیت مناسب برای کودک، دختر یا پسر باشد.

در ادامه شما می توانید انواع ایده ها و طرح های زیبا و جدید را در اینترنت و سایت های مختلف پیدا نمایید.

برای دوخت لباس کودکان، باید به سراغ طرح هایی بروید که علاوه بر ساده بودن، از آیتم ها و اکسسوری های بسیار کمی برخوردار باشند، زیرا کودکان نمی توانند به هنگام پوشیدن لباس هایی که اکسسوری زیادی داشته باشند، راحت باشند.

در زمان انتخاب پارچه مناسب و طرح لباس کودک، به آب و هوا نیز دقت نمایید، به همین دلیل از دوخت یا پوشاندن لباس هایی که برای آب و هوا مناسب نیستند، خودداری نمایید.

در زمان انتخاب لباس برای کودک، از پوشاندن لباس هایی که مناسب سنین کودکی نیستند خودداری نمایید، به عنوان مثال از پوشاندن پیراهن های بزرگسالانه و آرایش برای دختر بچه ها خودداری نمایید، در کل نگذارید کودکان زود بزرگ شوند.

در ادامه باید به نظرات کودکان اهمیت دهید، ممکن است کودکان درباره انتخاب لباس، نظرات عجیبی داشته باشند، اما با دقت به حرف های آن ها گوش دهید، این کار می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , اموزش خیاطی , خیاطی , آموزش خیاطی ,