آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه

آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه

0از 0 رأی


دوخت لباس مجلسی کوتاه

امروزه انواع لباس های مجلسی را با توجه به سلیقه افراد در اندازه های بلند و کوتاه می دوزند و مورد استفاده قرار می دهند، لباس مجلسی به نوعی لباس گفته می شود که توسط خانم ها پوشیده می شود، معمولا دامن این لباس ها می تواند با توجه به خواست افراد تا قوزک پا برسد یا در اندازه های بسیار کوتاه تر دوخته شود.

در ادامه به مهم ترین مسائلی که در زمان دوخت لباس مجلسی کوتاه باید به آن توجه نمود، می پردازیم:

اولین مسئله، انتخاب یک الگوی مناسب برای دوخت لباس مجلسی کوتاه می باشد، معمولا امروزه طرح ها و الگو های متنوعی برای دوخت این نوع لباس وجود دارد، شما می توانید انواع طرح ها و الگو های لباس را در سایت های معتبر، مجلات آموزش خیاطی و فروشگاه های لباس مشاهده و دریافت نمایید.

دومین نکته ای که باید مورد توجه قرار داد، انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت لباس مجلسی کوتاه است، با پیشرفت تکنولوژی در صنعت نساجی، امروزه می توانید انواع پارچه ها را با کیفیت، طرح ها و رنگ های متفاوت، خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید.

از انواع پارچه های مناسب برای دوخت لباس مجلسی کوتاه می توان به ساتن، مخمل، حریر، گیپور، دانتل و غیره اشاره نمود.

یکی دیگر از موارد با اهمیت در زمان دوخت لباس مجلسی کوتاه، روش درست اتو کردن درز لباس ها می باشد، معمولا باید با اتوی گرم به آرامی درز لباس ها را اتو نمود، البته گرمای اتو باید به اندازه بسیار مناسبی باشد تا باعث خرابی پارچه و لباس نشود.

همچنین باید قبل از اتوی درز ها، با جنس و ویژگی های پارچه مورد نظر آشنا باشید، زیرا برخی پارچه ها مانند حریر به راحتی در تماس با حرارت دچار تغییر شکل می شوند.

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که در دوخت لباس مجلسی کوتاه باید به آن توجه نمود، این است که باید انواع پارچه ها را قبل از برش، به آرامی با آب بشویید، زیرا اغلب پارچه ها به راحتی در تماس با آب دچار آبرفتگی می شوند، البته به یاد داشته باشید که بعد از شستن با آب به آرامی با یک اتو با حرارت ملایم، چین و چروک های مانده روی پارچه را به خوبی اتو بزنید و سپس پارچه را برش دهید.

اما برخی از پارچه ها مانند پارچه های پشمی به شست و شوی قبل از دوخت نیازی نخواهند داشت.

در نهایت یکی از مهم ترین مسائل در زمان دوخت لباس مجلسی کوتاه، خرید انواع وسایل تزئینی و یراق برای لباس می باشد، انواع تزئینات می توانند شامل دکمه، گل، مروارید، دانتل و غیره باشند. پیشنهاد می شود برای زیباتر شدن لباس مجلسی کوتاه از وسایل تزئینی با کیفیت عالی استفاده نمایید تا علاوه بر ظاهر لباس، از دوام خوبی نیز برخوردار باشند.

لباس مجلسی کوتاه با داشتن ظاهری پرنسسی می تواند به زیبایی شما در مجالس بیفزاید، معمولا انواع لباس مجلسی کوتاه با دامن های مدل پف دار می توانند به زیبایی با کفش های پاشنه بلند ست شوند.

البته گاهی در زمان دوخت لباس مجلسی کوتاه، قسمت پشت لباس را بلند در نظر می گیرند، این کار می تواند باعث زیباتر شدن ظاهر لباس شود.

امروزه در اغلب کمپانی های تولید لباس، انواع لباس های مجلسی مدل کوتاه دوخته می شوند و در تزئینات ظاهری آن ها ازپارچه های براقی مانند نوع پولک دار و لمه استفاده می شود.

در ادامه به شرح مختصری از روش دوخت لباس مجلسی کوتاه می پردازیم:

بعد از انتخاب الگوی مناسب برای دوخت لباس مجلسی کوتاه، به اندازه گیری اندام های بدن به صورت دقیق بپردازید، معمولا قد الگوی بدنه باید تا اندازه خط کمر در نظر گرفته شود.

می توانید برای رسم الگوی دامن، از یک دامن تمام کلوش استفاده نمایید.

برای تعیین اوازمان دامن، باید الگوی دامن را از وسط نصف کنید.

معمولا می توان برای قسمت الگوی بدنه، از طرح های دکلته استفاده نمایید.

اغلب خیاطان برای استفاده از متد متریک برای دوخت انواع لباس ها مانند مانتو از الگوی 5 استفاده می کنند، اما برای دوخت لباس های مجلسی باید از الگوی 2 استفاده شود.

انواع مدل ها در زمان دوخت لباس های مجلسی کوتاه از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به لباس های مردانه برخوردار هستند، البته در زمان شرکت در یک مراسم، به مسائلی مانند آداب حضور در مراسم، دقت نمایید و اکسسوری های مناسب با مراسم را در لباس خود به کار ببرید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی بچگانه , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی , خیاطی , آموزش خیاطی ,