مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور

مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور

لباس مجلسی، یکی از انواع لباس های بسیار شیک است که در مراسم و مجالس توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا این لباس ها دارای اندازه ای تا روی قوزک پا یا بلندتر هستند، البته با توجه به پارچه های گرانقیمتی که برای دوخت این دسته از لباس ها استفاده می شود، از قیمت های بسیار بالایی در فروش برخوردار می باشند.

پارچه ساتن به کار رفته در مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور، به دلیل داشتن نرمی و براقی زیبای خود به لباس مجلسی، جلوه ای شیک و لوکس می دهد، البته امروزه پارچه ساتن در طرح ها و انواع مختلفی تولید می شود که در ادامه به شرح تعدادی از آن ها می پردازیم:

ساتن بارنت، از رنگ ها و طرح های متنوعی برخوردار است.

ساتن آنتیک، دارای ظاهری مات و قیمت های بسیار بالایی در فروش است.

ساتن کتان، از بافتی با ظاهر شیار دار در قسمت پشت پارچه، برخوردار است.

انواع دیگر پارچه های ساتن شامل ساتن طرح دار، ساتن لغزنده، ساتن شیاردار و غیره هستند.

یکی دیگر از پارچه های به کار رفته در مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور، پارچه گیپور می باشد، پارچه گیپور از الیافی مانند پنبه و ابریشم تولید شده است، که در ظاهر دارای ویژگی هایی مانند وجود نقش های برجسته و با طرح های ضخیم و بدون تور است، باید گفت که مهم ترین راه تشخیص پارچه های گیپور نسبت به انواع پارچه های دیگر، در زمینه این نوع پارچه هاست، زیرا پارچه های گیپور دارای نقش های برجسته بر روی خود هستند و هیچگونه زمینه خاصی ندارند.

در واقع می توان گفت پارچه گیپور می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای قسمت هایی مانند روی بالاتنه دکلته در لباس های مجلسی و تزئینات روی لباس مورد استفاده قرار بگیرد و باعث شود تا لباس مجلسی بسیار شیک و زیبا به نظر برسد.

در ادامه به برخی ویژگی ها و مشکلات کار با انواع گیپور در مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور می پردازیم:

یکی از اولین مشکلاتی که در زمینه کار با توری گیپور وجود دارد، وزن بالای این نوع پارچه است.

همچنین به دلیل ضخامت پارچه گیپور، نمی توان آن را به صورت درز دوخت.

این نوع پارچه از ویژگی هایی مانند سخت و سفت بودن برخوردار است که باعث می شود تا کار دوخت روی آن، با کمی مشکل همراه باشد.

در زیر به تعدادی از پارچه های گیپور مناسب برای مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور اشاره می کنیم:

گیپور ساتن، گیپور کشی، گیپور آستردار، گیپور توری، گیپور نگین دار، گیپور مجلسی، گیپور چند رنگ و غیره.

در ادامه به برخی نکات مهم در زمان کار با پارچه گیپور در مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور می پردازیم:

ابتدا باید اندازه های دقیق را برای رسمالگو و برش پارچه، بدست آورید، برای این کار باید از یک متر مناسب استفاده نمایید.

با انتخاب متد مناسب برای دوخت لباس مجلسی ساتن و گیپور، شروع به رسم الگو نمایید.

در زمان دوخت انواع لباس مجلسی، در صورتی که از روش ایتالیایی استفاده می کنید، باید به اندازه 2 سانتی متر به بالای قسمت سینه پیش بروید تا حلقه از اندازه مناسب، بیشتر باز نشود.

همچنین می توانید در زمان رسم بخش هایی از لباس مانند یقه، با توجه به سلیقه شخصی خودتان، یقه را کمی بزرگتر یا کوچکتر رسم نمایید.

در ادامه برای رسم قسمت پشت یقه، می توانید مانند قسمت جلو، یقه را رسم نمایید، اما با این تفاوت که این بخش را با طرح های بیشتری رسم نمایید، در نهایت برای قسمت پشت یقه، سه یا چهار لقی به کار ببرید.

در زمان رسم دامن در مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور، از اوازمان شکسته استفاده نمایید، به این صورت که در الگو،سه عدد تا، با اندازه ای برابر با 4 الی 6 سانتی متر را مشخص نمایید.

اوازمان مربوط به قسمت ران در مدل لباس مجلسی ساتن و گیپور، باید برابر با 3 سانتی متر و به سمت داخل باشد، توجه به این نکته می تواند سبب شود تا لباس به خوبی فیت بدن شود.

گاهی با توجه به سلیقه می توان برای قسمت پشت لباس مجلسی، از 6 متر توری استفاده نمود و چین سوزنی را برای دوخت تور به کار برد، که در نهایت آن ها را به وسیله یک قطعه کش به هم وصل کرد، البته باید قطعه کش به خوبی در زیر لباس مخفی شود تا قابل دید نباشد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی اسان , آموزش خیاطی , خیاطی ,