لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده

لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده

0از 0 رأی


لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده

پارچه ساتن به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های زنانه و مجلسی می باشد، معمولا با توجه به کیفیت و زیبایی، از قیمت های بسیار مناسبی در بازار برخوردار است، مواد تشکیل دهنده این نوع پارچه ها از نخ های بلند پلی استر، ابریشمی یا نایلونی می باشد.

لباس مجلسی به نوعی از لباس های شیک گفته می شود که توسط خانم ها در مراسم و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا بلندی این لباس ها با توجه به سلیقه افراد می تواند تا قوزک پا یا بلند تر باشد.

معمولا قسمت بالاتنه این نوع لباس ها می تواند دکلته یا بندی باشد اما در لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده، این قسمت از لباس کاملا پوشیده و با آستین های بسیار بلند است، که می تواند به عنوان لباسی مناسب برای افرادی که به این مسئله اهمیت می دهند، مورد استفاده قرار بگیرد.

لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده، با توجه به استفاده از پارچه ساتن در دوخت، از زیبایی بافت و ظاهر بسیار شیک برخوردار است، معمولا روی پارچه ساتن، جزئیات و طرح های زیبایی وجود دارد که ظاهر شیک لباس مجلسی را دو برابر می کند.

همچنین برای استفاده از اکسسوری های زیبا می توان از کفش های بلند، جواهرات و انواع کیف های زیبا استفاده نمود.

در ادامه به شرح تعدادی از انواع پارچه های ساتن مناسب برای دوخت لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده می پردازیم:

ساتن براق، به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین پارچه های ساتن برای دوخت لباس های مجلسی می باشد، معمولا طراحان لباس، از این نوع ساتن استفاده زیادی می کنند، پارچه ساتن به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت لباس مجلسی، از ظاهری شیک و زیبا برخوردار است، این نوع پارچه ها دارای یک سمت براق و سمت دیگر حالتی مات هستند.

ساتن مات، برخی از خانم ها تمایلی به پوشیدن لباس هایی با طرح های زرق و برق دار ندارند، بنابراین پارچه ساتن مات با ظاهر خاص خود می تواند برای دوخت انواع لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده مناسب باشد.

ساتن آمریکایی، به عنوان یکی از محبوب ترین انواع پارچه های ساتن شناخته می شود که با توجه به برخورداری از وزنی سنگین نسبت به انواع دیگر پارچه های ساتن، می تواند برای دوخت انواع کت و شلوار های زنانه و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

ساتن چکشی، با داشتن سطح صیقلی و صاف، به عنوان یکی از زیباترین و متفاوت ترین پارچه های ساتن برای لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده به حساب می آید، البته به دلیل ظاهر متفاوت، به ساتن طرح دار نیز شناخته می شود.

در ادامه به برخی ویژگی های مهم پارچه ساتن برای لباس مجلسی ساتن بلند و پوشیده می پردازیم:

معمولا انواع پارچه ساتن از جنسی بسیار لطیف و براق برخوردارند.

این نوع پارچه ها دارای سطحی بسیار صیقلی، براق و صاف هستند.

پارچه های ساتن دارای ظاهری بسیار شیک هستند که می توانند به انواع لباس ها سبک اشرافی بدهند.

همچنین می توان از پارچه های ساتن به عنوان آستر در زمان دوخت انواع لباس ها استفاده نمود.

در ادامه به روش هایی مناسب برای شست و شوی انواع پارچه های ساتن می پردازیم:

با توجه به این که پارچه های ساتن به آسانی دچار چین و چروک نمی شوند، اما این لباس ها به آسانی با آب دچار لکه بر روی سطح خود می شوند.

معمولا انواع پارچه های ساتن با ترکیب الیاف مصنوعی را می توان به راحتی در خانه شست و تمیز نمود، البته برای شستن آن ها باید از آب ولرم و صابون استفاده شود، در ادامه نیز برای خشک نمودن این پارچه ها، باید آن ها را روی یک سطح بسیار صاف مانند یک حوله تمیز پهن نمود و اجازه داد تا به روش بسیار طبیعی خشک شوند.

البته انواع پارچه های ساتن ابریشمی را باید برای شست و شو با روش های بسیار خاص بخارشور تمیز نمایید که برای این کار می توانید پارچه را به خشک شویی بسپارید.

همچنین از روش اتوکشی مستقیم انواع پارچه های ساتن به شدت خودداری نمایید، برای جلوگیری از خراب شدن پارچه های ساتن، می توانید از اتو با درجه حرارت بسیار پایین استفاده نموده و بین اتو و پارچه ساتن نیز از یک پارچه با ضخامت مناسب استفاده نمایید، تا سطح اتو به صورت مستقیم با پارچه ساتن تماس نداشته باشد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی آسان , خیاطی ,