آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه

آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه

لباس مجلسی به نوعی از لباس های بسیار شیک گفته می شود که با توجه به استفاده از پارچه های گرانقیمت، به عنوان گزینه مناسبی برای خانم ها برای شرکت در مراسم و مجالس شناخته می شود.

معمولا انواع لباس های مجلسی را با توجه به سلیقه افراد، در اندازه های متفاوتی می دوزند و مورد استفاده قرار می دهند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت و دوز است، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از بهترین و زیباترین پارچه ها در زمینه دوخت لباس های مجلسی می پردازیم:

پارچه ساتن به عنوان اولین و زیباترین پارچه برای دوخت لباس های مجلسی کوتاه زنانه شناخته می شود، این نوع پارچه ها با داشتن ویژگی های خوبی مانند لطافت و سبکی می توانند در دوخت انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به تعدادی از پارچه های ساتن اشاره می کنیم:

ساتن آمریکایی، ساتن ابریشم، ساتن مرلین و غیره، که می توانند برای دوخت انواع پیراهن ها و شومیز ها مورد استفاده قرار بگیرند.

دومین پارچه مناسب برای دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه، پارچه مخمل است، در گذشته این نوع پارچه را از مواد طبیعی آماده می کردند، اما امروزه با اضافه نمودن انواع الیاف های مصنوعی، علاوه بر تنوع در تولید، ویژگی های مختلفی نیز خواهند داشت.

پارچه مخمل، با داشتن بافتی کرکی و پرزدار از ویژگی های خوبی مانند نرمی و لطافت برخوردار است.

پارچه گیپور نیز به عنوان یکی از زیباترین و بهترین پارچه ها برای دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه به حساب می آید، معمولا این پارچه را با کریستال، سنگ، منجق و غیره تولید می کنند.

معمولا برای تزئین این نوع پارچه، از سنگ دوزی با دست استفاده می کنند.

پارچه کرپ، به عنوان یکی دیگر از بهترین و زیباترین پارچه ها برای دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه شناخته می شود، این نوع پارچه ها می توانند گزینه مناسبی برای دوخت لباس های مختلفی مانند مانتو، کت و شلوار باشند.

معمولا بعد از انتخاب بهترین پارچه برای دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه، نکته ها و مسائل زیر مورد توجه قرار می گیرند.

در صورتی که پارچه مناسبی را در اختیار دارید، باید به انتخاب یک الگوی بسیار مناسب برای دوخت بپردازید، معمولا برای انتخاب بهترین و مناسب ترین الگو برای دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه، باید به مسائلی مانند مناسب بودن لباس با اندام خود توجه نمایید، همچنین در صورت نیاز و استفاده از پارچه های بسیار نازک، باید از آستر های مناسبی در این زمینه استفاده نمایید.

همچنین با توجه به مراسم یا مجلس خاصی که قصد شرکت در آن را دارید باید انتخاب مناسبی از لباس مجلسی کوتاه زنانه داشته باشید.

در ادامه به شرح مختصری از آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه می پردازیم:

ابتدا اندازه های دقیق خود را با استفاده از یک متر مناسب به دست بیاورید، در زمان اندازه گیری اندام، از یک لباس مناسب و سبک استفاده نمایید و همچنین از پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلند خودداری نمایید.

در زمان رسم الگو، باید قد الگو را تا اندازه قسمت خط کمر، کوتاه در نظر بگیرید.

در ادامه با بستن پنس سرشانه در قسمت پشت، به رسم خط اکاردمان بپردازید.

باید به طراحی یک دکلته مناسب با اندام بپردازید، در ادامه می توانید دامن لباس مجلسی کوتاه را به صورت تمام کلوش رسم نمایید.

برای به دست آوردن اوازمان دامن، باید الگو را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.

برای رسم و دوخت قسمت بالاتنه، باید دو قطعه از پارچه را برش زده، به هم وصل نموده و به قسمت بالاتنه لباس متصل نمایید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در دوخت لباس مجلسی کوتاه زنانه باید مورد توجه قرار داد، روش درست اتو کردن درز ها بعد از تمام شدن دوخت و دوز است، برای این کار باید از نکاتی مانند جنس پارچه اطلاع داشته باشید تا بتوانید از روش دقیق و مناسبی برای اتو نمودن درز ها استفاده نمایید، زیرا برخی پارچه ها را باید با حرارت بسیار پایین اتو نمود.

در ادامه توجه داشته باشید که مراحل اتو کردن درز لباس ها باید به صورت آرام و به ترتیب انجام شود تا از مشکلاتی مانند سوختن پارچه و آسیب به بافت پارچه جلوگیری شود.

معمولا لباس های خانم ها از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع دیگر لباس ها برخوردار هستند،بنابراین به راحتی و در صورت نیاز می توان تغییرات لازم را بر روی آن ها ایجاد نمود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت دامن , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه ,