آموزش دوخت کت زنانه چه نکاتی دارد؟

آموزش دوخت کت زنانه چه نکاتی دارد؟

0از 0 رأی


آموزش دوخت کت زنانه

اغلب خانم های هنرمند و خیاط، تمایل دارند تا خودشان بتوانند انواع لباس های شیک و مورد نظرشان را براساس سلیقه خود بدوزند، بنابراین داشتن اطلاعات در زمینه آموزش دوخت کت زنانه می تواند برای آن ها بسیار مفید و جالب باشد، با توجه به این مسئله در ادامه به شرح برخی نکته های با اهمیت در این زمینه می پردازیم:

یکی از مهم ترین نکته هایی که در زمینه آموزش دوخت کت زنانه می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد، انتخاب یک پارچه بسیار عالی و مناسب برای دوخت کت است، بنابراین در ادامه با تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت کت زنانه آشنا می شویم:

پارچه نخی، به عنوان یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع کت زنانه به حساب می آید، جنس مناسب پارچه های نخی از عرق کردن بیش از اندازه در فصل های گرم سال جلوگیری می کند، که در نتیجه پوست دچار حساسیت و آلرژی نخواهد شد.

پارچه کتان، یکی از مناسب ترین و شیک ترین پارچه ها برای دوخت انواع کت زنانه به حساب می آید، معمولا این نوع پارچه ها در ضخامت های متنوعی شامل متوسط، نازک و ضخیم تولید می شوند، که البته هر چه پارچه کتان از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، از ویژگی چروک پذیری کمتری برخوردار است، بنابراین می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های زمستانی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه کرپ، به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدار ترین پارچه ها برای دوخت انواع کت به حساب می آید، البته این نوع پارچه ها از ضخامت تقریبا بالایی برخوردار هستند که در نتیجه می توانند برای دوخت انواع لباس های رسمی و اداری در فصل های سرد مورد استفاده قرار بگیرند، البته گاهی با توجه به دما و فصل های سال می توانید از انواع کرپ با جنس پلی استر، ابریشمی و پشمی استفاده کنید.

پارچه لینن، به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین پارچه ها برای دوخت انواع کت و شلوار زنانه به حساب می آید، استفاده از الیاف کتان برای تولید این نوع پارچه باعث شده تا علاوه بر وزن مناسب و کم، از ویژگی های خوبی مانند بافت نرم و لطیف نیز برخوردار باشد، بنابراین می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع کت زنانه مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت انواع کت زنانه، پارچه گاباردین می باشد، استفاده از الیاف مصنوعی برای تولید این نوع پارچه باعث شده تا از جنس محکم و مناسبی برای دوخت برخوردار باشد.

پارچه فلامنت، یکی دیگر از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت کت زنانه به حساب می آید، استفاده از مواد ویسکوز به عنوان ماده اولیه در تولید پارچه فلامنت باعث شده تا این نوع پارچه از کیفیت و جنس مناسبی برای دوخت انواع لباس های تابستانی برخوردار باشد، از مجموعه پارچه های شبه فلامنت می توان به پارچه های فاستونی اشاره کرد.

در ادامه به شرح مختصری از آموزش اندازه گیری و دوخت کت زنانه می پردازیم:

اولین کار بعد از انتخاب پارچه مناسب، اندازه گیری اندام های بالاتنه به طور دقیق می باشد، برای این کار باید از یک متر بسیار مناسب برای اندازه گیری استفاده نمایید، برای اندازه گیری بالاتنه باید اندازه های زیر را به طور دقیق به دست بیاورید.

اندازه قد بالاتنه جلو، برای اندازه گیری این قسمت باید سر متر را در قسمت گودی گلو قرار داده و اندازه میان گودی گلو تا گودی کمر را در یک دفترچه اندازه گیری، یادداشت نمایید.

همچنین برای اندازه گیری بالاتنه پشت باید با قرار دادن سر متر در گودی گردن، اندازه بین گودی گردن و گودی کمر را بدست بیاورید، البته همیشه قسمت بالاتنه پشت باید از قسمت بالاتنه جلو، بلندتر باشد.

در ادامه انواع اندازه ها مانند دور گردن، دور بازو، دور مچ، دور کمر، دور سینه و غیره را بدست بیاورید و در دفترچه اندازه گیری یادداشت نمایید.

در صورتی که از روش بدون الگو استفاده می کنید، باید از یک کت قدیمی و مناسب به عنوان مدلی برای برش پارچه استفاده نمایید، با قراردادن کت مدل به روی پارچه، باید در اطراف محل دوخت کت روی پارچه را به اندازه یک الی یکی و نیم سانتی متر آزاد بگذارید.

قبل از آموزش دوخت کت زنانه، باید در زمینه نازک دوزی از آموزش و تجربه کافی برخوردار شده باشید، زیرا در دوره نازک دوزی، افراد با روش های مختلف دوخت، وسایل و ابزار خیاطی و غیره آشنا می شوند که می تواند به عنوان پیش زمینه مناسب برای آموزش دوخت کت زنانه به حساب بیاید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت کت زنانه , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه ,