آموزش دوخت شلوارک ساده بدون الگو

آموزش دوخت شلوارک ساده بدون الگو

0از 0 رأی


آموزش دوخت شلوارک ساده بدون الگو

اغلب افراد در روز های گرم تابستان، تمایل دارند تا شلوارک ساده بپوشند، این نوع پوشش می تواند علاوه بر خنک بودن و جلوگیری از عرق کردن بدن، به عنوان یک لباس مناسب برای جلوگیری از بروز انواع حساسیت ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین داشتن اطلاعات در زمینه آموزش دوخت شلوارک ساده بدون الگو می تواند برای علاقه مندان بسیار جالب و مفید باشد، بنابراین در ادامه به شرح مهم ترین نکات در این زمینه می پردازیم:

ابتدا توضیح مختصری از شلوارک های ساده و انواع آن ها در زیر ارائه می شود.

شلوارک ساده به نوعی پوشش بسیار خاص گفته می شود که برای پوشش پایین تنه تا حدود تقریبی بالا یا زیر زانو ها، مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع لباس می تواند برای پوشیدن در مکان هایی مانند ساحل، ورزشگاه، منزل و غیره مناسب باشد.

امروزه با پیشرفت در تولید انواع پارچه ها با طرح ها و رنگ های مختلف، شلوارک های مختلف با کاربرد های متفاوتی، تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

شلوارک معمولی، به نوع بسیار رایج و پراستفاده از شلوارک ها گفته می شود که به عنوان گزینه مناسبی برای مصارف خانگی شناخته می شود، معمولا از جنس پارچه های نخی برای دوخت انواع شلوارک های معمولی استفاده می کنند، این نوع شلوارک با توجه به استفاده از پارچه های نخی در دوخت، جلوگیری از ایجاد حساسیت و شیک بودن، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای استفاده در فصل های گرم سال، شناخته شود.

شلوارک ورزشی، با توجه به استفاده از پارچه های لطیف و نرم و داشتن ویژگی هایی مانند کشسانی مناسب پارچه، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع شلوارک ساده بدون الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه های مناسب برای دوخت شلوارک های ساده بدون الگو می پردازیم:

پارچه چهارخانه، به عنوان یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع شلوارک شناخته می شود، معمولا برای دوخت این نوع پارچه ها از پنبه استفاده می شود، پارچه های چهارخانه علاوه بر زیبایی، به عنوان پارچه هایی مقرون به صرفه نیز شناخته می شوند که می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع شلوار، شلوارک، پیراهن و غیره مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه کتان، به عنوان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت انواع شلوارک به حساب می آید، این نوع پارچه ها از ویژگی های خوبی مانند مقاومت، استقامت و ضخامت مناسب برخوردار هستند که می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوختانواع شلوارک ساده بدون الگو استفاده شوند.

پارچه جین نیز به عنوان یک پارچه بسیار مناسب برای دوخت انواع شلوارک شناخته می شود، پارچه های جین را در انواع زیر تولید می کنند و مورد استفاده قرار می دهند:

پارچه جین رنگی، پارچه جین استرچ یا کشی، پارچه جین خام، پارچه جین سفید رنگ، پارچه جین سنگ شور و غیره، که هر کدام با داشتن ویژگی های مناسب می توانند برای دوخت انواع شلوارک ها و لباس ها مورد استفاده قرار بگیرند.

در نهایت یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع شلوارک بدون الگو، پارچه نخی می باشد، این پارچه می تواند باعث جلوگیری از عرق زیاد بدن و همچنین جلوگیری از بروز انواع بیماری ها و حساسیت های پوستی در افراد شود، همچنین می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع شلوارک در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به شرح نکته های مهمی که در آموزش دوخت شلوارک ساده بدون الگو باید مورد توجه قرار داد، می پردازیم:

ابتدا باید به ایننکته اشاره نمود که بدون الگو به معنی نبود کامل الگوی اولیه برای برش و دوخت لباس نیست، بلکه در این روش از یک لباس قدیمی و مناسب به عنوان مدلی برای برش اولیه و دوخت پارچه استفاده می کنند.

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که در زمان دوخت شلوارک ساده بدون الگو باید مورد توجه قرار داد، دوخت درز های لباس با بهترین روش های دوخت است، درز ها باید به خوبی و تمیز دوخته شوند تا در زمان استفاده لباس، به راحتی دچار کشش و پارگی نشوند.

یکی از بهترین روش ها برای دوخت انواع لباس، استفاده از روش دوخت دوسوزنه است، شما می توانید انواع لباس ها از جنس تریکو را به روش دوسوزنه بدوزید، همچنین دوخت های فرانسوی و کوک های زیگراگی می توانند به عنوان روش هایی مناسب در دوخت انواع لباس به حساب بیایند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی , خیاطی ,