نکاتی درباره مدل لباس مجلسی ساتن

نکاتی درباره مدل لباس مجلسی ساتن

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی ساتن

لباس مجلسی به نوعی از لباس های بسیار شیک گفته می شود که برای دوخت آن ها، پارچه های زیبا و گرانقیمتی به کار می رود، این دسته از لباس ها توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در زمان دوخت انواع لباس مجلسی باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی است، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی می پردازیم:

یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های مجلسی، پارچه های ابریشمی هستند، این نوع پارچه ها با ظاهری زیبا و سلطنتی که به لباس ها می دهند، می توانند به عنوان یک پارچه بسیار مناسب برای دوخت، مورد استفاده قرار بگیرند، معمولا این پارچه ها دارای ظاهری برجسته هستند.

پارچه کرپ، یکی دیگر از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های مجلسی به حساب می آید، معمولا در گذشته پارچه های کرپ را برای دوخت لباس هایی که در مراسم عزاداری مورد استفاده قرار می گرفتند، به کار می بردند، اما امروزه انواع پارچه های کرپ به عنوان گزینه های مناسبی برای دوخت لباس های مجلسی به حساب می آیند.

پارچه دانتل، به عنوان یک پارچه توری بسیار زیبا شناخته می شود، معمولا از این نوع پارچه های توری برای دوخت یقه ها و آستین های مختلف در لباس های مجلسی بسیار زیبا استفاده می کنند.

در ادامه به شرح مختصری از پارچه های ساتن و ویژگی های این نوع پارچه در دوخت انواع لباس مجلسی می پردازیم:

پارچه ساتن، به عنوان یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های مجلسی شناخته می شود، استفاده از الیافی مانند ابریشم، پنبه، پلی استر و استات برای تولید این نوع پارچه باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند نرمو صاف بودن سطح پارچه برخوردار باشد.

در ادامه انواع پارچه ساتن را شرح می دهیم:

پارچه ساتن آمریکایی، به عنوان یکی از پرکاربرد ترین پارچه های ساتن شناخته می شود، استفاده از مواد و الیافی مانند پلی استر باعث شده تا این نوع پارچه از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

پارچه ساتن آمریکایی از وزن و ضخامت بالایی برخوردار است، همچنین این نوع پارچه هنگام تماس با آب دچار آبرفتگی نمی شود.

یکی از مهم ترین استفاده هایی که از پارچه های ساتن آمریکایی می شود، برای دوخت انواع لباس های عروس، مجلسی، کت و شلوار و غیره می باشد.

معمولا انواع پارچه ساتن آمریکایی از مجموعه پارچه های آهاردار به حساب می آیند که با توجه به داشتن ویژگی چروک پذیری کم، به اتو نیاز نخواهند داشت.

همچنین به دلیل عدم انعطاف پذیری، این نوع پارچه می تواند برای دوخت انواع لباس های مجلسی تنگ و چسبان مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ساتن ال ایکس، به عنوان یکی دیگر از بهترین پارچه های ساتن شناخته می شود که به دلیل داشتن ویژگی های خوبی مانند دوام و وزن بسیار کم، می تواند به عنوان آستر در دوخت و دوز انواع لباس های مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این نوع پارچه از لطافت و درخشندگی بر روی سطح، برخوردار است.

یکی دیگر از انواع پارچه های ساتن به ساتن آنتیک شناخته می شود که از الیاف ابریشم برای تولید آن استفاده شده است، همچنین استفاده از الیاف ابریشمی باعث شده تا این نوع پارچه از ویژگی های خوبی مانند ایستایی متوسط، درخشندگی بالا، اندکی آهار و غیره برخوردار می باشد، این نوع پارچه در دسته ی پارچه های قابل بازیافت قرار دارد.

ساتن استات نیز به عنوان یکی از بهترین پارچه های ساتن به حساب می آید که می تواند به عنوان آستر مورد استفاده قرار بگیرد.

ساتن دوشس، به عنوانی یکی از زیباترین پارچه های ساتن شناخته می شود که در گذشته برای دوخت انواع لباس های سلطنتی به کار می رفت.

در ادامه به نکته های مهمی که می توانند در انتخاب و دوخت مدل لباس مجلسی ساتن مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم:

به دلیل نرمی انواع پارچه ساتن، در زمان برش پارچه، آن را به صورت یک لایه برش دهید.

در زمان دوخت انواع پارچه های ساتن دقت نمایید، در صورتی که اشتباه در دوخت وجود داشته باشد، کار اصلاح دوخت با سختی همراه خواهد بود، زیرا شکافتن یک کوک اشتباه نیز می تواند باعث شود تا ظاهر پارچه خراب شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی آسان ,