مدل لباس مجلسی با پارچه شانل

مدل لباس مجلسی با پارچه شانل

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی با پارچه شانل

لباس مجلسی به نوعی لباس بسیار شیک گفته می شود که با استفاده از پارچه های گرانقیمت دوخته می شود، البته این نوع لباس فقط توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا با توجه به سلیقه افراد می توانند انواع مدل لباس مجلسی را در اندازه های متفاوتی بدوزند، بنابراین بلندی اندازه مدل لباس مجلسی گاهی تا قوزک پا یا روی زمین خواهد رسید.

اواین نکته ای که در زمان دوخت مدل های مختلف لباس مجلسی باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس است، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های مجلسی می پردازیم:

اولین نوع پارچه مورد توجه برای انتخاب در دوخت مدل های مختلف لباس مجلسی، پارچه ابریشمی است، این نوع پارچه در گذشته از مواد طبیعی تولید می شد، اما امروزه برای تولید آن از مواد مصنوعی نیز استفاده می شود که باعث شده تا از ویژگی های متفاوتی برخوردار شوند، پارچه ابریشمی به لباس مجلسی ظاهری سلطنتی و زیبا می دهد.

پارچه کرپ به عنوان یکی دیگر از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های مجلسی می باشد، در گذشته از این نوع پارچه برای دوخت لباس های مربوط به عزاداری استفاده می شد اما امروزه اغلب افراد برای دوخت انواع لباس های خود از پارچه های کرپ استفاده می کنند.

پارچه ساتن نیز به عنوان یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس ها به حساب می آید، معمولا پارچه کرپ دارای تعداد زیادی از انواع پارچه ها به عنوان زیر مجموعه است، در ادامه به تعدادی از بهترین پارچه های کرپ اشاره می شود:

کرپ اسکاچی، کرپ گاباردین، کرپ باربی، کرپ فلورانس و غیره که یکی از بهترین پارچه های کرپ، نوع کرپ فلورانس می باشد.

پارچه ژاکارد، با داشتن ظاهری زیبا، نرم و ابریشمی، به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع لباس های مجلسی شناخته می شود. این نوع پارچه به عنوان یک گزینه مناسب در دوخت انواع لباس ها، توسط خیاطان و طراحان مشهور مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه دانتل، نوعی پارچه توری بسیار زیبا که به عنوان پارچه مناسب برای دوخت یقه و آستین در انواع لباس های مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما یکی از زیباترین و بهترین پارچه ها که افراد را به یاد برند های مشهوری می اندازد، پارچه شانل است که توسط شرکت کوکو شانل تولید می شود، در ادامه به شرح مختصری از پارچه شانل در دوخت لباس های مجلسی می پردازیم:

پارچه شانل با داشتن ضخامت مناسب، به عنوان یک پارچه مناسب و گرم، در دوخت انواع لباس ها در فصل های سرد و موارد متعددی مانند روکش مبل، روفرشی و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد اولیه در تولید پارچه های شانل، شامل پارچه فاستونی با الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم، ابریشم و مواد غیر طبیعی مانند پلی استر، آکریلیک، رایون و الفین می باشند.

واژه فاستونی از کلمه انگلیسی توئید که نام یک پارچه است، گرفته شده است، این نام به معنی تابانده شدن نخ قبل از بافت پارچه و ایجاد اصطکاک در بافت پارچه می باشد.

در ادامه به انواع خصوصیات و ویژگی های پارچه شانل می پردازیم:

اولین و مهم ترین ویژگی پارچه های شانل، نوع بافت پارچه است، با توجه به وجود پرز های ظریف در دو طرف پارچه، از وزنی بسیار سبک برخوردار است که می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.

دومین ویژگی مهم انواع پارچه های شانل، ایستایی این نوع پارچه است، زیرا پارچه های شانل به نسبت به انواع پارچه ها مانند پارچه های ساتن، از لختی بسیار زیادی برخوردار نیستند، همچنین مقدار لختی پارچه به الیاف پارچه بستگی دارد، به این صورت که، هر چه ضخامت پارچه بیشتر باشد، از ویژگی ایستایی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های پارچه های شانل، لطافت این نوع پارچه است، با توجه به تشکیل دو طرف پارچه شانل از پرز های ظریف، پارچه شانل از نرمی و لطافت بسیار خاصی برخوردار است که می تواند به عنوان پارجه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد، البته بهتر است از یک آستر مناسب برای دوخت این نوع پارچه استفاده شود، این کار می تواند از مواردی مانند خارش پوست و ایجاد حساسیت در پوست بدن، جلوگیری نماید.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های پارچه شانل، ضخامت مناسب و عدم چروک شدن پارچه است، بنابراین پارچه های شانل می توانند برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی مورد استفاده قرار بگیرند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزش دوخت لباس زنانه ,