نمونه مدل لباس مجلسی خاص

نمونه مدل لباس مجلسی خاص

0از 0 رأی


لباس مجلسی خاص

لباس مجلسی به نوعی لباس شیک گفته می شود، معمولا برای دوخت این نوع لباس ها از پارچه های بسیار گرانقیمتی استفاده می کنند و با توجه به سلیقه افراد، اندازه انواع لباس های مجلسی را تا روی زانو، قوزک پا یا بلندتر و روی زمین انتخاب می کنند.

داشتن توانایی در دوخت و دوز انواع لباس مجلسی خاص می تواند یه امتیاز بسیار عالی به حساب بیاید، زیرا علاوه بر استفاده از سلیقه شخصی در انتخاب رنگ و طرح پارچه، می توان دوخت لباس را نیز براساس سلیقه خود انجام داد، همچنین توانایی دوخت لباس مجلسی می تواند از نظر هزینه ها، بسیار مقرون به صرفه باشد. البته دوخت انواع لباس مجلسی خاص به دانستن نکته های بسیار مهمی نیاز دارد، که در ادامه به شرح تعدادی از این نکته ها می پردازیم:

اولین و مهم ترین نکته در زمان دوخت لباس مجلسی خاص، انتخاب درست یک پارچه مناسب است، در ادامه به تعدادی از بهترین پارچه ها در زمینه دوخت لباس مجلسی خاص می پردازیم:

پارچه مخمل، به عنوان یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس مجلسی خاص شناخته می شود، این پارچه از ویژگی های خوبی مانند درخشندگی، ظرافت، لطافت، دوام و نرمی برخوردار است، امروزه از مواد مصنوعی نیز برای تولید این پارچه استفاده می شود که باعث شده تا به مزیت های پارچه افزوده شود.

پارچه شیفون، یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی خاص به حساب می آید، معمولا مواد اولیه در تولید این نوع پارچه از ابریشم، پنبه، سیلک و غیره می باشد، که باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند ظرافت، زیبایی و درخشش برخوردار باشد.

پارچه ژورژت، یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس مجلسی خاص می باشد، در گذشته ابریشم را برای تولید این پارچه به کار می بردند، اما امروزه نخ های مصنوعی مانند پلی استر در تولید آن به کار می رود، که باعث شده تا پارچه ژورژت از ویژگی های خوبی مانند خشکی، بافت محکم و ایستایی مناسب برخوردار باشد.

پارچه کرپ، از ویژگی های خوبی مانند خوش فرمی، انعطاف پذیری و وزن سبک برخوردار است. معمولا پارچه های کرپ علاوه بر ظاهر چروکیده، دارای یک سمت با حالتی مات می باشند.

پارچه ساتن، از ویژگی های خوبی مانند درخشندگی، رنگ آرام، بافتی زیبا و ظاهری براق برخوردار است، این پارچه می تواند به عنوان گزینه بسیار مناسبی برای کسانی باشد که تمایل دارند در مجالس و مهمانی ها بدرخشند.

پارچه ساتن دوشس، نوعی پارچه زیبا و کلاسیک است، این پارچه از دسته پارچه های مورد علاقه سلبریتی ها به حساب می آید و اغلب توسط افراد مشهور برای دوخت انواع لباس های زیبا بر روی فرش قرمز استفاده می شود.

پارچه نئوپرن، با این که براساس نظر افراد مختلف، از دسته پارچه های مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی به حساب نمی آید، اما امروزه با توجه به پیشرفت در مد و فشن، از محبوبیت خوبی در میان علاقه مندان برخوردار شده است، در ادامه به تعدادی از ویژگی های این پارچه اشاره می کنیم:

نرمی و لطافت مناسب، مقاومت و دوام در برابر چین و چروک، ایستایی عالی، مقاومت مناسب در برابر نور فرابنفش خورشید.

باید گفت که این نوع پارچه از محبوبت بسیار خوبی در دو دهه اخیر برخوردار شده است.

افراد با توجه به سلیقه خود انواع لباس مجلسی خاص را در اندازه های متفاوتی مانند کوتاه، روی زانو، تا مچ پا و یا به اندازه ای تا روی زمین می دوزند و مورد استفاده قرار می دهند.

در ادامه بهشرح انواع اکسسوری ها و ملزومات زیبا که می توان به همراه انواع مدل های لباس مجلسی خاص مورد استفاده قرار داد، می پردازیم:

انواع اکسسوری مانند شال، دستبند، جواهرات، روسری و غیره می توانند با داشتن ترکیب رنگی شبیه لباس مجلسی خاص، مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که در زمان استفاده از لباس مجلسی خاص باید مورد توجه قرار داد، استفاده از کفشی مناسب با طرح لباس است، البته در انتخاب کفش مناسب باید به مسائلی مانند قد نیز توجه شود، بنابراین با توجه به این موضوع می توان کفشی با ارتفاع مناسب انتخاب نمود.

در صورتی که به دوخت انواع لباس مجلسی خاص و زیبا علاقه دارید، ابتدا باید دوره نازک دوزی را بگذرانید و مهارت خوبی در این زمینه کسب نمایید، زیرا دوره نازک دوزی به عنوان پایه مناسبی برای اغلب دوره های آموزش خیاطی مانند روش دوخت لباس مجلسی به حساب می آید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه ,