مدل لباس بچه گانه دخترانه کبریتی

مدل لباس بچه گانه دخترانه کبریتی

0از 0 رأی


مدل لباس بچه گانه دخترانه کبریتی

پارچه های کبریتی یا مخمل کبریتی، به نوعی از پارچه های با دوام و دارای ظاهری برجسته گفته می شود، که به دلیل ضخامت مناسب می توانند برای دوخت انواع لباس های زمستانی و پاییزی مورد استفاده قرار بگیرند.

معمولا برای تولید این نوع پارچه ها از مواد طبیعی مانند پنبه استفاده می کنند اما گاهی اوقات این پارچه ها را به همراه ترکیبی از پنبه با مواد مصنوعی مانند پلی استر یا فقط پلی استر یا پشم تولید می کنند. همچنین برای رنگ نمودن این نوع پارچه ها از رنگ های متنوعی استفاده می کنند.

استفاده از نوع خاصی از روش های رنگرزی روی پارچه های مخمل کبریتی باعث می شود تا بر روی پارچه، سایه روشن هایی ایجاد شود.

در ادامه به تاریخچه مختصری از روش تولید پارچه های مخمل کبریتی می پردازیم:

تولید پارچه های مخمل کبریتی، برای اولین بار در انگلستان و در قرن هجدهم میلادی بود ولی اوجمحبوبیت این نوع پارچه ها در دهه 70 میلادی بود.

البته به دلیل گرانقیمت بودن این نوع پارچه ها، در قرن 18 میلادی، به عنوان پارچه ای خاص توسط اشراف زادگان و ثروتمندان مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه این نوع پارچه ها به راحتی در اختیار افراد مختلف قرار می گیرند، بنابراین افراد می توانند از این نوع پارچه ها برای دوخت انواع لباس ها استفاده نمایند.

در ادامه به شرح تعدادی از انواع پارچه های مخمل کبریتی می پردازیم:

نوع اول، مخمل کبریتی اسپندکس می باشد که در واقع از مخلوط موادی مانند پشم و پلی استر تولید می شود، که به دلیل داشتن گرم بالا می تواند برای دوخت انواع لباس های بچه گانه مورد استفاده قرار بگیرد.

نوع دوم، مخمل کبریتی فیلی می باشد، این نوع پارچه به دلیل داشتن برجستگی های درشت روی پارچه، به فیلی شناخته می شود، معمولا تعداد برجستگی های راه راه های روی پارچه در هر اینچ برابر با یک و نیم الی شش عدد است.

دسته دیگر از این پارچه ها، که به نام پارچه Bedfordشناخته می شوند، از بافتی شبیه مخمل کبرتی برخوردار هستند. قسمت نخ و پرز های این نوع پارچه، برش نخورده اند، که باعث می شود تا راه راه های موجود بر روی آن از راه راه های روی پارچه مخمل کبریتی برجسته تر شوند.

نوع دیگر از این پارچه ها، مخمل کبریتی رنگدانه ای می باشد که به دلیل استفاده از رنگدانه رنگرزی دانه ای در آن، دارای طرح های راه راه رنگی بر رویخود است. که باید گفتکه با هر بار شستن پارچه، بیشتر قابل مشاهده خواهند شد.

مخمل کبریتی استاندارد، در این نوع پارچه در هر اینچ از پارچه، تعداد 11 راه راه موجود است، همچنین این برجستگی ها بر روی پارچه باعث شده تا پارچه به صورت ضخیم تر به نظر برسد.

در ادامه انواع استایل هایی که می توان به همراه پارچه های مخمل کبریتی مورد استفاده قرار داد، می پردازیم:

معمولا باید انواع شلوار های مخمل کبریتی را به همراه لباس های راحتی مورد استفاده قرار بدهید، انواع چکمه و ژاکت را می توان به عنوان استایل و ست مناسب در پاییز بپوشید. همچنین استفاده از کفش های کتانی و ژاکت جین می تواند به عنوان استایل مناسبی به همراه این نوع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه باید گفت که انواع دامن های مخمل کبریتی را می توان به عنوان لباسی مناسب برای روز های گرم تابستانی مورد استفاده قرار داد، به همراه این لباس، می توان تی شرت و جوراب شلواری را به خوبی ست نمود، البته برای روز های زمستانی می توان از نیم بوت به جای کفش های تابستانی استفاده نمود.

مدل لباس بچه گانه دخترانه کبریتی می تواند شامل انواع سارافون، پیراهن و غیره باشد، شما می توانید برای تکمیل و زیبا نمودن این نوع لباس ها، گاهی به آن ها نوار های گیپور اضافه نمایید.

معمولا افرادی که تمایل دارند تا انواع لباس ها را برای کودکان خود بدوزند، باید در ابتدا در دوره های نازک دوزی ثبت نام نمایند و در این زمینه، مهارت و توانایی خوبی را کسب نمایند، در این دوره ها افراد با روش ها، متد های دوخت و دوز و وسایل خیاطی آشنا می شوند.

همچنین امروزه با مراجعه به انواع سایت ها می توان با مدل های جدید لباس بچه گانه دخترانه کبریتی آشنا شوید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,