لباس مجلسی با ساتن آمریکایی

لباس مجلسی با ساتن آمریکایی

0از 0 رأی


لباس مجلسی با ساتن آمریکایی

لباس مجلسی به نوعی از لباس های بسیار زیبا و مناسب برای شرکت در مجالس و مراسم گفته می شود که معمولا از پارچه های شیک و گرانقیمت برای دوخت آن استفاده می شود. این لباس توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا با توجه به خواست و علاقه افراد، با اندازه های متنوعی شامل، تا روی زانو، بالای زانو یا گاهی بلندتر و روی زمین، دوخته می شوند.

معمولا اولین نکته ای که باید در زمینه دوخت لباس مجلسی مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب است، اما این انتخاب با توجه به شرایط بسیار خاصی انجام می شود، در ادامه به شرح تعدادی از دلایل مهمی که باعث می شوند تا یک پارچه را به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت لباس مجلسی انتخاب کنند، می پردازیم:

یکی از مهم ترین دلایل انتخاب یک پارچه، رنگ و طرح پارچه است، انتخاب درست رنگ مناسب می تواند در ظاهر لباس در آینده تاثیر بگذارد، برخی رنگ ها می توانند گزینه مناسبی برای مراسم و مجالس باشند، رنگی که انتخاب می کنید باید برای رنگ پوست شما مناسب باشد، به عنوان مثال افرادی که پوست روشنی دارند نباید از رنگ های روشن برای دوخت لباس استفاده نمایند، زیرا حالتی بی روح و رنگ پریده خواهند گرفت.

دومین نکته ای که در زمان انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس مجلسی باید مورد توجه قرار داد این است که مراسم و مجلسی که باید در آن حضور داشته باشید، در چه زمانی از روز است، زیرا برخی رنگ ها و پارچه ها در زیر نور چراغ ها از جلوه و زیبایی خاصی برخوردار هستند و می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای مراسم و مجالسی باشند که در شب برگزار می شوند.

یکی دیگر از نکته های مهم در زمینه انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس مجلسی، فصلی است که قرار است در آن، لباس را استفاده نمایید، به عنوان مثال بهتر است در فصل های گرم سال از پارچه های خنک و سبکی مانند حریر استفاده نمایید، همچنین می توانید از رنگ هایی مانند نئونی روشن و رنگ های پاستلی برای انتخاب پارچه در فصل تابستان استفاده نمایید.

همچنین یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمان انتخاب رنگ و جنس پارچه باید مورد توجه قرار داد، مناسبت خاصی است که لباس را در آن باید مورد استفاده قرار بدهید. به عنوان مثال می توانید برای مجالس و مراسم رسمی از پارچه هایی مانند پارچه مخمل به رنگ سیاه استفاده نمایید، لباس مجلسی دوخته شده از پارچه مخمل سیاه می تواند بسیار شیک و زیبا و مناسب برای مراسم های مهم و رسمی باشد.

در ادامه به شرح لباس مجلسی با ساتن آمریکایی می پردازیم:

در ابتدا ساتن آمریکاییرا به صورت مختصری شرح می دهیم، در صورتی که پارچه ساتن آمریکایی را برای دوخت لباس مجلسی در نظر گرفته اید باید بدانید که، این پارچه دارای دو سطح متفاوت است، روی پارچه تا اندازه ای براق است و قسمت پشت پارچه مات می باشد.

پارچه ساتن آمریکایی از کشسانی مناسبی برخوردار نمی باشد و تا اندازه ای آهاردار و خشک است، این ویژگی می تواند باعث شود تا با داشتن ایستایی مناسب، برای دوخت انواع لباس های عروسکی و پرنسسی مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولا پارچه ساتن آمریکایی به دلیل دارا نبودن از کشسانی مناسب، برای دوخت انواع دامن های کلوش و عروسکی، آستین های پفی و گاهی به عنوان آستر در برخی لباس ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

البته بیشترین کاربرد پارچه ساتن آمریکایی برای دوخت انواع لباس های عقد و عروسی می باشد، که باعث شده تا به ایننوع پارچه، ساتن عروس هم گفته شود.

البته پارچه های ساتن آمریکایی دارای ویژگی های خوبی نیز به شرح زیر هستند:

پارچه های ساتن آمریکایی از استحکام، مقاومت و دوام بالایی برخوردار می باشند.

معمولا این نوع پارچه ها، از ظاهری مات و صاف برخوردار هستند.

دارا بودن از ایستایی مناسب و آهار بودن، از دلایل انتخاب این پارچه برای دوخت انواع لباس های مجلسی و پرنسسی است.

معمولا پارچه های ساتن آمریکایی از قیمت های خوبی برای فروش برخوردارند.

این نوع پارچه ها دارای ظاهری مناسب و خوش فرم هستند، بنابراین انواع لباس های مجلسی دوخته شده می توانند بسیار شیک به نظر برسند.

همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه ساتن آمریکایی، نرمی و لطافت پارچه است که می توان به راحتی آن را احساس کرد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,