دوخت لباس ساده بچه گانه

دوخت لباس ساده بچه گانه

0از 0 رأی


دوخت لباس ساده بچه گانه

علاقه مندان به خیاطی و والدینی که از توانایی خوبی در خیاطی برخوردار هستند، تمایل دارند تا بتوانند انواع لباس های بچه گانه را خودشان بدوزند، به همین دلیل داشتن اطلاعات در زمینه انتخاب و دوخت لباس ساده بچه گانه می تواند برای آن ها بسیار جالب و مفید باشد، بنابراین در ادامه به شرح نکته های مهمی که در زمینه دوخت لباس ساده بچه گانه، می توانند مفید و جالب باشند، می پردازیم:

اولین نکته مهم در زمینه دوخت لباس ساده بچه گانه، انتخاب پارچه مناسب است، بنابراین در ادامه تعدادی از بهترین پارچه ها را شرح می دهیم.

یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها، پارچه پنبه ای است که با توجه به استفاده از مواد طبیعی در تولید، از ویژگی های خوبی به شرح زیر برخوردار است:

پارچه های پنبه ای دارای فضای مناسبی برای تنفس پوست هستند، به همین دلیل از عرق کردن بیش از اندازه پوست جلوگیری می کنند، در نتیجه از پوست در برابر انواع آلرژی ها و حساسیت ها محافظت می نمایند.

پارچه نخی نیز به عنوان دومین پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس های بچه گانه به حساب می آید، در تولید این نوع پارچه، از تار و پود زیادی استفاده شده است که باعث می شود تا از عرق کردن پوست جلوگیری نماید و در نتیجه پوست بدن کودک به راحتی دچار انواع حساسیت ها و آلرژی ها نشود.

معمولا یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در زمان خرید انواع پارچه ها مورد توجه قرار داد، شست و شوی پارچه، قبل از اقدام به برش است، زیرا اغلب پارچه ها به راحتی در تماس با آب دچار آبرفتگی می شوند.

پارچه دورس، باید در زمان شست و شو از لباس ها و پارچه های دیگر جدا باشد، زیرا این نوع پارچه پرز زیادی دارد. معمولا پارچه های دورس، در صورتی که از پنبه تولید شده باشند، بعد از شست و شو باید در مکانی صاف برای خشک شدن، قرار بگیرند. نوعی از پارچه های دورس تولید شده از ویسکوز، کمتر دچار چروک می شوند.

پارچه های چیت نیز به نوعی از پارچه های مناسب برای دوخت لباس ساده بچه گانه گفته می شود که با توجه به ضخامت های متفاوتی مانند ضخیم و یا نازک بودن، می توانند برای دوخت انواع لباس های مناسب در هوای سرد یا گرم مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین این نوع پارچه ها می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع قنداق، پوشک پارچه ای و غیره، برای نوزادان باشند.

پارچه کشمیر، با داشتن طرح های زیبای چهارخانه، می تواند برای دوخت انواع لباس های مجلسی و مهمانی کودکانه، مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از زیباترین پارچه های مناسب برای دوخت لباس ساده بچه گانه، پارچه های گلدوزی شده هستند که می توانند برای دوخت انواع لباس های دخترانه مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه تدی ببعی نیز به عنوان یکی از بهترین و زیباترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس ساده بچه گانه مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع پارچه از ویژگی های خوبی به شرح زیر برخوردار است:

این نوع پارچه ها می توانند از رطوبت بدن محافظت نمایند، شست و شوی بسیار آسانی دارند، به راحتی خشک می شوند، بنابراین می توانند برای دوخت انواع کت و پالتوی بچه گانه، مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به شرح تعدادی از نکته های مهم در زمینه دوخت لباس ساده بچه گانه می پردازیم:

اولین نکته ای که در زمان دوخت لباس ساده بچه گانه باید مورد توجه قرار داد، دوخت مناسب و محکم است، به صورتی که درز های لباس با هر بار استفاده به وسیله کودکان، به آسانی پاره، کشیده و نخ کش نشوند.

دومین نکته بسیار مهم در زمینه دوخت لباس ساده بچه گانه، توجه به روش درست و دقیق رسم الگوی لباس کودک است، همچنین باید به این نکته توجه نمایید که الگوهای لباس کودکان و بزرگسالان، با هم تفاوت دارند.

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که باید در زمان دوخت لباس ساده بچه گانه مورد توجه قرار داد، استفاده از یک روش درست و دقیق در زمینه اندازه گیری اندام می باشد، در زمان اندازه گیری اندام کودک باید به این نکته توجه نمایید که کودکان به سرعت رشد می کنند، بنابراین می توانید گاهی از روش هایی مانند دو انگشت و چهار انگشت برای اندازه گیری قسمت هایی از بدن مانند دور کمر و دور باسن استفاده نمایید تا لباس کودک تنگ و چسبان نشود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , خیاطی ,