مدل لباس دخترانه پارچه مخمل

مدل لباس دخترانه پارچه مخمل

0از 0 رأی


مدل لباس دخترانه پارچه مخمل

امروزه والدین علاقه مند به هنر خیاطی تمایل دارند تا بتوانند خودشان برای دخترانشان، انواع مدل های لباس را بدوزند. به همین دلیل داشتن اطلاعات در زمینه انتخاب و دوخت انواع مدل لباس دخترانه می تواند برای آن ها جالب باشد، بنابراین در این مقاله به شرح نکته های مهمی که می توانند در دوخت انواع مدل لباس دخترانه بسیار مفید باشد، می پردازیم:

اولین نکته ای که باید در زمان دوخت انواع مدل لباس دخترانه مورد توجه قرار داد انتخاب پارچه مناسب است، البته این که، به چه دلیل پارچه ای می تواند برای دوخت لباس های متنوع مناسب باشد، به شرح زیر خواهد بود:

اولین نکته مهم برای انتخاب یک پارچه مناسب، ثبات رنگی مناسب پارچه است، برخی از پارچه ها به راحتی دچار لکه می شوند، معمولا می توان از روش زیر برای تشخیص ثبات پارچه استفاده نمایید:

شما می توانید یک پارچه پنبه ای نمدار یا سفید را روی پارچه انتخابی خود بکشید، در صورتی که پارچه از ثبات رنگی خوب برخوردار باشد، رنگ به پارچه سفید و نمدار منتقل نخواهد شد.

دومین نکته ای که باید در زمان انتخاب و خرید پارچه مورد توجه قرار داد، تناسب میان پارچه با مراسم یا موقعیتی است که قرار است در آن، از لباس استفاده نمایید. به عنوان مثال، برخی پارچه ها با میزان کشسانی مناسب، می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های ورزشی باشند، همچنین برخی پارچه ها با ضخامت مناسب می توانند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع لباس های زمستانی و پاییزی مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که باید در زمان خرید انواع پارچه مورد توجه قرار داد، میزان آبرفت پارچه است، زیرا اغلب پارچه ها از آبرفت زیادی بعد از تماس با آب برخوردارند، بنابراین پیشنهاد می شود تا قبل از اقدام به برش پارچه، یک بار پارچه مورد نظر خود را به خوبی بشویید، سپس با قرار دادن پارچه در هوای آزاد، آن را به طور طبیعی خشک نمایید.

انتخاب رنگ مناسب نیز به عنوان یکی از مهم ترین نکته ها در خرید انواع پارچه به حساب می آید، معمولا بهتر است رنگ مناسب برای دوخت انواع مدل لباس دخترانه را براساس نکته هایی مانند رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ مو انتخاب نمایید. همچنین برای انتخاب رنگ مناسب برای دوخت انواع لباس دخترانه، می توان به نکته هایی مانند نورپردازی در شب، روشنایی روز و محلی برگزاری مراسم یا مجلس مورد نظر، دقت نمایید.

با توجه به مواردی که در بالا توضیح داده شد، در ادامه به شرح مدل لباس دخترانه با پارچه مخمل می پردازیم:

در ابتدا باید گفت که پارچه مخمل به نوعی پارچه کرکی می گویند که از موادی مانند ابریشم، پشم یا کتان در تولید و بافت آن استفاده می شود، به دلیل روش های پیچیده در تولید این نوع پارچه، در دسته پارچه های گرانقیمت قرار می گیرد.

معمولا برای بافت پارچه های مخمل از دو روش زیر استفاده می شود:

بافت دولایه، در این روش دو لایه پارچه به صورت مساوی و یکدست، روبروی هم قرار می گیرند. که در نتیجه دو لایه پارچه مخمل بافته خواهد شد.

بافت روی سیم، در این روش برای بافت پارچه از پایه هایی به همراه سیم استفاده می کنند، در پایان کار بافت پارچه، با برش حلقه های دور سیم، پارچه مخمل آماده می شود.

در ادامه به شرح تعدادی از انواع پارچه های مخمل می پردازیم:

مخمل ابریشم، به عنوان یکی از پارچه های گرانقیمت به حساب می آید، از ویژگی های این نوع پارچه می توان به براقی و نرمی آن اشاره نمود.

مخمل طرح دار، این نوع پارچه مخمل به طور کامل از پرز پوشیده نمی باشد، همچنین به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها در دهه 60 و 70 میلادی به حساب می آید.

مخمل چروک، با داشتن ظاهری براق و چروک، از پارچه های مناسب برای دوخت انواع لباس به حساب می آید، برای تولید چروک بر روی این نوع پارچه، از دستگاه هایی مکانیکی استفاده می کنند.

مخمل نخی، عدم برخورداری از حالت کشسانی باعث شده تا در دسته پارچه هایی با قیمت های پایین قرار بگیرد، البته مقاومت مناسب این نوع پارچه را برای دوخت کت و شلوار های بسیار شیک، مناسب کرده است.

مخمل برجسته، برای تولید این نوع پارچه مخمل از روش پرس حرارتی بر روی پارچه مخمل معمولی استفاده می شود، که به این وسیله انواع طرح های زیبا روی پارچه ایجاد می شوند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی اسان , اموزش خیاطی زنانه , اموزش خیاطی , خیاطی ,