مدل لباس مجلسی با دستکش بلند

مدل لباس مجلسی با دستکش بلند

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی با دستکش بلند

علاقه مندان به خیاطی تمایل دارند تا انواع لباس های مجلسی را خودشان بدوزند، به همین دلیل کسب اطلاعات در زمینه دوخت مدل لباس مجلسی با دستکش بلند می تواند برای افراد بسیار جالب باشد. بنابراین در ادامه به شرح روش دوخت دستکش های توری می پردازیم:

انواع لباس های مجلسی و عروسی دارای یک دستکش توری زیبا در کنار خود هستند که می تواند به زیبایی لباس اضافه نماید، در ادامه به وسایلی که برای دوخت انواع دستکش توری نیاز می باشد، اشاره می کنیم:

پارچه توری، که معمولا اندازه ای که برای متراژ آن در نظر می گیرند، می تواند 50 در 50 سانتی متر باشد، نخ همرنگ پارچه، ابزار دیگری مانند مقوای نازک، مداد، سوزن مناسب خیاطی، گچ خیاطی و غیره.

ابتدا باید الگوی اولیه دستکش توری را رسم نمایید، معمولا انواع الگو ها را می توانید از سایت های آموزش خیاطی یا فروشگاه های لوازم خیاطی تهیه نمایید.

برای شروع کار باید الگوی اولیه را روی مقوای نازک وارد نمایید و اندازه های لازم را به خوبی بر روی الگو مشخص نمایید.

در ادامه با توجه به اندازه های انگشتان دست، اندازه های اولیه را متناسب با دست خودتان انتخاب نمایید، در مرحله بعد، با برش دادن الگوی مشخص شده روی مقوای نازک، طرح برش داده شده را روی پارچه قرار دهید، همچنین می توانید الگو های برش داده شده را روی پارچه، با کمک گچ خیاطی مشخص نمایید، در ادامه الگو های آماده را برای برش قسمت مخالف، روی پارچه قرار دهید و پارچه را برش دهید.

تمام بخش های مربوط به میان انگشتان را برش داده و به صورت مرتب مشخص نمایید، در ادامه باید از یک روش دوخت بسیار ساده که محل کوک ها نزدیک به هم هستند، استفاده نمایید، در مرحله بعد با برش قسمت قرارگیری انگشت شست، این قسمت را با روش دوخت مناسبی به پارچه بدوزید.

قبل از شروع به دوخت، بهتر است توری را چین داده و با استفاده از سنجاق به هم متصل نمایید، در ادامه با دوختن هر یک از چین ها، یک جفت از توری های میان انگشتی را در قسمت پشت دستکش بدوزید.

در مرحله بعد، به ترتیب، همه میان انگشت ها را به صورت دو تا دوتا به لبه ها بدوزید، در ادامه با تا نمودن دستکش، لبه دوم دستکش را به وسیله یک روش دوخت مناسب به بخش اول دستکش متصل نمایید.

در ادامه با اضافه نمودن یک کش به قسمت مچ دستکش، کار دوخت را کامل نمایید، البته در صورتی که تمایل دارید دستکش بلند باشد، می توانید یک نوار توری با اندازه متناسب با دست، در ادامه مچ دست به آرنج یا بالاتر، به دستکش اضافه نمایید.

همچنین می توانید نمونه های زیبایی از انواع دستکش ها را در سایت های اینترنتی آموزش خیاطی مشاهده نمایید.

در ادامه به تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی با دستکش بلند اشاره می کنیم:

پارچه ساتن، یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی با دستکش بلند می باشد که با توجه به استفاده از الیاف مناسب، از ویژگی های خوبی به شرح زیر برخوردار است:

پارچه های ساتن بسیار نرم و لطیف هستند و به دلیل برخوردار بودن از وزن کم، می توانند به عنوان پارچه مناسبی برای دوخت انواع لباس مجلسی برای فصل های گرم سال مورد استفاده قرار بگیرند.

از انواع پارچه های ساتن می توان به ساتن آمریکایی، ساتن مرلین، ساتن ابریشم و غیره اشاره نمود.

پارچه مخمل، یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی با دستکش بلند به حساب می آید، این پارچه از قدمتی چهار هزار ساله برخوردار است که باعث شده تا به عنوان پارچه ای سلطنتی شناخته شود. ضخامت بالای پارچه مخمل باعث شده تا این نوع پارچه به عنوان گزینه ای مناسب برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی در هوای سرد مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه گیپور نیز با داشتن ویژگی های خوبی مانند سنگ دوزی و زرق و برق ظاهری، می تواند به عنوان یک پارچه بسیار شیک برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی با دستکش بلند مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین می توان از انواع پارچه های گیپور برای دوخت قسمت های مختلف لباس مانند آستین و یقه استفاده نمود.

پارچه کرپ نیز با داشتن ظاهری زیبا و مینیمال می تواند به عنوان یک پارچه بسیار شیک برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی با دستکش بلند مورد استفاده قرار بگیرد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی , خیاطی ,