مدل لباس بهاره چه نکاتی دارد؟

مدل لباس بهاره چه نکاتی دارد؟

0از 0 رأی


مدل لباس بهاره

با توجه به نزدیک شدن به پایان زمستان، هوا کم کم در حال گرم شدن است، این روزها ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه لباس ها و کدام پارچه ها می توانند گزینه های مناسبی برای فصل بهار باشند، بنابراین در ادامه به شرح نکته هایی در زمینه مدل لباس های بهاره و انواع پارچه های مناسب برای این فصل می پردازیم:

با توجه به مقاله های گذشته، اولین نکته ای که در دوخت انواع مدل لباس بهاره باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب است، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس بهاره می پردازیم:

پارچه پنبه ای، به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس بهاره شناخته می شود، در ادامه تعدادی از ویژگی های پارچه های پنبه ای را شرح می دهیم:

پارچه های پنبه ای با داشتن ظرافت و زیبایی، از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار هستند، به صورتی که با چند بار شست و شو به راحتی دچار آسیب نمی شوند، همچنین این نوع پارچه ها از تنفس خوبی برخوردار هستند و می توانند باعث جلوگیری از تعریق پوست شوند، که در نتیجه می توانند گزینه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد انواع مختلف حساسیت ها و آلرژی های پوستی شوند.

پارچه لینن، با داشتن ویژگی های خوبی مانند لطافت، نرمی، جلوگیری از تعریق بیش از اندازه پوست بدن، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس بهاره شناخته شود. از این پارچه می توان برای دوخت لباس های مختلفی مانند دامن، مانتو، کت و غیره استفاده کرد، همچنین می توان برای دوخت وسایل و اکسسوری هایی مانند روبالشی و رومیزی نیز از پارچه لینن استفاده نمود.

در ادامه به تعدادی دیگر از ویژگی های پارچه لینن اشاره می کنیم:

پارچه های لینن از خاصیت کشسانی خاصی برخوردار نیستند و به همین دلیل با شست و شوی مکرر به راحتی دچار تغییر شکل نمی شوند.

همچنین انواع پارچه لینن دارای ویژگی هایی مانند ضد باکتریال و ضد آلرژی هستند و از مقاومت خوبی برای حفظ رنگ پارچه برخوردار می باشند.

پارچه شانتون نیز به عنوان یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مانتو، شلوار و مدل های مختلف لباس بهاره شناخته می شود، همچنین می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت وسایل و اکسسوری های خاص مانند روبالشی، کوسن، رومیزی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ابریشم، با داشتن ویژگی های خوبی مانند ظرافت، زیبایی، مقاومت، امکان تنفس پوست بدن، جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی و غیره، می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای دوخت انواع مدل لباس بهاره، مورد استفاده قرار بگیرد.

البته انواع پارچه های ابریشمی از قیمت های بالایی برخوردار هستند، بنابراین نمی توانند برای دوخت انواع مدل لباس بهاره ارزان قیمت مانند مانتو های ساده بهاری، مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه کتان، یکی از مناسب ترین و زیباترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس بهارهمی باشد، در ادامه تعدادی از ویژگی های خوب این نوع پارچه را شرح می دهیم:

الیاف کتان از توانایی بسیار خوبی در جذب رطوبت برخوردار هستند، همچنین با داشتن ظاهری زیبا و درخشان نسبت با پارچه های پنبه ای، از راحتی بیشتری در تمیز شدن برخوردار هستند.

البته این نوع پارچه ها از آهار زیادی برخوردار هستند که با توجه به این مسئله، ممکن است برای دوخت برخی از لباس ها مناسب نباشند.

در ادامه به شرح تعدادی از بهترین نکته ها که در زمان انتخاب پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس بهاره باید مورد توجه قرار داد، می پردازیم:

این نوع پارچه ها باید از ظاهر و رنگ زیبا و آراسته ای برخوردار باشند، در صورت عرق کردن بدن، به پوست بدن نچسبند.

در صورت عرق کردن، پارچه انتخابی باید به راحتی از آثارعرق پوست، پاک شود.

پارچه مناسب برای دوخت انواع مدل لباس بهاره، باید نسبت به شست و شو مقاوم باشد و در تماس با آب، به راحتی دچار آبرفت زیادی نشود.

پارچه مناسب، نباید از چروک پذیری بالایی برخوردار باشد و با هر بار استفاده به راحتی دچار چین و چروک شود، همچنین در صورت نیاز، به راحتی با اتوکشی ساده بتوان چین و چروک روی پارچه را برطرف نمود.

انواع پارچه مناسب برای مدل لباس بهاره باید از تار و پودی متناسب با فصل مورد نظر برخوردار باشند، همچنین ایستایی مناسبی داشته باشند و از سازگاری خوبی با پوست های حساس برخوردار باشند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی از ابتدا , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , آموزش خیاطی زنانه , خیاطی ,