مدل لباس پسرانه چه نکاتی دارد؟

مدل لباس پسرانه چه نکاتی دارد؟

0از 0 رأی


مدل لباس پسرانه هفت ساله

امروزه والدین علاقه مند به خیاطی، تمایل به دوخت انواع مدل لباس پسرانه برای فرزندان دلبندشان دارند، این کار می توانید دو نتیجه عالی داشته باشد، یکی استفاده از خلاقیت و استعداد های خود در زمینه طراحی و دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله و نتیجه دوم، انجام این کار می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی شود، به همین دلیل کسب اطلاعات می تواند برای والدین بسیار جالب باشد، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از نکته ها که در دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله، از اهمیت زیادی برخوردار هستند، می پردازیم:

اولین نکته ای که در دوخت مدل لباس پسرانه هفت ساله باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت است، در ادامه تعدادی از بهترین پارچه ها را شرح می دهیم:

پارچه نخ پنبه، به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله شناخته می شود، این پارچه با داشتن ویژگی های خوبی مانند امکان تنفس پوست و جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی های پوستی می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس ها برای سنین مختلف، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه لینن، استفاده از الیاف کتان در تولید این نوع پارچه، باعث شده تا ویژگی های خوبی مانند امکان تنفس و جریان هوا در میان الیاف پارچه، برخوردار باشد، در نتیجه از تعرق زیاد بدن جلوگیری نموده و همچنین می تواند به عنوان پارچه مناسبی از ایجاد حساسیت ها و آلرژی های مختلف در پوست بدن جلوگیری نماید.

پارچه مخمل، با داشتن ویژگی های خوبی مانند نرمی، لطافت و ضخامت مناسب، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله در فصل های سرد سال مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه پشمی، استفاده از پشم حیوانات برای تولید این نوع پارچه ها باعث شده تا از ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر حرارت، دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد، به همین دلیل به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله در فصل های سرد سال مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه حوله ای، با توجه به ویژگی های خوبی مانند نرمی و لطافت، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله در فصل های سرد مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه دورس، یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله شناخته می شود که به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند عدم آبرفت، نرمی و لطافت، می تواند به عنوان پارچه مناسبی برای دوخت انواع لباس ها در فصل های سرد سال مورداستفاده قرار بگیرد.

دومین نکته در دوخت انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله، اندازه گیری دقیق اندام بدن می باشد، بهتر است برای جلوگیری از تنگ شدن لباس کودک، در زمان اندازه گیری قسمت هایی از اندام کودک مانند دور کمر و دور باسن، از روش هایی مانند دو انگشت و چهار انگشت استفاده نمایید، به عنوان مثال برای اندازه گیری دور کمر، دو انگشت خود را میان متر و کمر کودک گذاشته و سپس اندازه را یادداشت نمایید.

سومین نکته با اهمیت در دوخت مدل لباس پسرانه هفت ساله، استفاده از یک الگوی مناسب برای برش پارچه است، همچنین می توان از یک لباس به عنوان نمونه و مدل برای برش پارچه استفاده نمایید، در دوخت لباس بدون الگو، باید لباس مدل را بر روی پارچه قرار داده و به اندازه یک الی دو سانتی متر در اطراف خط دوخت را، روی پارچه آزاد گذاشته و سپس برش بدهید.

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که در دوخت مدل لباس پسرانه هفت ساله باید مورد توجه قرار داد، انتخاب طرح و رنگ مناسب پارچه است، برای انجام این کار، بهتر است از نظرات کودک خود اطلاع پیدا نمایید، همچنین از رنگ های مناسب با سن کودک استفاده کنید.

در ادامه، تلاش کنید تا از ایده ها و خلاقیت های خود برای طراحی و دوخت لباس استفاده نمایید، در صورت نیاز می توانید با مراجعه به انواع سایت های آموزش خیاطی و سایت پینترست با انواع طرح های جدید در این زمینه آشنا شوید.

در نهایت با توجه به این که انواع مدل لباس پسرانه هفت ساله دارای ظاهری شبیه لباس های بزرگسالان و در اندازه های بسیار کوچکتر هستند، باید نکته های مهم در زمینه دوخت قسمت های مختلف لباس ها، مانند درز ها مورد توجه قرار گرفته و درزها با ظرافت و دقت بالایی دوخته شوند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , خیاطی ,