مدل لباس ساده چه ویژگی هایی دارد؟

مدل لباس ساده چه ویژگی هایی دارد؟

0از 0 رأی


مدل لباس ساده

امروزه با پیشرفت در صنعت نساجی و تولید انواع پارچه ها، افراد علاقه مند به خیاطی می توانند مدل های متفاوتی از لباس های ساده را با پارچه های مختلفی در طرح ها و رنگ های متنوعی بدوزند و مورد استفاده قرار دهند، همچنین با پیشرفت در مد و فشن،الگو های متفاوتی از مدل های مختلف لباس ها را می توانند به راحتی تهیه نموده و بدوزند. به همین دلیل کسب اطلاعات در این زمینه می تواند برای افراد بسیار جالب باشد، بنابراین در ادامه به شرح نکته هایی که در دوخت انواع مدل لباس ساده می تواند برای علاقه مندان مفید باشد، می پردازیم:

اولین و مهم ترین نکته ای که در دوخت مدل لباس ساده باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت است، بنابراین در ادامه با تعدادی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس ساده آشنا می شویم:

معمولا پارچه ها با توجه به کیفیت، جنس و موضوعات متنوعی مانند رنگ و کشسانی پارچه، می توانند برای دوخت لباس های مختلف مناسب باشند، در ادامه تعدادی از این پارچه ها را شرح می دهیم:

در صورتی که تمایل به دوخت انواع لباس ساده زنانه داشته باشید می توانید از پارچه های متنوعی به شرح زیر برای دوخت استفاده نمایید:

پارچه پنبه ای، با داشتن ویژگی های خوبی مانند نرمی، لطافت، تنفس مناسب هوا برای جلوگیری از تعریق زیاد بدن و به عنوان یک پارچه مناسب برای جلوگیری از ایجاد حساسیت ها و آلرژی های پوستی می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای دوخت انواع مدل لباس ساده زنانه و غیره باشد.

پارچه کتان نیز با داشتن ویژگی های خوبی مانند خنک بودن، سبکی، دوام، امکان تنفس پوست بدن، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس ساده زنانه مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ابریشمی یکی دیگر از پارچه های مناسب، با داشتن ویژگی هایی مانند ظرافت، خنکی، لطافت و غیره می تواند به عنوان یک پارچه بسیار مناسب برای دوخت انواع مدل لباس ساده مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به تعدادی از پارچه ها که می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس ساده ورزشی باشند، می پردازیم:

پارچه پنبه ای، با داشتن ویژگی هایی مانند جذب رطوبت، جلوگیری از عرق سوز شدن، تنفس خوب هوا در میان الیاف پارچه و غیره، به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس ساده ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه دورس، یکی دیگر از انواع پارچه های مناسب برای دوخت مدل های مختلف لباس ساده ورزشی می باشد، این نوع پارچه با ضخامت مناسب خود می تواند گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های ساده ورزشی در فصل های سرد سال باشد.

در ادامه نیز به تعدادی از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی می پردازیم:

پارچه ساتن، با داشتن ویژگی هایی مانند براق بودن، زیبایی، نرمی و لطافت می تواند گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس ساده و مجلسی باشد.

در ادامه تعدادی از نکته ها که می توانند به عنوان ترفند هایی مناسب برای دوخت انواع مدل لباس ساده مورد استفاده قرار بگیرند را شرح می دهیم:

در میان وسایل خیاطی خود، همواره یک آهن ربا داشته باشید، زیرا در صورتی که یکی از سوزن های خیاطی خود را گم کردید، به وسیله آهن ربا می توانید به راحتی آن را پیدا نمایید.

برای نخ کردن سوزن می توانید یک ترفند به کار ببرید، این روش می تواند سرعت انجام کار ها را بالا ببرد، برای این کار باید نخ خود را در یک محلول بسیار کم از آب و نشاسته قرار دهید، در نتیجه خواهید دید که نخ به راحتی به حلقه سوزن وارد می شود.

در صورتی که زیپ لباسی که دوخت شده است، از سختی زیادی در باز و بسته کردن برخوردار است، می توانید یک عدد صابون خشک را روی زیپ بکشید، این کار می تواند باعث نرم شدن و افزایش سرعت باز و بسته شدن زیپ شود.

در صورتی که سوزن های خیاطی شما، بعد از بار ها استفاده، کند شدند، می توانید از یک سمباده یا ورق آلومینیومی برای تیز کردن آن ها استفاده نمایید، البته از این روش می توانید برای تیز نمودن انواع قیچی های خیاطی نیز استفاده نمایید.

در صورتی که چرخ خیاطی شما در زمان کار دارای سر و صدای بدی است، می توانید از روش های زیر برای برطرف نمودن این مشکل استفاده نمایید:

چرخ خیاطی را روغن کاری نمایید، از نخی متناسب با پارچه استفاده نمایید زیرا امکان دارد نخ از ضخامت بیشتری نسبت به حلقه سوزن برخوردار باشد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی اسان , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,