مدل لباس مجلسی گیپور چه مشخصاتی دارد؟

مدل لباس مجلسی گیپور چه مشخصاتی دارد؟

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی گیپور

لباس های مجلسی به نوعی از لباس های بسیار شیک گفته می شود که برای دوخت آن ها از پارچه های گرانقیمتی استفاده می شود، این نوع لباس ها فقط به وسیله خانم ها مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین با توجه به نیاز و خواسته خانم ها، انواع مدل لباس مجلسی را در اندازه های مختلفی مانند کوتاه، بلند تا روی زمین یا روی زانو می دوزند و مورد استفاده قرار می دهند، معمولا با توجه به خواسته خود می توانید از پارچه های مختلفی برای دوخت این لباس ها استفاده نمایید، در ادامه به شرح نکته هایی درباره مدل لباس مجلسی با پارچه گیپور می پردازیم:

ابتدا توضیح مختصری درباره پارچه گیپور می دهیم:

گیپور با وجود این که یک واژه فرانسوی است و در کشور فرانسه تولید شده است، اما از توسعه بسیار خوبی در کشور هایی مانند انگلستان برخوردار است، البته امروزه اغلب کشور ها به راحتی اقدام به تولید و پخش این نوع پارچه کرده اند.

پارچه گیپور، به نوعی بسیار ظریف از تور گفته می شود که برای تولید آن باید تور را به وسیله تخته و میله به هم متصل نموده و طرح های زیبا بر روی آن پیاده کرد.

در ادامه تعدادی از انواع پارچه های گیپور را شرح می دهیم:

پارچه گیپور ساده، پارچه گیپور مجلسی، پارچه گیپور نگین دار، پارچه گیپور مروارید دوزی شده ، پارچه گیپور کلاسیک، پارچه گیپور گرید که از درصد بسیار کمی گلدوزی برخوردار است، پارچه گیپور کششی که از افزودن الیاف مصنوعی ایجاد می شود، پارچه گیپور بافتنی که از کشسانی مناسبی برخوردار است، پارچه گیپور فلزی که از تراکم مناسب و درخشش فلزی برخوردار است و غیره.

در ادامه به تعدادی از ویژگی های پارچه های گیپور اشاره می کنیم:

یکی از بهترین ویژگی های پارچه های گیپور، خنک نگه داشتن پوست بدن می باشد.

پارچه گیپور به دلیل زیبایی، شفاف بودن، وزن سبک و غیره می تواند به عنوان یک پارچه مناسب برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پارچه ها همچنین از ضخامت بالایی برخوردار هستند و روش استفاده و نگهداری بسیار ساده ای دارند.

از انواع پارچه های گیپور می توان برای دوخت لباس های زیر استفاده نمود:

بلوز و دامن، لباس شب، لباس زیر زنانه، شال و روسری، یقه لباس، پرده، مچ بند، انواع تزئینات مربوط به بالشت، روتختی و غیره.

در صورت استفاده از روش های زیر برای مراقبت و نگهداری انواع پارچه گیپور می توان عمر مفید این نوع پارچه را افزایش داد:

در درجه اول باید مراقب آسیب هایی مانند پارگی و سوختگی در انواع پارچه گیپور باشید.

برای شست وشوی انواع پارچه گیپور از آب سرد یا ولرم استفاده کنید، همچنین از مواد شوینده قوی برای شستن این نوع پارچه ها استفاده نکنید و از چلاندن پارچه ها در پایان کار شست و شو، خودداری نمایید.

در ادامه نکته های مهم دوخت انواع مدل لباس مجلسی با گیپور را بررسی می کنیم:

اولین قدم برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی با پارچه گیپور، اندازه گیری دقیق اندام و رسم الگوی مناسب است.

در ادامه به انتخاب متد مناسبی برای دوخت انواع لباس مجلسی بپردازید، در صورت استفاده از روش ایتالیایی، باید به اندازه 2 سانتی متر از قسمت بالای سینه به بالا پیش بروید تا از باز شدن حلقه لباس جلوگیری نمایید.

در ادامه، می توانید یقه لباس را با توجه به سلیقه خود به صورت باز یا کاملاپوشیده رسم نمایید. همچنین در قسمت انتهای کارور، آستین چرخشی را رسم نمایید.

در مرحله بعد می توانید از روش رسم یقه در جلوی لباس، برای رسم قسمت پشت یقه نیز استفاده نمایید، همچنین از روش رسم آستین در قسمت پشت استفاده نمایید.

برای رسم دامن در الگو، می توانید از سه عدد تا، به عنوان اوازمان شکسته استفاده کرده و البته باید اندازه هر کدام را به اندازه 4 الی 6 سانتی متر مشخص نمایید.

در صورت تمایل می توانید با قرار دادن 3 سانتی متر به داخل در قسمت الگوی ران لباس، باعث شوید تا لباس به اندازه بسیار زیبایی فیت اندام شود.

در ادامه می توانید از 6 متر تور نیز برای پشت لباس استفاده نمایید، البته گاهی با استفاده از 3 سانتی متر اضافه می توانید به دامن لباس مجلسی، حالتی شبیه ماهی اضافه نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که اغلب وزن پارچه گیپور به دلیل سنگ دوزی، منجوق دوزی و ملیله دوزی روی پارچه است.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی , خیاطی ,