مدل لباس مجلسی گیپور بلند

مدل لباس مجلسی گیپور بلند

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی گیپور بلند

لباس مجلسی به دسته ای از لباس های شیک گفته می شود که برای دوخت آن ها از پارچه های گرانقیمتی استفاده می شود، معمولا خیاطان با توجه به خواست مشتری، این لباس ها را در اندازه های مختلفی مانند کوتاه، روی زانو و بلند تا روی زمین می دوزند، به همین دلیل داشتن اطلاعات در این زمینه می تواند برای خیاطان و افراد علاقه مند به خیاطی بسیار مفید باشد، بنابراین در ادامه نکته هایی که می توانند در دوخت انواع مدل لباس مجلسی مورد توجه قرار بگیرند، را شرح می دهیم:

اولین نکته ای که در زمان دوخت انواع مدل لباس مجلسی باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب است، که با توجه به موضوع گفته شده در بالا، به شرح نکته هایی درباره مدل لباس مجلسی بلند با پارچه گیپور می پردازیم:

پارچه گیپور:

گیپور به عنوان یک واژه فرانسوی شناخته می شود که در کشور انگلستان توسعه یافته و امروزه به راحتی در اغلب کشور ها تولید می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه گیپور نوعی پارچه توری بسیار ظریف است که به وسیله تخته و میله های متصل به هم، تولید می شود و بر روی آن، طرح های زیبایی ایجاد می کنند، برای تولید این نوع پارچه از مواد اولیه بسیار جالبی مانند ابریشم، پنبه و ریون استفاده می کنند.

در واقع پارچه گیپور به عنوان یک پارچه محبوب برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی در اندازه های مختلف و توسط خیاطان مشهور مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید گفت که برخی از پارچه های گیپور فقط در کشور انگلستان تولید می شوند، همچنین این پارچه ها دارای قیمت های متنوعی در فروش هستند که با توجه به کیفیت و جنس مواد تشکیل دهنده آن ها، تعیین می شوند.

یکی از مهم ترین روش ها برای شناخت پارچه های گیپور از انواع دیگر پارچه های توری، وجود حفره ها و جاهای خالی در بافت و دوخت تور گیپور است، بنابراین پارچه های گیپور به راحتی قابل شناسایی هستند.

معمولا برای تولید انواع پارچه گیپور از روش های مختلف سنتی و مدرن استفاده می کنند، همچنین از دستگاهی به نام نخ ریسی الگویی برای تولید نهایی این نوع پارچه ها استفاده می کنند.

در ادامه تعدادی از مزیت ها و ویژگی های پارچه های گیپور را شرح می دهیم:

این نوع پارچه ها با داشتن فاصله بین طرح ها، دارای فضاهای آزاد زیادی برای تنفس پوست هستند که می توانند باعث خنک نگه داشتن پوست بدن شوند.

انواع پارچه های گیپور می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی گیپور بلند به حساب بیایند، که از قیمت های بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند.

پارچه های گیپور از ویژگی های خوبی مانند دوام و ماندگاری برخوردار هستند، بنابراین با شست و شو و استفاده، به راحتی دچار مشکل در ظاهر و کیفیت نمی شوند.

معمولا انواع پارچه های گیپور دارای رنگ ها و طرح های به روزی هستند و به راحتی از مد نمی افتند، بنابراین می توانند به عنوان پارچه مناسبی در تمام فصل های سال مورد استفاده قرار بگیرند.

از ویژگی های دیگر انواع پارچه های گیپور می توان به ضخامت مناسب، وزن سبک، ظاهر زیبا و غیره اشاره نمود.

در ادامه تعدادی از انواع پارچه های گیپور که می توانند گزینه مناسبی برای دوخت مدل های لباس مجلسی گیپور بلند باشند، را شرح می دهیم:

پارچه گیپور مجلسی، پارچه گیپور ساده، پارچه گیپور مروارید دوزی شده، پارچه گیپور چرمی با تراکم و مقاومت مناسب، پارچه گیپور کششی که از الیاف مصنوعی در تولید آن استفاده شده است، پارچه گیپور گرید که در آن از درصد کمی گلدوزی استفاده شده است، پارچه گیپور کلاسیک، پارچه گیپور بافتنی که از کشسانی خوبی برخوردار است و غیره.

معمولا برای شست و شوی انواع مدل لباس مجلسی گیپور بلند، باید آن ها را در دمای ملایم آب با ماشین لباسشویی بشویید، البته به یاد داشته باشید که این نوع پارچه ها به اتو نیازی ندارند، همچنین از مواد شوینده با کف زیاد برای شستن انواع مدل لباس مجلسی گیپور بلند خودداری نمایید.

در صورت شستن انواع مدل لباس مجلسی گیپور بلند با دست، از چنگ زدن و چلاندن لباس با دست به شدت خودداری نمایید، همچنین گاهی بهتر است از بخار به جای اتوکشی برای صاف کردن لباس استفاده کنید.

معممولا از پارچه های گیپور برای دوخت لباس های مختلف زیر استفاده می کنند:

دستکش، بلوز و دامن، روسری و شال، لباس های کوکتل، لباس شب و عروس، لباس های جشن و غیره .

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,