مطالبی درباره دوخت انواع یقه لباس

مطالبی درباره دوخت انواع یقه لباس

0از 0 رأی


دوخت انواع یقه لباس

یقه به عنوان یکی از قسمت های مهم و اساسی در انواع لباس ها شناخته می شود، یقه به دلیل نزدیک بودن به صورت، از تاثیر زیادی بر روی چهره افراد برخوردار است، بنابراین مدل انتخابی می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی تیپ افراد داشته باشد، کسب اطلاعات در زمینه انواع مدل های یقه می تواند برای افراد بسیار مفید و لازم باشد، بنابراین در ادامه به شرح انواع مدل های یقه می پردازیم:

در ابتدا باید به این مطلب اشاره نماییم که یقه ها براساس روش استفاده و ظاهر به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

اولین دسته از یقه ها، یقه های خطی یا مسطح هستند، از این دسته یقه ها می توان به مدل های مختلفی مانند یقه هفت، قایقی، چهارگوش یا خشتی و غیره اشاره کرد.

دسته دوم از انواع یقه ها شامل یقه های برگردان می شوند که به صورت با پایه و بدون پایه دوخته می شوند، همچنین از این دسته یقه ها می توان به مدل هایی مانند یقه های شکاری، ب ب، ملوانی، انگلیسی، آرشال، بلیزر، کراواتی یا پاپیونی و غیره اشاره نمود.

نوع سوم از یقه ها شامل یقه های ایستاده هستند که از این دسته یقه ها می توان به یقه های ایرانی، چینی، اسکی، فرنچی و غیره اشاره نمود.

نوع آخر از انواع یقه ها شامل یقه های فانتزی هستند که از این دسته یقه ها می توان به یقه های جابوت، برتا، دراپه، مدیچی و غیره اشاره نمود.

در ادامه مدل های مختلف یقه ی گفته شده در بالا را به صورت مختصری توضیح می دهیم:

یقه گرد، یکی از یقه های اساسی که به عنوان پایه همه یقه ها شناخته می شود، این نوع یقه دارای ظاهری شبیه منحنی و به صورت قرینه دور گردن قرار می گیرد، که در واقع می توان گفت که از نزدیک ترین حالت به فرم گردن برخوردار است، به همین دلیل نمی تواند بر روی ظاهر افراد تاثیر چندانی بگذارد.

یقه قایقی، به دلیل شکل ظاهری خود، به این نام شناخته می شود، در این مدل، در صورت نزدیکی بیشتر دو خط افقی به شانه ها، یقه از گودی کمتری برخوردار خواهد شد و در نتیجه باعث کوتاه دیده شدن گردن و گردی بیشتر صورت می شود.

یقه هفت، به عنوان یکی از محبوب ترین یقه های لباس شناخته می شود، اغلب افراد در صورت تمایل می توانند قسمت 7 یقه را بیشتر به سمت پایین بکشند که در نتیجه یقه بازتر به نظر خواهد رسید.

یقه چهارگوش یا خشتی، از ظاهری مستطیل یا مربع برخوردار است، که مدل ظاهری یا باز و بسته بودن آن را می توان براساس نظر شخصی یا درخواست مشتری تغییر داد، البته بهترین و پرکاربرد ترین مدل های یقه در میان یقه های خشتی، دارای شکل های مثلثی و بیضی می باشند.

یقه دلبری، یکی از زیباترین و قدیمی ترین مدل های یقه می باشد، این مدل یقه می تواند در انواع لباس ها، زیبا و جذاب به نظر برسد.

مدل های یقه ب ب و شکاری بدون پایه، که از دسته یقه های برگردان هستند، به عنوان گزینه مناسبی برای افرادی که دارای گردن بلند و صورتی کشیده هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

یقه بلیزر از نوع پایه دار و یقه انگلیسی، با توجه به این که انواع یقه های برگردان شامل دو دسته، پایه دار و بدون پایه هستند و همچنین یقه انگلیسی به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین یقه های برگردان به حساب می آید، از ظاهری به این شرح برخوردار می باشند که: دارای یک یقه هفت دو تکه هستند که قسمت برگردان یقه به وسیله دو لبه خود، حرف دال را ایجاد می نمایند.

یقه آمریکایی پایه دار و یقه آرشال، به عنوان مدل های محبوب در میان انواع یقه های لباس شناخته می شوند، یقه آرشال از ظاهری شبیه هفت است و قسمت برگردان یقه دارای حالتی بسیار ساده و منحنی خواهد بود، مدل یقه آمریکایی نیز علاوه بر داشتن یک برگردان کوچک که به یقه آرشال شبیه است، دارای نوک های تیزی در دو لبه یقه می باشد. البته در این دو مدل، مانند مدل های متنوعی شامل بلیزر و انگلیسی، با بلند تر شدن هفت یقه، بالاتنه بسیار بلندتر به نظر خواهد رسید، همچنین در صورت پهن بودن برگردان یقه، بالاتنه نیز پهن تر و پرتر دیده خواهد شد.

یقه های کراواتی و ملوانی، مدل یقه ملوانی به عنوان یکی از یقه های محبوب در میان یقه های لباس های کودکان شناخته می شود، یقه کراواتی نیز از ظاهری شبیه یقه ملوانی برخوردار است.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,