نکاتی درباره دوخت پیراهن مردانه

نکاتی درباره دوخت پیراهن مردانه

0از 0 رأی


دوخت پیراهن مردانه

افراد علاقه مند به خیاطی و تازه کار ها در زمینه هنر خیاطی، تمایل دارند تا در صورت به دست آوردن توانایی لازم در خیاطی، خودشان بتوانند انواع مدل های پیراهن مردانه را بدوزند، این کار می تواند دو نتیجه بسیار خوب به همراه داشته باشد، اول این که افراد می توانند از خلاقیت ها و استعداد های خود برای طراحی و دوخت انواع مدل پیراهن مردانه استفاده نمایند، دوم این که، داشتن توانایی در دوخت پیراهن مردانه می تواند برای افراد، از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه باشد، به همین دلیل کسب اطلاعات در این زمینه می تواند برای افراد بسیار مفید و جالب باشد، بنابراین در ادامه تعدادی از نکته های بسیار مهم در دوخت پیراهن مردانه را شرح می دهیم:

اولین و مهم ترین نکته در دوخت پیراهن مردانه، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت است، در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع پیراهن مردانه می پردازیم:

پارچه نخی، یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع پیراهن مردانه به حساب می آید، استفاده از الیاف صد در صد طبیعی در تولید این پارچه باعث شده تا از ویژگی هایی مانند تنفس پذیری پارچه، جلوگیری از تعریق زیاد پوست بدن، مقاومت مناسب و جلوگیری از ایجاد حساسیت های مختلف و غیره برخوردار باشد.

پارچه کتان، به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت پیراهن مردانه شناخته می شود، معمولا ویژگی هایی مانند جذب رطوبت، جلوگیری از تعریق بیش از اندازه پوست و جلوگیری از ایجاد انواع آلرژی ها و حساسیت های پوستی به عنوان دلایل انتخاب این نوع پارچه ها برای دوخت پیراهن مردانه به حساب می آیند، البته دلایلی مانند زیبایی، نرمی و لطافت انواع پارچه کتان نیز شامل دلایل انتخاب این نوع پارچه می باشند.

پارچه لینن، به دلیل استفاده از مواد طبیعی برای تولید، از ویژگی های خوبی مانند خنکی پارچه، ضخامت مناسب، ضد آلرژی بودن و شکل پذیری مناسب و غیره برخوردار می باشد.

در ادامه به شرح نکته هایی که در دوخت پیراهن مردانه باید مورد توجه قرار دهید، می پردازیم:

بعد از انتخاب پارچه مناسب، دومین و مهم ترین کار، شستن ملایم پارچه است، زیرا انواع پارچه ها دارای آبرفت زیادی هستند، در ادامه باید به اندازه گیری دقیق اندام بپردازید، برای این کار باید از یک متر مناسب و قلم و دفترچه استفاده نمایید، باید اندازه های دقیق را به ترتیب و مرتب در یک دفترچه یادداشت نمایید تا فراموش نکنید.

در ادامه به تعدادی از اندام ها که در اندازه گیری برای دوخت پیراهن مردانه به آن ها نیاز می باشد، اشاره می کنیم:

معمولا برای اندازه گیری به جهت دوخت پیراهن مردانه، به اندازه بالاتنه اندام نیاز می باشد، که شامل مواردی مانند اندازه قد بالاتنه جلو، بلندی بالاتنه پشت، دور مچ، دور کمر، مقدار سرشانه، دور گردن، دور بازو و غیره می باشند.

البته هر کدام از اندازه های بالا را می توانید براساس متدی که برای دوخت در نظر گرفته اید، با استفاده از روش های ارائه شده در متد های مختلف، به دست بیاورید. متد مورد نظر خود را می توانید از میان انواع متد های خیاطی زیر انتخاب نمایید:

متد خیاطی متریک، متد خیاطی گرلاوین، متد خیاطی ایتالیایی، متد خیاطی مولر، متد خیاطی ABM، متد خیاطی ایرانی و غیره.

در ادامه با توجه به متد ارائه شده، به رسم الگوی مورد نظر خود بپردازید، البته در صورتی که تمایل به دوخت پیراهن مردانه بدون الگو دارید، می توانید از یک پیراهن مناسب به عنوان مدل خیاطی استفاده نمایید، بنابراین باید به این موضوع توجه نمایید که بدون الگو به معنی نبود الگوی دوخت به طور کامل نمی باشد.

در ادامه الگو های رسم شده را بر روی پارچه قرار داده و پارچه را برش بزنید، در روش بدون الگو، باید به اندازه یک الی یک و نیم سانتی متر در اطراف خط دوخت روی پارچه را آزاد گذاشته و سپس برش بزنید، البته در این مواقع باید به جنس پارچه نیز توجه نمایید، زیرا تعدادی از پارچه ها باید با روش های بسیار خاصی، برش داده شوند.

از چرخ خیاطی مناسبی برای دوخت پیراهن مردانه استفاده نمایید، زیرا امروزه چرخ خیاطی های متنوعی با کارایی های مختلف ساخته می شوند.

لایی که برای دوخت پیراهن مردانه انتخاب می کنید باید از جنس مناسبی نسبت به پارچه پیراهن مردانه برخوردار باشد.

البته باید توجه نمایید که قبل از اقدام به دوخت پیراهن مردانه، باید در دوره نازک دوزی از توانایی و مهارت کافی برخودار شوید، زیرا دوره نازک دوزی به عنوان پایه اصلی انواع آموزش های خیاطی شناخته می شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی مردانه , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,