مطالبی درباره مدل لباس پرنسسی کوتاه

مطالبی درباره مدل لباس پرنسسی کوتاه

0از 0 رأی


مدل لباس پرنسسی کوتاه

لباس های پرنسسی به دسته ای از لباس های مجلسی دخترانه بسیار شیک گفته می شود که از لباس شخصیت های کارتونی دیزنی مانند سیندرلا الهام گرفته شده اند، همچنین مدل لباس پرنسسی کوتاه به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای دختربچه های زیر 6 سال شناخته می شود، به همین دلیل کسب اطلاعات در این زمینه می تواند برای والدین بسیار جالب باشد، در ادامه به شرح تعدادی از مهم ترین نکته ها در دوخت انواع مدل لباس پرنسسی کوتاه می پردازیم:

اولین نکته ای که در زمان دوخت انواع مدل لباس پرنسسی کوتاه باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب است، که این انتخاب می تواند براساس نکته ها و دلایل متنوعی به شرح زیر باشد.

اولین دلیل انتخاب یک پارچه، به سلیقه فرد بر می گردد، در این زمینه والدین باید با فرزندان خود مشورت کنند، ممکن است کودکان نظرات عجیب و غریبی داشته باشند، اما مشورت با کودکان می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها شود.

دومین نکته مورد توجه در انتخاب یک پارچه عالی، بودجه شخصی است، باید پارچه ای را انتخاب نمایید که علاوه بر زیبایی و مقاومت کافی، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد.

در زمان انتخاب پارچه مناسب به مسائلی مانند آب و هوا و فصلی که قرار است تا لباس مورد نظر در آن مورد استفاده قرار بگیرد، دقت نمایید.

در زمان انتخاب پارچه مناسب برای دوخت مدل لباس پرنسسی کوتاه، به فرهنگ جایی که قرار است بروید یا مهمانانی که قرار است داشته باشید دقت نمایید، همچنین انتخاب پارچه مناسب می تواند با توجه به محل برگزاری مراسم و مجلس انجام شود.

همچنین با توجه به مدت زمانی که قرار است در مجلس و مراسم بگذرانید، می توانید به انتخاب پارچه مناسب بپردازید، زیرا برخی پارچه ها نباید مدت زیادی به تن و در تماس با پوست بدن باقی بمانند.

در ادامه به تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس پرنسسی کوتاه می پردازیم:

پارچه ساتن آمریکایی، به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند ضخامت عالی می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پرنسسی کوتاه باشد، همچنین افراد می توانند برای دوخت دنباله انواع لباس مجلسی و عروسی از این دسته پارچه ها استفاده نمایند.

پارچه های گیپور، به نوعی پارچه های توری گفته می شود که نخ های ضخیمی، انواع نقش و نگار های روی سطح پارچه گیپور را به هم متصل می کنند، همچنین شما می توانید از انواع اکسسوری های زیبا برای تزئین سطح پارچه های گیپور استفاده نمایید.

پارچه دانتل، از دسته پارچه های ظریف که دارای زمینه توری هستند، برای تولید این نوع پارچه ها از بافت های ابریشمی استفاده می کنند، گاهی انواع نقش و نگار های روی پارچه های دانتل را با دست و گاهی نیز با دستگاه های مخصوصی می دوزند.

پارچه حریر، یکی از زیباترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس پرنسسی کوتاه می باشد که به دلیل استفاده از پلی استر، نایلون و ابریشم در تولید، از ویژگی های خوبی مانند شیکی و سادگی برخوردار است، به همین دلیل می تواند برای دوخت لباس های مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد. البته در بیشتر اوقات از پارچه های حریر برای دوخت آستین هاو دامن ها استفاده می شوند.

پارچه ژاکارد، استفاده از بافت ابریشمی برای تولید این نوع پارچه باعث شده تا علاوه بر زیبایی و ظرافت، از ظاهری کلاسیک نیز برخوردار باشد، همچنین به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع اکسسوری ها مانند روکش مبل، پرده و روتختی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ژاکارد به عنوان پارچه انتخابی طراح مشهور مارک جیکوبز شناخته می شود.

پارچه اورگانزا، از ظاهری ظریف شبیه پارچه حریر برخوردار است، البته ضخامت و استحکام بیشتری نسبت به پارچه حریر دارد بنابراین می تواند برای افزودن حجم به لباس ها مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از راه های شناخت پارچه اورگانزا استفاده از سوراخ های زیاد در هر اینچ مساحت پارچه اورگانزا می باشد.

پارچه تافته، یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس پرنسسی کوتاه می باشد که از ویژگی های خوبی مانند ریزش و زیبایی خاص برخوردار است، البته ظاهر صاف این پارچه ها باعث شده تا شباهت کمی به پارچه های ساتن داشته باشند، همچنین از پارچه های تافته به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت دامن های پفی و لباس های مجلسی استفاده می شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی آسان , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,