مطالبی در آموزش اندازه گیری بالاتنه

مطالبی در آموزش اندازه گیری بالاتنه

0از 0 رأی


آموزش اندازه گیری بالاتنه

اندازه گیری دقیق اندام به عنوان یکی از نکته های مهم و اساسی در دوخت لباس شناخته می شود، در صورتی که اندازه گیری دقیق و درست انجام نشود، کار هایی مانند برش و دوخت پارچه با اشتباهات زیادی همراه خواهد بود، به همین دلیل کسب اطلاعات در زمینه اندازه گیری اندام از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین در ادامه به شرح آموزش اندازه گیری بالاتنه و نکته های مهمی در این زمینه می پردازیم:

بالاتنه در اندام، به قسمت بالایی در اندام انسان گفته می شود که می تواند شامل سر، دست ها، سینه و غیره باشد، همچنین باید گفت که قسمت بالاتنه به عنوان یکی از بخش های مهم در رسم الگوی خیاطی در اغلب لباس ها شناخته می شود.

در ادامه نکته های مهمی که در اندازه گیری بالاتنه باید مورد توجه قرار بگیرند، را شرح می دهیم:

در اندازه گیری بالاتنه، اولین کار اندازه گیری دور کمر است، برای این کار باید یک نوار باریک را به دور کمر محکم گره بزنید تا در قسمت گودی کمر بنشیند، البته نباید نوار به اندازه ای محکم بسته شده باشد که نفس کشیدن یا حرکت کردن برای فرد دشوار شود.

برای اندازه گیری دور کمر، متر را دور کمر و روی نوار بسته شده، قرار دهید، به صورتی که زیاد تنگ یا گشاد نشود، سپس نسبت به اندازه گیری و یادداشت اندازه دور کمر اقدام نمایید.

در ادامه، باید متر را دور گردن قرار بدهید و اندازه را یادداشت نمایید، البته متر نباید خیلی تنگ شود، در مرحله بعد برای اندازه گیری کارور جلو، باید قسمت انتهایی از دست چپ تا قسمت انتهایی از دست راست را اندازه گیری نمایید، این قسمت به کارور جلو شناخته می شود.

در ادامه برای اندازه گیری کارور پشت، باید از قسمت انتهایی سمت راست تا قسمت انتهایی سمت چپ در قسمت پشت را اندازه گیری نمایید که به کارور پشت شناخته می شود.

در مرحله بعد، برای اندازه گیری بالاتنه، باید سر متر را در قسمت گودی گردن قرار داده و اندازه فاصله بین گردن و نوار بسته شده در دور کمر را یادداشت نمایید.

یکی دیگر از قسمت های مهم در بالاتنه، سرشانه است که برای اندازه گیری آن باید سر متر را در قسمت انتهایی در بخش گوشه گردن قرار داده و اندازه بین فاصله بین گوشه گردن به سمت شیب دست را یادداشت نمایید.

در ادامه برای اندازه گیری دور سینه، باید سر متر را روی سینه قرار داده و با رد کردن متر از زیر بغل و رساندن ادامه متر به سر متر، اقدام به اندازه گیری و یادداشت اندازه دور سینه نمایید.

در مرحله بعد، باید به اندازه گیری قد آستین اقدام نمایید، برای انجام این کار باید متر را روی برجستگی انتهای شانه تا قسمت مچ دست قرار داده و اقدام به اندازه گیری و یادداشت اندازه نمایید.

برای اندازه گیری قسمت های دیگری از بدن مانند دور بازو، باید متر را به دور پهن ترین سمت بازو حلقه نموده و اندازه را یادداشت نمایید، شما می توانید برای اندازه گیری دور مچ دست نیز از همین روش استفاده نمایید.

در مرحله بعد، برای اندازه گیری دور باسن، باید سر متر را روی برجستگی باسن قرار داده و بعد از یک دور حلقه نمودن متر به دور باسن، اقدام به یادداشت اندازه مشخص شده، نمایید.

در صورت نیاز شما می توانید قسمت های پایین تنه را نیز اندازه گیری نمایید. این اندازه ها می توانند شامل قد تا زانو، قد تا مچ پا و غیره باشند.

در ادامه به شرح تعدادی از نکته های با اهمیت در اندازه گیری اندام می پردازیم:

در زمان اندازه گیری اندام، باید درست بایستید، از کار هایی مانند انقباض ماهیچه ها، خم کردن زانو ها و غیره بپرهیزید.

در زمان شروع اندازه گیری بالاتنه به لباسی که قرار است دوخته شود، دقت نمایید، این که لباس مورد نظر به اندازه کدام قسمت های بدن نیاز دارد.

اندازه گیری باید دقیق و درست انجام شود، متر باید به صورت موازی با سطح زمین قرار بگیرد.

گاهی می توانید از جدول های اندازه گیری دقیق استفاده کنید، این جدول ها می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس ها در تولیدی ها مورد استفاده قرار بگیرند.

بهتر است اندازه گیری اندام های بالاتنه را به ترتیب انجام دهید، سپس به ترتیب آن ها را یادداشت نموده و به الگوی لباس وارد نمایید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,