نکاتی درباره دوخت لباس کوتاه زنانه

نکاتی درباره دوخت لباس کوتاه زنانه

0از 0 رأی


دوخت لباس کوتاه زنانه

امروزه با پیشرفت در دنیای مد و فشن، خانم ها تمایل دارند تا دوخت انواع لباس کوتاه زنانه را خودشان انجام دهند، این کار می تواند دو نتیجه بسیار عالی داشته باشد، در درجه اول، خانم ها می توانند انواع طرح های جدید و زیبا را خودشان بر روی پارچه پیاده کنند و دیگر این که، انجام این کار می تواند از نظر هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد. به همین دلیل کسب اطلاعات و نکته هایی در زمینه دوخت لباس کوتاه زنانه می تواند برای خانم ها بسیار مفید باشد، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از مهم ترین نکته ها در زمینه دوخت لباس کوتاه زنانه می پردازیم:

انتخاب پارچه، به عنوان اولین و مهم ترین نکته در دوخت لباس کوتاه زنانه به حساب می آید، البته پارچه های مناسب برای دوخت لباس های کوتاه می توانند نسبت به لباس های دیگر، متفاوت باشند، در ادامه تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت لباس کوتاه زنانه را شرح می دهیم:

پارچه مخمل، استفاده از الیاف مصنوعی برای تولید این نوع پارچه ها، باعث شده تا از ویژگی هایی به شرح زیر، برخوردار باشند:

پارچه های مخمل، نرمی و لطافت خوبی دارند، همچنین دوخت لباس کوتاه زنانه با پارچه های مخمل می تواند باعث شیک و لوکس بودن لباس ها شود.

پارچه حریر، استفاده از الیاف طبیعی برای تولید این نوع پارچه ها باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند زیبایی و سادگی برخوردار باشند، همچنین این نوع پارچه ها می توانند برای دوخت انواع لباس کوتاه زنانه در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه تافته، استفاده از بافتی خاص برای تولید این نوع پارچه باعث شده تا از ویژگی هایی مانند حفظ شکل ظاهری خود برای دوخت انواع مدل های لباس کوتاه پرنسسی و دامن های پفی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه لمه، به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها برای دوخت لباس کوتاه زنانه شناخته می شود که با داشتن ویژگی هایی مانند براقی، زیبایی و ضخامت مناسب، به انواع آستر نیاز نخواهد داشت.

پارچه ساتن، استفاده از مواد اولیه مناسبی مانند نایلون، ابریشم و پلی استر برای تولید این نوع پارچه باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند درخشش و براقی خاصی برخوردار باشد.

در ادامه و بعد از انتخاب پارچه مناسب، مهم ترین کاری که باید انجام شود، انتخاب الگو است که گاهی با استفاده از تجربه و نظر شخصی می توانید لباس هایی را با ظاهری خاص طراحی نمایید.

یکی دیگر از نکته هایی که در دوخت لباس کوتاه زنانه باید مورد توجه قرار دهید، اتو کردن دقیق و درست درز های لباس، در پایان کار دوخت است، مهم ترین نکته ای که در اتو کردن درز ها باید مورد توجه قرار دهید، جنس پارچه است، زیرا برخی از پارچه ها به راحتی با دمای بالای اتو، می سوزند و خراب می شوند.

همچنین با توجه به داشتن آبرفت در اغلب پارچه ها، باید انواع پارچه های انتخابی را قبل از اقدام به برش، به آرامی و با آب ولرم بشویید. البته بعد از خشک شدن پارچه، باید با روش های مناسبی مانند اتو و بخار، چین و چروک های پارچه را از بین ببرید، تا برش و دوخت لباس کوتاه زنانه به خوبی انجام شود.

در صورتی که تمایل دارید تا انواع تزیینات را به لباس کوتاه زنانه اضافه نمایید، بهتر است از انواع اکسسوری هایی که کیفیت خوبی دارند استفاده نمایید، این کار می تواند علاوه بر افزایش زیبایی لباس، باعث افزایش مقاومت و ماندگاری لباس نیز شود. همچنین در صورتی که از دکمه های تزئینی در دوخت لباس کوتاه زنانه استفاده می کنید، می توانید قبل از دوخت دکمه ها، از لاک بی رنگ روی سطح دکمه ها استفاده نمایید، این کار می تواند باعث افزایش دوامو براقی دکمه ها شود.

در صورتی که از روش بدون الگو استفاده می کنید، می توانید از یک لباس قدیمی و مناسب به عنوان مدل برش پارچه استفاده کنید، شما باید لباس مدل را روی پارچه قرار بدهید، در ادامه به اندازه یک الی یک و نیم سانتی متر را در اطراف خط دوخت، روی پارچه آزاد بگذارید، علامت زده و برش بزنید.

همچنین علاقه مندان به دوخت لباس کوتاه زنانه، باید در ابتدا دوره نازک دوزی را بگذرانند و در این زمینه، مهارت و توانایی لازم را کسب کنند، زیرا نازک دوزی به عنوان دوره پایه برای یادگیری دوخت لباس کوتاه زنانه شناخته می شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی با مدرک معتبر , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,