دوخت لباس مردانه با الگو

دوخت لباس مردانه با الگو

0از 0 رأی


دوخت لباس مردانه با الگو

در صورتی که به هنر خیاطی علاقه مند باشید، آموزش دوخت لباس مردانه با الگو می تواند برای شما بسیار جالب باشد، بنابراین در ادامه به شرح نکته های مهمی در زمینه دوخت لباس مردانه با الگو می پردازیم:

معمولا اولین کار برای دوخت لباس مردانه با الگو، انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت است، که برای انتخاب پارچه مناسب باید برخی نکته ها را مورد توجه قرار دهید، در ادامه تعدادی از این نکته ها که می توانند در انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس مردانه با الگو تاثیر داشته باشند، را شرح می دهیم:

اولین دلیل انتخاب یک پارچه برای دوخت لباس مردانه با الگو سلیقه افراد است، رعایت نکته های مهمی مانند رنگ و طرح پارچه انتخابی باید براساس نظر شخصی و خواست مشتری انجام شود، همچنین توجه به میزان بودجه برای خرید پارچه مناسب، به عنوان یکی دیگر از دلایل انتخاب پارچه به حساب می آید.

یکی دیگر از دلایل انتخاب پارچه مناسب، به دما، آب و هوا و فصل های سال بر می گردد، زیرا برخی پارچه ها به دلیل داشتن ضخامت مناسب می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لباس مردانه با الگو در فصل های سرد سال مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به شرح نکته های مهمی در زمینه دوخت لباس مردانه با الگو می پردازیم:

اولین کار اندازه گیری دقیق اندام های بدن است، معمولا برای رسم الگو به اندازه های قسمت های مختلف اندام های بدن، به شرح زیر نیاز می باشد:

قد دور کمر، دور مچ، دور بازو، آستین، سرشانه، دور باسن، دور سینه، خط باسن، بلندی بالاتنه جلو، بلندی بالاتنه پشت و غیره.

در ادامه با توجه به متدی که برای دوخت لباس مردانه با الگو در نظر گرفته اید اندازه های لازم را به دست آورده و با استفاده از فرمول های مربوط به متد های خیاطی به الگو وارد نمایید.

در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس مردانه با الگو می پردازیم:

پارچه کتان ظریف، به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها برای دوخت لباس مردانه با الگو شناخته می شود، استفاده از الیاف کتان برای تولید این نوع پارچه، باعث شده تا از ویژگی هایی مانند نرمی و لطافت خوبی برخوردار باشند.

پارچه پوپلین، استفاده از مواد اولیه مناسب در تولید این نوع پارچه باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند قابلیت جریان داشتن هوا در میان الیاف، خنکی، زیبایی و بافت مناسب برخوردار باشد، بنابراین به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لباس مردانه با الگو مورد استفاده قرار می گیرد.

کجراه، نوعی روش بافت پارچه می باشد که در تولید پارچه های مختلف و مناسب برای دوخت لباس مردانه با الگو مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه لینن، استفاده از مواد اولیه مناسب، باعث شده تا این نوع پارچه با هر بار شست و شو، از زیبایی و مقاومت بیشتری برای دوخت لباس مردانه با الگو برخوردار شود. همچنین به دلیل استفاده از الیاف کتان به عنوان پارچه مناسبی برای دوخت انواع لباس های خنک در فصل های گرم مورد توجه قرار می گیرد. از ویژگی های دیگر پارچه لینن می توان به قابلیت جریان هوا در میان الیاف پارچه لینن اشاره کرد.

در ادامه به روش مختصری در رسم الگوی لباس مردانه می پردازیم:

ابتدا بر روی کاغذ الگو، یک کادر رسم نمایید که طول کاغذ برابر با قد لباس و عرض کادر برابر با یک چهارم اندازه دور باسن به اضافه 2 الی 3 سانتی متر باشد.

در ادامه باید به اندازه 2 سانتی متر به عنوان جای دکمه علامت بزنید، همچنین برای سجاف باید به اندازه 4 سانتی متر از قسمت لبه پارچه مشخص نمایید.

برای رسم قسمت گردن در الگو، باید بازی یقه را به صورت 7 مشخص نموده و در صورت نیاز هلال هفت را بازتر یا بسته تر بکشید.

در ادامه برای مشخص کردن سرشانه، باید به اندازه 2 سانتی متر با شیب 3 سانتی متر رسم نمایید.

در ادامه باید برای قد حلقه، به اندازه 21 الی 23 سانتی متر مشخص کرده و همچنین به اندازه یک چهارم اندازه دور سینه را به عنوان خط سینه در نظر گرفته و به اندازه 2 الی 3 سانتی متر را روی آن مشخص کرده و علامت بزنید، در ادامه، این قسمت را به خط باسن وصل نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که اندازه بالاتنه پشت باید به اندازه مشخصی از بالاتنه جلو بلندتر باشد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی در کرج , اموزش خیاطی , آموزش خیاطی بچگانه , خیاطی ,