مدل لباس پسرانه مجلسی چه خصوصیات دارد؟

مدل لباس پسرانه مجلسی چه خصوصیات دارد؟

0از 0 رأی


مدل لباس پسرانه مجلسی

امروزه اغلب والدین تمایل دارند تا در صورت داشتن توانایی در خیاطی، انواع مدل لباس پسرانه مجلسی را خودشان بدوزند، این کار می تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، روشی مناسب برای استفاده از طرح ها و نظرات شخصی در دوخت مدل های لباس پسرانه مجلسی باشد، به همین دلیل کسب اطلاعات در این زمینه می تواند برای والدین بسیار جالب باشد، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از پرکاربرد ترین نکته ها در دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی می پردازیم:

اولین و مهمترین نکته در دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی، انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت است، در ادامه تعدادی از مناسب ترین پارچه ها را شرح می دهیم:

پارچه نخی، یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی می باشد، که به دلیل استفاده از مواد صد در صد طبیعی، از ویژگی های خوبی مانند جلوگیری از تعریق زیاد پوست با استفاده از قابلیت به جریان انداختن هوا در میان الیاف پارچهو جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی ها می تواند گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی باشد.

پارچه وال، با داشتن ظاهری توری و نازک می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد، پارچه وال دارای برخی ویژگی ها شبیه پارچه نخی است، اما نسبت به پارچه نخی از نازکی و ساختار بسیار ضعیف تری برخوردار است. بنابراین می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه لینن، یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی می باشد، این نوع پارچه به راحتی چروک می شود ولی با توجه به ویژگی های خوبی مانند قابلیت جریان هوا در میان الیاف، زیبایی ظاهری، لطافت، جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی ها می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه چیت، این نوع پارچه با داشتن ضخامت های مختلف، نازک و ضخیم می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی در فصل های متفاوت سال مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه بافتنی ژرسه، یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی به حساب می آید، این نوع پارچه از ویژگی های خوبی مانند جلوگیری از تعریق بیش از اندازه بدن، جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی های پوستی، به عنوان پارچه مورد علاقه کودکان برای دوخت انواع لباس، مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه میکروفایبر، به عنوان پارچه های مناسب، به دلیل استفاده از مواد اولیه عالی، می تواند توسط کودکانی که پوست های حساسی دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه بامبو، استفاده از سلولز مشتق شده از گیاهان بامبو به عنوان ماده اولیه در تولید این نوع پارچه، باعث شده تا به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع پارچه می تواند پارچه مناسبی برای دوخت لباس برای کودکانیباشد که از پوست بسیار حساسی برخوردار هستند.

معمولا دومین و مهم ترین کار برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی، بعد از انتخاب پارچه مناسب، طراحی و رسم یک الگوی بسیار مناسب برای دوخت لباس است، که البته این کار را باید به همراه اندازه گیری دقیق اندام های بدن انجام شود، در این شرایط نیاز است تا ابتدا یک متد خیاطی مناسب را برای دوخت مدل لباس پسرانه مجلسی انتخاب نمایید، در ادامه نیز برای رسم الگوی مورد نظرتان، با استفاده از متد انتخابی، اندازه ها را به الگو وارد نمایید.

برای اندازه گیری اندام های بدن کودک، باید قسمت های مختلف بدن را اندازه گیری نموده و در یک دفترچه اندازه گیری وارد نمایید تا فراموش نکنید، در ادامه تعدادی از قسمت های بدن که برای رسم الگوی مدل لباس پسرانه مجلسی نیاز می باشند را شرح می دهیم:

قد لباس، دور کمر، سرشانه، آستین، دور مچ، دور بازو و غیره.

یکی دیگر از مهم ترین نکته ها در انتخاب پارچه مناسب برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی، انتخاب رنگ مناسب برای کودک است، رنگ های روشن می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس پسرانه مجلسی به حساب بیایند، همچنین رنگ های گرم مانند قرمز، قهوه ای، نارنجی و غیره می توانند باعث افزایش شادی و آرامش در کودکان شوند، در زمان انتخاب طرح اولیه برای برش پارچه، گاهی بهتر است با کودکان مشورت نمایید، البته کودکان ممکن است در این زمینه، نظرات عجیبی داشته باشند، اما این کار می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,