مدل دوخت لباس زنانه پارچه حریر

مدل دوخت لباس زنانه پارچه حریر

0از 0 رأی


مدل دوخت لباس زنانه پارچه حریر

امروزه اغلب خانم هایی که توانایی خوبی در دوخت و دوز دارند، تمایل دارند تا انواع لباس ها را خودشان بدوزند، این کار می تواند دو نتیجه بسیار عالی برای آن ها داشته باشد، در درجه اول، می توانند طرح ها و مدل هایی را براساس سلیقه شخصی خود بر روی پارچه پیاده کنند و در درجه دوم، توانایی در دوخت انواع لباس ها می تواند از نظر هزینه برای آن ها، بسیار مقرون به صرفه و مناسب باشد. به همین دلیل در ادامه به شرح تعدادی از نکته های مهم در زمینه دوخت لباس زنانه با پارچه حریر می پردازیم:

پارچه حریر با برخورداری از سبکی وزن و ظرافت، به عنوان یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس ها به حساب می آید، البته آقایان نیز می توانند از پارچه های حریر برای دوخت انواع وسایل و اکسسوری مانند دستمال جیب، پاپیون و غیره استفاده کنند.

تاریخچه استفاده از پارچه های حریر به 4000 سال قبل در چین، برمی گردد، معمولا برای تولید انواع پارچه حریر از ابریشم، پشم یا پنبه استفاده می کنند. پارچه های حریر از تنوع زیادی به شرح زیر برخوردارند:

پارچه حریر کرپ، با داشتن ویژگی های خاصی مانند سبکی و شفافی به پارچه کرپ شباهت دارد، اما به دلیل برخورداری از حالت مات، می تواند برای دوخت انواع لباس های زنانه و مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه حریر کریشه، از نرمی و لطافت خوبی مانند پارچه حریر برخوردار است، البته به دلیل ظرافت مناسب، امکان آسیب پذیری بالایی نیز دارد، همچنین با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرح می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس زنانه مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه حریر ژورژت، ظرافت و زیبایی این پارچه باعث شده تا به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های زنانه، روسری و شال مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه حریر ژاکارد، استفاده از ترکیبات خاص در تولید این نوع پارچه باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند ضخامت و ایستایی مناسب برخوردار باشد، معمولا زمینه پارچه های ژاکارد شفاف و شیشه ای است، اما می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای چاپ و اضافه کردن انواع طرح ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه حریر نخ، استفاده از مواد اولیه نخی در تولید این نوع پارچه، باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند نرمی و خنکی برخوردار باشد، به همین دلیل می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت مدل های مختلف لباس های زنانه مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه حریر ساتن، با داشتن ویژگی های خاصی مانند نرمی و براقی می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع لباس های زنانه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین به دلیل داشتن لختی برای دوخت انواع دامن مناسب می باشد.

پارچه حریر لمه، این دسته پارچه ها از براقی و درخشانی خوبی برخوردارند و می توانند به عنوان پارچه ای مناسب در دوخت انواع لباس های زنانه و مجلسی مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه حریر پرده ای، یکی از زیباترین و قدیمی ترین پارچه ها برای دوخت پرده می باشد، همچنین از این پارچه برای دوخت انواع لباس های مجلسی و زنانه استفاده می کنند.

پارچه حریر سیلک، این نوع پارچه، زیبایی و براقی خاصی مانند حریر ساتن دارد، اما مهم ترین تفاوت این نوع پارچه با حریر ساتن در مواردی مانند نازکی و لطافت بیشتر نسبت به پارچه حریر ساتن است.

پارچه حریر پلیسه، از حالت پلیسه یکنواخت و زیبایی برخوردار است و می تواند به عنوان یک پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس های مجلسی زنانه مورد استفاده قرار بگیرد.

همانطور که می دانید پارچه های حریر از ظرافت زیادی برخوردارند، به همین دلیل برای برش و دوخت آن ها باید از روش های خاصی استفاده شود، بنابراین در ادامه به شرح مختصری از روش برش پارچه های حریر می پردازیم:

معمولا بهتر است برای برش پارچه های حریر از قیچی های حرارتی استفاده کنید، این نوعقیچی ها با حالت ظریفی به همراه برش، لبه های پارچه حریر را می سوزانند و به این روش از نخ کش شدن پارچه جلوگیری می کنند.

همچنین پارچه های حریر را می توان بعد از دوخت به راحتی رنگ کرد، که برای قسمت های مختلف لباس مانند پایین دامن، سرآستین و غیره می توان از پارچه های حریر رنگ شده، استفاده نمود.

بهترین روش برای تشخیص اصل بودن پارچه حریر به این صورت است که یک تکه از پارچه حریر را برش داده و بسوزانید، پارچه های حریر اصل در آتش به راحتی خاکستر می شوند ولی پارچه های حریر مصنوعی در آتش به صورت گلوله ای شده و سفت می شوند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی آسان , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,