نکاتی درباره مدل لباس مجلسی پوشیده

نکاتی درباره مدل لباس مجلسی پوشیده

0از 0 رأی


مدل لباس مجلسی پوشیده

لباس مجلسی به عنوان یکی از لباس های بسیار شیک شناخته می شود که برای دوخت آن از پارچه های گرانقیمتی استفاده می کنند، معمولا با توجه به خواست خانم ها، این لباس ها را در اندازه های کوتاه، تا روی زانو و بلند تا روی زمین می دوزند، البته گاهی نیز با توجه به عقاید شخصی افراد و جامعه، این لباس ها را به صورت پوشیده می دوزند و مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل کسب اطلاعات درباره انواع مدل لباس مجلسی پوشیده می تواند به عنوان یک راهنمای بسیارعالی برای علاقه مندان در زمینه دوخت و انتخاب بهترین مدل لباس مجلسی پوشیده به حساب بیاید، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از بهترین نکته ها در این زمینه می پردازیم:

یکی از اولین و مهم ترین نکته ها در زمینه دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده، انتخاب پارچه مناسب است، در ادامه تعدادی از بهترین پارچه ها را شرح می دهیم:

پارچه ابریشمی گل برجسته، که از نخ های متنوعی مانند ابریشم و طلا بافته می شود، با داشتن ظاهری بسیار شیک به لباس های شما حالتی سلطنتی می دهد.

پارچه کرپ، در گذشته به عنوان پارچه ای برای دوخت لباس های مخصوص مراسم عزاداری شناخته می شد، اما امروزه برای دوخت انواع لباس های مجلسی بسیار شیک مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین می تواند برای دوخت لباس های مجلسی در فصل های مختلف سال استفاده شود.

پارچه ساتن پشت کرپ، به عنوان یکی از زیباترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده به کار می رود، این پارچه دارای دو سمت، یک طرف کرپ و دیگری ساتن است، بنابراین می تواند برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده با استفاده از دو طرف مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه مجلسی حریر، با داشتن ظاهری زیبا و ظریف می تواند برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ژورژت، نوعی پارچه نیمه شفاف که با توجه به استفاده از ابریشم و پلی استر به عنوان ماده اولیه در تولید، می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ژاکارد، استفاده از مواد ابریشمی و نرم برای تولید این نوع پارچه، باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند نرمی و ظاهر کلاسیک برخوردار باشد و به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه اورگانزا، با داشتن ظاهری شبیه حریر، می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای افزودن حجم به لباس های مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد، البته این نوع پارچه ها از براقی کافی به اندازه پارچه حریر برخوردار نیستند ولی استحکام بیشتری نسبت به پارچه های حریر دارند.

پارچه ساتن، نرمی و لطافت این نوع پارچه ها باعث شده تا به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده و دامن های پرنسسی مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به تعدادی از نکته های مهم در زمینه دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده می پردازیم:

برخی اعتقاد دارند که در صورتی که خیاط ماهر باشد می تواند با انواع پارچه ها بهترین لباس ها را به راحتی بدوزد که باید گفت این عقیده اشتباه است، زیرا مهم ترین اصل برای دوختن انواع مدل لباس مجلسی پوشیده شیک، انتخاب پارچه مناسب و مرغوب متناسب با مدل لباس و اندام مشتری است.

استفاده از یک چرخ خیاطی مناسب نیز به عنوان یکی از اصول بسیار مهم در دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده به حساب می آید، زیرا امروزه چرخ خیاطی های مختلف با کاربرد های متنوعی تولید می شوند که انتخاب چرخ خیاطی مناسب برای دوخت لباس مجلسی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین ابزار در دوخت انواع لباس ها، در ایجاد یک نتیجه مناسب، تاثیر زیادی داشته باشد.

استفاده از لایی مناسب با پارچه انتخابی برای دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده از مهم ترین نکته ها در دوخت به حساب می آید. لایی را که برای دوخت مدل لباس مجلسی پوشیده انتخاب می کنید باید جنس مناسب با پارچه لباس داشته باشد. همچنین در زمان استفاده از اتو، از کشیدن اتو روی لایی و پارچه خودداری نمایید، زیرا این کار می تواند به بافت پارچه آسیب بزند.

بهتر است مدل های مختلف لباس های مجلسی پوشیده را با استفاده از الگو بدوزید، زیرا این کار می تواند از انواع مشکلات و اشتباهاتی که ممکن است در زمان دوخت بدون الکو برای خیاط اتفاق بیفتد، جلوگیری نماید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی آسان , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,