نکاتی درآموزش دوخت لباس خواب

نکاتی درآموزش دوخت لباس خواب

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس خواب

امروزه علاقه مندان به خیاطی تمایل دارند تا انواع لباس ها را براساس سلیقه و نظر شخصی خود بدوزند، این کار علاوه بر استفاده از طرح های انتخابی، می تواند روشی مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها باشد، به همین دلیل کسب اطلاعات در زمینه آموزش دوخت لباس خواب می تواند برای علاقه مندان به هنر خیاطی بسیار مفید باشد، بنابراین در ادامه به شرح نکته های مهمی که می توانند به عنوان راهنمای خوبی برای علاقه مندان، در زمینه آموزش دوخت لباس خواب باشد، می پردازیم:

انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس خواب به عنوان یکی از نکته های مهم به حساب می آید، اما این انتخاب باید با توجه به مسائلی که در ادامه آن ها را شرح می دهیم، انجام شود.

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب پارچه مناسب، تنفس پذیری مناسب پارچه است، این مسئله می تواند در تعریق بیش از اندازه پوست بدن جلوگیری نماید، که در نهایت می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه انتخابی باید باعث شود تا بعد از دوخت، انواع لباس مانند لباس خواب از نرمی و لطافت خوبی برخوردار باشند، در نتیجه فرد با پوشیدن لباس احساس راحتی نماید، بنابراین به عنوان مثال انواع پارچه های تولید شده از پشم، پلی استر و پنبه می توانند گزینه خوبی برای این کار باشند.

در زمان انتخاب پارچه مناسب باید به مسائلی مانند فصل و دمای هوا نیز دقت نمایید، خانم ها می توانند از پارچه هایی مانند ساتن، ابریشم و پنبه که ضخامت و لطافت مناسبی دارند برای دوخت لباس های خواب استفاده کنند.

همچنین یکی از مهم ترین نکته ها بعد از انتخاب پارچه، انتخاب طرح و الگوی مناسب است، همچنین در انتخاب رنگ مناسب دقت نمایید، زیرا برخی رنگ ها می توانند باعث افزایش آرامش در هنگام خواب شوند.

در ادامه تعدادی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها را شرح می دهیم:

پارچه حریر، به دلیل داشتن ویژگی های خوبی به شرح زیر به عنوان یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس خواب شناخته می شود:

پارچه حریر از تنفس پذیری خوبی برخوردار است، به همین دلیل می تواند باعث جریان مناسب هوا در میان الیاف پارچه شود که در نتیجه از تعریق بیش از اندازه پوست بدن جلوگیری نماید.

این پارچه از نرمی و لطافت خوبی برخوردار است، بنابراینمی تواند برای دوخت انواع لباس خواب مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه کتان نخ، استفاده از مواد اولیه مناسب مانند نخ کتان و پنبه، باعث شده تا با برخورداری از ویژگی های زیر به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس خواب مورد استفاده قرار بگیرد.

بافت گیاهی این نوع پارچه باعث شده تا به عنوان یکی از مناسب ترین و بی ضررترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس راحتی و خواب مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه های کتان نخ، علاوه بر نرمی و لطافت، از ظرافت خوبی برخوردار هستند و همچنین به دلیل تراکم مناسب الیاف، می توانند به عنوان پارچه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد انواع حساسیت ها و آلرژی های پوستی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین در صورت کثیف شدن، این دسته پارچه ها به راحتی قابل شست و شو هستند.

پارچه ساتن ابریشم، استفاده از نخ های پنبه ای بسیار نازک در تولید این نوع پارچه، باعث شده تا لباس خواب دوخته شده از ویژگی های خوبی به شرح زیر برخوردار باشد:

لباسی که با ساتن ابریشم دوخته شود، بسیار نرم و لطیف است، همچنین مقاومت مناسبی در برابر سایش و پارگی دارد و به دلیل درخشش پارچه ساتن ابریشم، از زیبایی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

در ادامه تعدادی از انواع لباس خواب را شرح می دهیم:

لباس خواب با آستین کوتاه، که می تواند گزینه مناسبی برای فصل های گرم سال باشد.

لباس خواب با آستین بلند که می تواند گزینه مناسبی برای فصل های سرد سال به حساب بیاید.

لباس خواب تنگ، که معمولا به همراه کمربند مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه می تواند اندام را به خوبی نشان دهند.

لباس خواب شبنم دار، یک لباس بلند بدون شلوار است که برای خواب بسیار مناسب می باشد.

لباس خواب بادوام، برای دوخت این دسته از لباس خواب ها، از پارچه هایی با مقاومت مناسب استفاده می شود که در روز نیز قابل استفاده هستند، همچنین به دلیل مقاومت پارچه، با بارها شست و شو، به راحتی کیفیت و رنگ خود را از دست نمی دهند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,