مطالبی درباره دوخت لباس آستین کوتاه زنانه

مطالبی درباره دوخت لباس آستین کوتاه زنانه

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس آستین کوتاه زنانه

لباس های آستین کوتاه زنانه می توانند به عنوان لباسی مناسب در زیر انواع مانتو، پالتو و کت در آب و هوای متنوع مورد استفاده قرار بگیرند. کسب اطلاعات در زمینه دوخت لباس آستین کوتاه زنانه می تواند برای افراد به خصوص خانم ها بسیار مفید و جالب باشد، بنابراین در ادامه به شرح نکته هایی در زمینه آموزش دوخت لباس آستین کوتاه زنانه می پردازیم:

اولین نکته ای که باید در دوخت لباس آستین کوتاه زنانه مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب است، در ادامه تعدادی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت این لباس ها را شرح می دهیم:

پارچه ابریشمی گل برجسته، با داشتن ظاهری بسیار شیک می تواند برای دوخت انواع لباس های زنانه مورد استفاده قرار بگیرد معمولا برای تولید این نوع پارچه ها از ابریشم و نقره استفاده می کنند، همچنین این پارچه ها دارای نقش های برجسته زیبایی هستند.

پارچه کرپ، به عنوان پارچه ای سنتی که در مراسم عزاداری مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه برای دوخت انواع لباس های مجلسی و شیک استفاده می شود.

پارچه ساتن پشت کرپ، معمولا این پارچه ها دارای دو طرف هستند، یکی نرم و صاف از جنس ساتن و دیگری از جنس کرپ، این پارچه ها را می توان به صورت دو طرفه مورد استفاده قرار دهید.

پارچه مجلسی حریر، با داشتن ظاهری زیبا، لطیف و ریزشی می تواند برای دوخت انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ژوژت، برای تولید این پارچه ها از ابریشم یا الیاف مصنوعی استفاده می کنند، این پارچه ها از شباهت کمی به پارچه های حریر برخوردارند اما به اندازه پارچه حریر شفاف نیستند. این دسته از پارچه ها می توانند برای دوخت انواع لباس های زنانه و شیک مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه ژاکارد، با داشتن ظاهری کلاسیک و زیبا می تواند برای دوخت انواع لباس های زنانه و شیک مورد استفاده قرار بگیرند، البته از این نوع پارچه ها برای دوخت اکسسوری های مختلف استفاده می کنند.

پارچه تور یا دانتل، این دسته پارچه ها می توانند برای دوخت انواع یقه و آستین مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه روش دوخت لباس آستین کوتاه زنانه را به صورت مختصری شرح می دهیم:

معمولا به دو روش می توان اقدام به دوخت لباس آستین کوتاه زنانه کرد، یکی با استفاده از الگو و دیگری بدون الگو، در روش بدون الگو باید یک لباس قدیمی و مناسب را به عنوان مدل، مورد استفاده قرار دهید، بنابراین روش بدون الگو به معنی نبود الگو و مدل برای برش و دوخت نیست.

در روش بدون الگو، لباس انتخاب شده را روی پارچه قرار دهید و به اندازه یک الی یک و نیم سانتی متر را در اطراف محل دوخت روی پارچه، آزاد بگذارید، سپس علامت زده و پارچه را برش دهید.

معمولا برای دوخت آستین به لباس دو روش وجود دارد، یکی دوخت آستین و دیگری آستین آماده، در صورتی که لباس شما دارای حالت تکه تکه است، می توانید از آستین ساده یا تخت استفاده نمایید.

برای دوخت آستین تخت یا ساده، باید ابتدا درز های سر شانه را بدوزید، برای صاف کردن این درزها می توانید از سوزن های ته گرد استفاده کنید، شما می توانید از دوخت مستقیم با فاصله یک و سه دهم سانتی متر استفاده کنید.

قسمت های مختلف آستین مانند پشت سرشانه، یقه و بازو نباید دوخته شوند، تا به این طریق بتوانید ایستایی پارچه را حفظ کنید.

همچنین باید قسمت های مربوط به بدنه لباس دوخت نشوند، این قسمت ها می توانند شامل بخش هایی از لباس باشند که از قسمت شکم عبور می کنند.

در ادامه با مشخص کردن مرکز آستین، قسمت مرکزی سرشانه را پیدا نمایید، که در نتیجه می توانید باعث قرار گرفتن قسمت هایی مانند آستین و سرشانه در جای درست شوید، شما می توانید برای رسیدن به این نتیجه، آستین را در جهت طولی تا نمایید و با یک تکه گچ این قسمت را مشخص نمایید.

در ادامه از سوزن های ته گرد برای اتصال آستین ها به بازو ها استفاده نمایید.

درز های لباس ها را با دقت بدوزید، استفاده از روش های اشتباه می تواند باعث صدمه زدن به پوست شود، بهتر است از پارچه و نخ مرغوب برای دوخت انواع لباس آستین کوتاه زنانه استفاده نمایید.

همچنین برای محکم نمودن سجاف، قبل از دوخت کامل لباس، می توانید از سوزن ته گرد استفاده کنید، برای اتصال قسمت های مختلف مانند آستین به لباس، دوخت مستقیم پیشنهاد می شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزشگاه خیاطی , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی کرج , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی , خیاطی ,