آموزش دوخت دامن تاراگون رایگان

آموزش دوخت دامن تاراگون رایگان

0از 0 رأی


دامن تاراگون

دامن تاراگون به عنوان یک دامن زیبا با ظاهری شیک، به صورت لایه و لوکس دوخته می شود، دامن تاراگون با برخورداری از دو لایه زیبا بر روی یکدیگر، به دامن ظاهری زیبا و شیک می دهد. معمولا دو لایه دامن تاراگون شامل، بافت نایلونی که به دامن ظاهری زیبا و لوکس می دهد و لایه دوم که از تور دوخته می شود، که گاهی از مهره هایی زیبا برای تزئین سطح آن استفاده می کنند. در ادامه به شرح روش دوخت دامن تاراگون می پردازیم:

البته برای شروع، باید به این نکته اشاره شود که شما می توانید اندازه های استاندارد در جدول زیر را برای برش و دوخت پارچه استفاده نمایید:



روش دوخت دامن تاراگون:

1. ابتدا باید قسمت های زیر دامن را به بخش پشت و مرکزی دامن، به وسیله سنجاق محکم نمایید.

2. در این مرحله، باید نکته گفته شده در مرحله یک را برای لایه روکش در دامن مورد استفاده قرار دهید، سپس آن را سنجاق کرده و به قسمت مرکزی در پشت دامن بدوزید.



3. گاهی برای انجام روش های برش و دوخت پارچه های نازک می توانید از یک تکه پارچه موسلین استفاده کنید، بنابراین پارچه موسلین می تواند از باز شدن درز ها جلوگیری نماید.

4. در ادامه، باید دو لایه دامن را به وسیله سنجاق به هم وصل نموده و سپس آن ها را به خوبی صاف کنید. در مرحله بعد باید به اندازه سه و نیم سانتی متر از لبه دامن را به سمت بالا برده و بدوزید.

5. برای دوخت قسمت کمر کش دامن، باید دو لایه دامن را به خوبی روی هم قرار داده، سپس لبه ها را به سمت راست تا زده و بدوزید، اندازه لبه ها را می توانید به اندازه سه و نیم سانتی متر در نظر بگیرید.

6. شما می توانید قطعه کمر بند را به سمت بیرون، در سمت راست دامن چرخانده و در ادامه، دانه های درون قسمت داخلی کمر را بردارید.



7. در مرحله بعد، قسمت های سمت راست از بند کمربند را روی دامن بدوزید، همچنین به یاد داشته باشید که باید برای وارد نمودن کش به درون کمر دامن، یک برش یا سوراخ کوچک مشخص نمایید.

8. همچنین برای جلوگیری از در رفتن کش دور کمر دامن، می توانید از یک سنجاق کوچک استفاده کنید. در ادامه اندازه مناسبی از کمر دامن را مشخص نمایید، در ادامه می توانید از دوخت زیگزاگ برای دوخت دو لبه کش به هم استفاده کنید.


9. در نهایت، باید از روش سجاف رول شده برای دوخت قسمت های پایین دو لایه دامن به صورت جداگانه استفاده نمایید.



گاهی می توانید از خلاقیت و ایده های تازه خودتان برای تزئین دامن تاراگون استفاده کنید، همچنین بهتر است از برخی پارچه های شیک

و مناسببه شرح زیر برای دوخت دامن تاراگون استفاده نمایید




پارچه های مناسب برای دوخت دامن تاراگون:

پارچه فاستونی، با ضخامت و طرح های متنوع می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لایه زیرین دامن تاراگون مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه کرپ، استفاده از ابریشم برای تولید این پارچه باعث شده تا به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت لایه زیرین دامن تاراگون مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه مخمل، به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها برای دوخت لایه دوم انواع دامن تاراگون شناخته می شود، این پارچه از رنگ بندی متنوع و زیبایی برخوردار است.

پارچه ساتن، با برخورداری از دو نوع سطح، یکی براق و دیگری مات، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لایه زیرین دامن تاراگون مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه تعدادی از پارچه های نازک و براق برای دوخت لایه اول و بالایی دامن تاراگون را شرح می دهیم:

یکی از بهترین پارچه های توری برای دوخت لایه اولی و رویی دامن تاراگون ، تور گیپور است، که با برخورداری از تنوع زیاد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای دوخت این بخش از دامن تاراگون باشد، انواع پارچه های توری گیپور شامل موارد زیر هستند:

گیپور ساده، گیپور مجلسی، گیپور نگین دار، گیپور کلاسیک، گیپور کششی، گیپور چرمی، گیپور بافتنی، گیپور مروارید دوزی شده، گیپور گرید، گیپور فلزی و غیره.

تور دانتل، با توجه به استفاده از بافت های گل ابریشمی، از ظاهر زیبایی برخوردار است و می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت لایه اول و رویی در دامن تاراگون مورد استفاده قرار بگیرد.




مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش نازک دوزی , آموزش دوخت دامن , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی کرج , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی ,