آموزش رایگان الگوی تاپ جورجینا

آموزش رایگان الگوی تاپ جورجینا

0از 0 رأی


الگوی تاپ جورجینا

تاپ جورجینا با برخورداری از نیم تنه ای زیبا و آستین های جذاب می تواند به عنوان یک لباس بسیار شیک به همراه انواع دامن های مجلسی ست شود. تاپ جورجینا از ترکیب کت های متنوع در قرن 18 و مدرن ایجاد شده است، در ادامه به روش دوخت این لباس زیبا می پردازیم:



در ابتدا باید به این موضوع اشاره شود که می توانید برای دوخت یقه لباس از پارچه کتان استفاده نمایید.

همچنین گاهی می توانید برای دوخت آستین ها از چرم مصنوعی استفاده کنید. در صورت تمایل نیز می توانید تاپ جورجینا با انواع دامن یا شلوار های شیک، ست کنید.

پارچه های مخمل می توانند گزینه مناسبی برای دوخت تاپ جورجینا به حساب بیایند، همچنین در صورتی که تاپ جورجینا را با دامن های پرنسسی و بلند ست کنید، می توانید سبکی شبیه شخصیت های دیزنی داشته باشید.

در صورت تمایل می توانید، برش و دوخت تاپ جورجینا را براساس اندازه های مشخص شده در جدول سایز بندی زیر انجام دهید

:


روش دوخت نیم تنه


1. ابتدا باید تکه های سمت راست لباس را به هم بدوزید و قسمت وسط در پشت لباس را به لبه های منحنی بدوزید. در این صورت منحنی ها باید در جهت خلاف هم قرار بگیرند، در ادامه منحنی ها را بدوزید و درز ها را محکم کنید.




2. در این مرحله، گزینه یک را برای قسمت جلوی لباس تکرار کنید.

در نتیجه شما باید یک نیم تنه کامل از پشت و دو بدنه از جلوی لباس داشته باشید.


روش دوخت آستین

:


1. در این مرحله باید لبه بالایی بین دو بریدگی را طبق الگو با بخیه، به دقت بدوزید.

2. درز داخلی آستین سمت راست را به هم بدوزید و این کار را برای آستین دوم نیز تکرار کنید.

3. لبه بالایی آستین در سمت راست لباس را به بازو سنجاق کنید، در ادامه نیز بریدگی های آستین را با درز های بالاتنه جلو و پشت هماهنگ نموده و تنظیم کنید.

4. در این مرحله باید آستین ها را به بالاتنه بدوزید.

در ادامه، مراحل گفته شده 1 الی 4 را برای آستر تکرار کنید.

روش چسباندن پیلوم:

( پیلوم: نوعی پیراهن که به دلیل داشتن چین کوتاه در دور کمر، باعث می شود تا کمر باریک تر دیده شود و در نتیجه به پایین تنه حجم می دهد.)

1. در این مرحله باید لبه بالایی پیلوم را با لبه پایینی بالاتنه تراز کنید، در ادامه با سنجاق کردن، آن ها را به هم محکم نموده و در ادامه با آستر نیز، همین کار را تکرار کنید. در ادامه نیز به اندازه 15 و نیم سانتی متر را در قسمت مرکزی و پشت کمر مشخص نمایید تا بتوانید آستر را بیرون بیاورید.

روش بیرون آوردن آستر:



1. با قرار دادن آستر در قسمت راست و بیرونی لباس، امتداد آن را به وسیله سنجاق محکم کنید، در ادامه نیز گوشه ها را دوخته و درز ها را به خوبی ببندید.

2. در ادامه سمت راست و بالا را از دهانه پایینی بیرون بکشید. سپس جای درز را به سمت آستر فشار بدهید.




3. در ادامه به فاصله 3 سانتی متر از زیر محل دوخت آستر، گفته شده در مرحله یک، فاصله بگیرید.

4. لبه مخالف را بالا بیاورید و در ادامه لبه پایینی پیلوم را ببندید.

در ادامه باید این مسئله را مورد توجه قرار دهید که تصمیم دارید سجاف بازو چگونه باشد، یک پوشش مناسب برای الاستیک، یا با برخورداری از ظاهری حباب دار، بنابراین می توانید به اندازه 3 سانتی متر از پایین آستین را ببرید و بعد مرحله 5 را ادامه دهید.

در ادامه، با استفاده از دهانه پشت، سمت راست را بالا بیاورید، همچنین داخل آستین ها را بیرون آورده و سنجاق بزنید، در ادامه نیز به اندازه ای بیشتر از نیم سانتی متر از لبه های خام در امتداد لبه های بیرونی آستین را بخیه بزنید، با انجام این کار می توانید دو لایه را به هم محکم کنید.

در ادامه به اندازه نیم سانتی متر را دوباره تا کرده و به اندازه 3 سانتی متر را نیز برای عبور کش مشخص کنید، بعد از ورود کش و دوخت انتهای آن، به وسیله سجاف دهانه را بسته و محکم کنید.

5. در ادامه با جدا کردن آستین و قسمت بیرونی، از پیچ نخوردن آستین ها اطمینان پیدا نمایید.

6. در ادامه آستر ها را در قسمت راست سرآستین ها سنجاق کنید.

7. دور تمام قسمت های مربوط به سرآستین ها را به هم بدوزید.

8. در این مرحله باید به اندازه کمی بیشتر از نیم سانتی متر از آستین را به وسیله سنجاق مشخص نمایید.

9. در ادامه باید به دلخواه کش را برش زده و بخش چهارم آن را سنجاق بزنید.

10. در ادامه به وسیله دوخت زیگزاگ، شروع به دوخت نمایید، همچنین باید از کشش مناسب کش اطمینان داشته باشید، در نهایت نیز آستر قسمت سمت راست را با دست بدوزید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , دوخت لباس زنانه , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی کرج , آموزشگاه خیاطی در کرج , آموزش خیاطی ,