آموزش دوخت لباس آماریلیس

آموزش دوخت لباس آماریلیس

0از 0 رأی

  لباس آماریلیس، با برخورداری از ظاهری ذوزنقه ای و زیبا، می تواند انتخابی عالی برای خانم های شیک پوش باشد، در ادامه به روش دوخت لباس آماریلیس می پردازیم


null


جدول سایزبندی لباس آماریلیس

با توجه به جدول سایزبندی زیر شما می توانید این لباس زیبا را در اندازه های مختلفی بدوزید و مورد استفاده قرار دهید:

null


البته باید در ابتدا به این نکته اشاره کرد که، اندازه پهنای تمام درزها برابر با یک و نیم سانتی متراست، مگر این که خلاف آن، در الگو ذکر شده باشد.


روش دوخت لباس آماریلیس:

در مرحله اول باید تکه های تنه کناری را به هر کدام از بدنه های جلو متصل نموده، سپس از هماهنگ بودن بریدگی ها با هم اطمینان پیدا نمایید، یکی از بهترین روش های دوخت در این قسمت می تواند

دوخت فرانسوی باید زیرا لباس فاقد خط است، همچنین در این مرحله باید درز را فشار دهید و از چروک شدن پارچه خودداری نمایید.


null


در ادامه بالاتنه کناری را به دو طرف بدنه پشت اضافه کنید، این کار باید قبل از دوختن شانه ها با درزهای فرانسوی انجام شود.


null


در این مرحله باید یقه جلو را به سمت پشت و رو به روی شانه به وسیله یک درز معمولی وصل کنید. سپس درزها را باز کرده و در ادامه لبه بیرونی را با یک سجاف رول شده به پایان برسانید.


null


در این مرحله باید قسمت های روی پارچه را به هم متصل نموده، سپس روکش را در امتداد یقه اندام چسبانده و در ادامه جای درز را در اطراف منحنی ببندید، در نهایت روی پارچه را به سمت داخل لباس بچرخانید و سپس فشار دهید.


null


در این مرحله باید پانل های بدنه جلویی را به روی هم قرار دهید و سپس مانند تصویر زیر آن ها را به هم با سنجاق محکم کنید.
این لباس از انداره بسیار باز و راحتی برخوردار است، اما اگر تمایل دارید قسمت بالاتنه کمی نرم ‌تر باشد، می‌توانید چین‌هایی به اندازه 3 سانتی متر را در قسمتی که بالاتنه پشتی به کناره می‌رسد اضافه نمایید. البته با توجه به این که طبقات دامن فقط در نیم تنه
جمع می شوند، این معنی را خواهد داشت که اگر چین ها را اضافه کنید کمی بیشتر در قسمت پشت جمع خواهد شد.


null
null


در ادامه باید هر یک از طبقات دامن را ایجاد کرده، سپس با استفاده از درزهای فرانسوی اقدام به چسباندن جلو و پشت در درزهای کناری نمایید، در ادامه لایه بالایی را داخل بدنه جمع کرده و با یک درز معمولی اقدام به اتصال این قسمت نمایید. این روش را برای لایه پایین نیز تکرار نمایید، سپس آن را در قسمت بالایی جمع کنید. بهتر است درزها را محکم کنید تا مرتب باقی بمانند.
در ادامه باید اقدام به ایجاد هر یک از آستین ها نموده، سپس با یک درز فرانسوی اقدام به دوخت درز نمایید، در نهایت درز را به صورت صاف فشار دهید.


null


در نهایت باید هر یک از آستین‌ها را روی بازوهای مربوطه قرار دهید، سپس لبه‌های پایینی را با یک سجاف رول به اندازه نیم سانتی متر تمام کنید. در ادامه همین روش را برای لبه های دامن تکرار کنید تا دوخت لباس به پایان برسد.


null


در ادامه تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت این لباس زیبا را شرح می دهیم:
پارچه وال، نوعی پارچه که با برخورداری از نرمی، ظرافت و وزن سبک می تواند برای دوخت انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین این پارچه با داشتن تراکم مناسب بین الیاف می تواند تا اندازه زیادی از تعریق بدن و ایجاد انواع حساسیت های پوستی جلوگیری نماید.
پارچه کتان، استفاده از الیاف کتان در تولید اولیه این پارچه، باعث شده تا از ویژگی های خاصی مانند نرمی و لطافت برخوردار باشد.
پارچه چیت راه راه شطرنجی، پارچه چیت به دلیل استفاده از مواد طبیعی در تولید اولیه، از ویژگی خاص ضد حساسیت بودن برخوردار است، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای دوخت انواع لباس ها در فصل های گرم سال باشد، زیرا با تراکم مناسب الیاف می تواند از تعریق بیش از اندازه پوست بدن و ایجاد حساسیت های پوستی مختلف، جلوگیری نماید.
پارچه باتیست، که به نام کمبریک نیز شناخته می شود، معمولا از الیاف پنبه ای تولید می شود، به همین دلیل از ویژگی های خاصی مانند ظرافت و زیبایی برخوردار است، در ادامه به تعدادی از انواع پارچه های باتیست اشاره می کنیم:
پارچه باتیست ابریشم، پارچه باتیست کمبریک، پارچه ارگاندی، پارچه وال و غیره.​​​​​​​​​​​​

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت لباس ,