آموزش دوخت لباس آلیوم

آموزش دوخت لباس آلیوم

0از 0 رأی

لباس آلیوم


لباس آلیوم با داشتن آستین های معمولی و همچنین برخورداری از جزئیات زیبای شانه ها، می تواند انتخابی مناسب برای خانم هایی باشد که تمایل دارند در روز های گرم بهاری شیک به نظر برسند، بنابراین در ادامه به روش دوخت لباس آلیوم می پردازیم:

null


البته شما می توانید این لباس زیبا را در اندازه های مختلفی، با توجه به جدول سایربندی زیر بدوزید و مورد استفاده قرار دهید:

null


روش دوخت لباس آلیوم
در مرحله اول باید پنس های سینه را با توجه به راهنماهای خاص بر روی الگو به پنل جلویی لباس بدوزید. سپس پنس ها را به سمت پایین فشار دهید.
در ادامه باید قسمت های مربوط به جلو و پشت لباس را در قسمت شانه ها و درزهای کناری بچسبانید. البته با توجه به این که بدون آستر است، بهتر است برای تمیز نگه داشتن داخل لباستان به همان اندازه بیرون، از درزهای فرانسوی استفاده نمایید.

null

null




در ادامه باید در امتداد قسمت کشیده بالای هر آستین، یک سجاف رول شده کوچک به اندازه نیم سانتی متر بدوزید.
سپس با پهن ترین نوع بخیه در امتداد اکستنشن قرار داده و در ادامه یک نخ را بکشید تا پارچه جمع شود.


null


null


در این مرحله باید قسمت های روی پارچه را کنار هم قرار دهید، سپس هر یک از آستین ها را روی بازوهای لباس بگذارید و در نهایت فقط زیر اکستنشن آستین را بدوزید.
در ادامه باید قسمت سمت راست را بچرخانید و اکستنشن را روی قسمت شانه به وسیله سنجاق محکم کنید. در مرحله بعد با توجه به تصویر زیر باید گوشه های اکستنشن را چسبانده، سپس بقیه آستین را در جای مناسب بدوزید. در نهایت باید درزهای داخل لباس را ببندید تا کاملا مرتب بماند.


null

null


در این مرحله باید اقدام به ایجاد شلوار دامن نمایید، بنابراین تکه های کناری را با استفاده از درزهای فرانسوی به دو طرف جلو وصل نموده، سپس لبه بالایی چین دامن را مانند قسمت بالای آستین جمع کنید و در نهایت آن را در امتداد پایین لباس بچسبانید. در این قسمت به شما پیشنهاد می شود تا از یک درز معمولی استفاده نمایید.


null


در این مرحله باید نسبت به تکمیل لبه های خام لباس اقدام نمایید. بنابراین ابتدا در بالای درز وسط پشت، یک سجاف رول شده به اندازه نیم سانتی متر که از قسمت گردن به اندازه ای در حدود 12 سانتی متر پایین تر است، دوخته، سپس با استفاده از یک درز فرانسوی، اقدام به دوخت بقیه قسمت پشتی نمایید، البته باید قسمت بالایی را به اندازه 10 سانتی متر، مانند تصویر زیر، از یکدیگر جدا نگه دارید.
در ادامه باید گردن را در قسمت رو به رو ایجاد نمایید، به این صورت که تکه های پشتی را با استفاده از یک درز معمولی به سمت جلو در شانه بدوزید. سپس جای درز را باز کرده و در ادامه منحنی بیرونی روکش را سجاف نمایید. در نهایت آن را در قسمت رو به رو و در امتداد خط گردن وصل کنید. سپس جای درز را در امتداد منحنی بسته و در نهایت رو به سمت داخل لباس بچرخانید و فشار دهید.


null


در نهایت باید نسبت به ایجاد هر کدام از سرآستین ها اقدام نموده و ادامه پایین آستین ها را در هر یک جمع کنید. در انتها نیز باید قسمت پایین لباس را با یک سجاف به اندازه نیم سانتی متر رول کرده و سپس فشار دهید.


null


در ادامه تعدادی از پارچه های مناسب برای دوخت این لباس زیبا را شرح می دهیم:
پارچه ساتن، را از ابریشم، نایلون یا پلی استر می سازند که در نتیجه از ویژگی های خاصی مانند نرمی، لطافت و وزن سبک برخوردار است، بنابراین می تواند انتخابی مناسب برای دوخت لباس های مختلف و زیبای بهاری و تابستانی باشد.
پارچه میکادو، به نوعی پارچه با وزن سنگین تری از ابریشم گفته می شود که از روکشی براق برخوردار است، البته به دلیل داشتن وزن و ضخامت متفاوت می تواند انتخاب خوبی برای دوخت لباس هایی عالی در فصل های سرد سال به حساب بیاید. همچنین باید گفت که پارچه میکادو می تواند انتخاب مناسبی برای دوخت لباس های رسمی و شب باشد.
پارچه ژاکارد، نوعی پارچه با ضخامت زیاد که از ویژگی هایی مانند دوام و استحکام نیز برخوردار است، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های شیک به حساب بیاید، البته باید گفت که این پارچه از ویژگی های دیگری مانند داشتن آهار برخوردار است، همچنین به دلیل داشتن طرح های متنوع می تواند به راحتی، سلیقه های مختلف را راضی نماید.



مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت لباس ,