آموزش دوخت بلوز Clay

آموزش دوخت بلوز Clay

0از 0 رأی

بلوز Clay، بلوزی با آستین های دلمان، با برخورداری از ظاهری عالی، می تواند گزینه مناسبی برای خانم هایی باشد که تمایل دارند در روزهای گرم بهاری، شیک به نظر برسند، بنابراین در ادامه به روش دوخت این بلوز ساده و زیبا می پردازیم:

null


البته شما می توانید با توجه به جدول سایزبندی زیر، این بلوز زیبا را در اندازه های مختلف و برای اندام های متفاوت بدوزید و مورد استفاده قرار دهید:

null


نکته مهم در زمان دوخت بلوز Clay، این است که تمام درز ها، به غیر از لبه ها و یقه، با استفاده از درز های فرانسوی می باشند.
روش دوخت بلوز Clay
1. در اولین مرحله باید الگوی مناسب را با استفاده از چسب و برش، آماده نمایید.
2. در دومین مرحله، باید تکه های الگو را روی پارچه قرار داده و با دقت به برش پارچه بپردازید.
3. در ادامه باید قطعه های رابط را برش داده، سپس با اتو آن ها را به خوبی اتو نمایید.
مهم ترین نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار داد، این است که در زمان اتو قطعه ها، شامل رابط تا تکه های جلوی لباس، باید به اندازه یک سانتی متر از رابط را در قسمت دورتر از لبه ها قرار داده، همچنین چاک را تا کرده و به اندازه سه سانتی متر به سمت داخل قرار دهید.
4. در این مرحله باید لبه جلوی لباس به سمت مخالف را تا زده، ابتدا به اندازه یک سانتی متر، سپس به اندازه سه سانتی متر سنجاق نمایید، در ادامه باید قسمت دوخت را پایین کشیده، این قسمت باید به اندازه مناسبی بین قسمت بالایی فاصله داشته باشد، در نهایت دوخت لبه را تمام کنید.

null




5. در ادامه باید قسمت های مخالف پارچه را به هم به وسیله سنجاق محکم نمایید، می توانید از درز فرانسوی برای این کار استفاده نمایید.


null



6. در ادامه باید قسمت بالای بند را برگردانده، سپس به اندازه یک سانتی متر آن را دوخته و در نهایت فشار دهید.


null



7. در ادامه باید سمت راست یقه را به وسیله سنجاق به هم محکم کرده، سپس کوک بزنید، کوتاه کرده و در نهایت فشار دهید.


null



8. یقه پیراهن باید با بریدگی ها به صورت هماهنگ و در قسمت های مربوط به درز های جانبی به وسیله سنجاق محکم شده باشد.


null



9. با استفاده از سنجاق و بخیه دستی باید لبه خام را به سمت بالا چرخانده و سپس محکم کنید.


null



10. در این مرحله باید لبه بالایی جیب را به انداره یک و نیم سانتی متر به سمت پایین تا کرده، سپس به اندازه یک سانتی متر تا نموده و در نهایت سنجاق زده و سپس بخیه بزنید.


null



11. در ادامه باید لبه های جیب را به داخل تا زده، سپس با استفاده از سنجاق محکم کنید، در عکس ها می توانید محل جیب ها را مشاهده نمایید. در ادامه باید دور جیب را بخیه زده، در نهایت قسمت بالایی جیب را باز نمایید.
مهمترین نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار بدهید این است که در صورت تمایل، می توانید جیب را در قسمت دیگری قرار بدهید یا به جای یک جیب، دو جیب روی لباس بدوزید.


null



12. در این مرحله باید لبه های جیب را از طرفین، به سمت هم بدوزید، در نهایت قسمت بالایی را باز کرده، کوتاه کرده و سپس فشار دهید.


null



13. در ادامه باید جیب پیراهن را به صورت وارونه و به اندازه یک و نیم سانتی متر در بالای جیب، با استفاده از سنجاق محکم کنید. همچنین در این قسمت یک بخیه به طول نیم سانتی متر بزنید.


null



14. در نهایت باید جیب را به سمت پایین تا کرده، فشار داده و به وسیله سنجاق محکم کنید، همچنین در این قسمت باید یک بخیه به اندازه نیم سانتی متر بزنید.


null




در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه ها در زمینه دوخت این بلوز زیبا می پردازیم:
پارچه وال، نوعی پارچه سبک و ظریف که به دلیل برخورداری از بافت مناسب، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لباس های تابستانی مورد استفاده قرار بگیرد.
با توجه به استفاده از پنبه یا پلی استر در تولید این نوع پارچه می توان این پارچه را به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم کرد.
پارچه ریون، استفاده از سلولز به عنوان ماده اولیه برای تولید این پارچه، باعث شده تا از ویژگی های خوبی مانند نرمی و لطافت برخوردار باشد.
از انواع پارچه های ریون می توان به پارچه های ویسکوز، مودال و لیوسل اشاره نمود.

null

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت لباس ,