هنر خیاطی

هنر خیاطی

4از 5 رأی

 

همانطور که می دانید، هنر خیاطی از گذشته های دور تا به امروز مورد توجه مردم، به خصوص اقوام آریایی بوده است.

با شروع سال نو، انواع لباس های رنگارنگ، در مدل ها و طرح های زیبا، به فروشگاه های پوشاک در سراسر کشور عرضه می شوند، اغلب این طرح ها از قدرت خلاقیت هنرجویان و هنرآموزان رشته های خیاطی، طراحی و دوخت سرچشمه گرفته اند.

امروزه در اغلب هنرستان ها، برای علاقه مندان، به خصوص دانش آموزان سال اول متوسطه این امکان فراهم شده تا انواع رشته های مربوط به طراحی و خیاطی را به صورت حرفه ای زیر نظر اساتید باتجربه بگذرانند.

بنابراین از دانش آموزان محترم که در حال گذراندن این رشته های تحصیلی هستند یا تمایل به گذراندن این دوره ها دارند، خواهشمندیم پس از مطالعه دقیق نکته های ارائه شده در این بروشور، در زمینه انتخاب رشته در هنرستان کاردانش، دقت لازم را مبذول نمایند.

کارگاه های خیاطی در انواع کلاس های مربوط به رشته های خیاطی در هنرستان های کاردانش، مجهز به انواع چرخ خیاطی های تمام اتوماتیک گلدوزی به تعداد دانش آموزان این مراکز هستند. همچنین این کارگاه ها دارای انواع وسایل حرفه ای مانند چرخ خیاطی های راسته دوز یا اورلوک، میز برش اتو، میز اتو و اتاق پرو می باشند.


 

آموزش خیاطی رایگان در منزل
 

در شروع سال تحصیلی، انواع وسایل و ابزار مصرفی در زمینه خیاطی مانند پارچه، نخ، سوزن، کاغذ الگو، قیچی و غیره، به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، این موضوع می تواند سبب جلوگیری از ایجاد هزینه برای دانش آموزان عزیز باشد، که در نتیجه فقط داشتن ذهن خلاق در این زمینه می تواند به علاقه مندان در هنر جذاب و پردرآمد خیاطی در جهت پیشرفت روزافزون یاری رساند.

دانش آموزان علاقه مند به رشته خیاطی با گذراندن این رشته در هنرستان های کاردانش، می توانند با انواع استاندارد های زیر به صورت هماهنگ آشنا شوند:

استاندارد راسته دوزی، نازک دوزی، لباس شب، لباس عروس، طراحی اندام و غیره.

هر کدام از استاندارد های بالا، با توجه به رشته درسی انتخاب شده توسط دانش آموزان، به آن ها تدریس خواهد شد.

به دانش آموزان عزیز بعد از به پایان رساندن دو سال متوسطه در هنرستان کاردانش، گواهینامه پایان تحصیلات اهدا می شود، همچنین دانش آموزان می توانند بعد از پایان این دوره، در صورت علاقه مندی به کنکور سراسری رشته های کاردانش شرکت نمایند و رشته مربوطه را تا کاردانی یا فوق دیپلم و کارشناسی یا لیسانس ادامه دهند. همچنین باید اعلام کنیم که هم اکنون تعداد زیادی از مربیان باتجربه در شهر های مختلف ایران به خصوص در استان کردستان، در مرحله لیسانس به آموزش و تدریس مشغول می باشند.

دانش آموزان عزیزی که در زمینه قبولی در کنکور به اندازه کافی موفق نبوده اند، نباید احساس یاس و ناامیدی به قلب خود راه دهند، زیرا رشته خیاطی به عنوان رشته ای بسیار پردرآمد و پرکاربرد شناخته می شود، بنابراین فقط کافیست تا گواهینامه پایان تحصیلات خود را همراه داشته باشند، در ادامه می توانند انواع وام های مربوط به اشتغال زایی را از اداره کار یا فنی حرفه ای دریافت نمایند.

امروزه رشته خیاطی به دلیل تمایل مردم به خصوص جوانان به دنیای مد و فشن، به عنوان یک رشته بسیار پرکاربرد و پردرآمد شناخته می شود.


آموزش خیاطی صفر تا صد

 

هنرستان کاردانش در سال های نخست از فعالیت خود در شهر های کوچک، به عنوان یک رشته تحصیلی، از دید بسیار منفی مردم، برخوردار بود، اما امروزه با افزایش شناخت مردم در این زمینه، به خصوص در شهر های بزرگ، به دلیل تکمیل شدن ظرفیت هنرستان های دولتی، والدین تمایل بیشتری در ثبت نام فرزندان خود در هنرستان های غیرانتفاعی داشته اند، که در نتیجه علاوه بر افزایش فرصت برای شکوفا شدن استعداد ها و توانایی دانش آموزان، باعث افزایش رونق اقتصادی در رشته خیاطی شده است. اثبات این مسئله را می توانید با بازدید از یک تولیدی پوشاک و اطلاع از درآمد تولیدی در یک ماه ملاحظه فرمایید.

البته در این خصوص می تواند از تجارب یک اوستا کار با تجربه بازاری در حرفه ی خیاطی هم استفاده کنید.

استاد ناصر مقدم جو با 27 سال کار اجرایی در این حوزه و داشتن بیش از 7000 هنرجوی موفق در سراسر ایران و خارج از ایران می تواند راهنمای بسیار خوبی برای تازه واردان در این صنعت باشد و از تجارب بسیار ارزشمند ایشان استفاده کنند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , آموزش خیاطی از صفر تا صد , آموزش خیاطی بدون الگوی آماده , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی , اموزشگاه خیاطی , خیاطی ,