آموزش دوخت لباس مجلسی با تور

آموزش دوخت لباس مجلسی با تور

0از 0 رأی


اموزش دوخت لباس مجلسی با تور

پارچه تور به نوعی پارچه گفته می شود که دارای بافتی بسیار شفاف و ظریف است، معمولا برای بافت پارچه توری از لنین یا نخ ابریشم استفاده می شود.

گاهی نیز برخی از انواع پارچه توری را از الیاف پلی استر تولید می کنند، در واقع می توان گفت که مواد اولیه در تولید پارچه توری، نقش مهمی در کاربرد و شیوه استفاده این نوع پارچه ها دارند.

معمولا قیمت گذاری این نوع پارچه براساس میزان ظرافت و نوع پیچیدگی طراحی نقش پارچه انجام می شود.



پارچه های توری در دسته انواع پارچه های پر نقش قرار می گیرند، زیرا این نوع پارچه ها می توانند برای دوخت و دوز لباس های مجلسی بسیار شیک و زیبایی مورد استفاده قرار بگیرند، به همین دلیل می توان گفت که مهم ترین کاربرد پارچه های تور در تزئینات می باشد، در ادامه به شرح تعدادی از انواع پارچه های توری می پردازیم.

در درجه اول از پارچه های توری می توان به پارچه تور ساده اشاره کرد، این نوع پارچه توری به عنوان پر مصرف ترین نوع توری شناخته می شوند.

پارچه های توری ساده از شفافیت زیادی برخوردارند وبه عنوان پارچه توری بدن نما نیز شناخته می شوند، بنابراین در زمان دوخت نیاز دارند تا از پارچه آستر برای پوشش زیر آن ها استفاده شود.

پارچه های توری ساده با داشتن سبک کلاسیک، سال هاست که مورد توجه هستند و هرگز از مد نخواهند افتاد، همچنین محدودیت سنی خاصی برای افرادی که از این نوع پارچه استفاده می کنند، وجود ندارد.

در درجه دوم تور های زیبای دانتل وجود دارند که نوعی پارچه توری فرانسوی هستند.

معمولا دارای ظاهری با گل های ابریشمی هستند، که ترکیب زیبایی از گل های ابریشمی و تور می باشد.

ممکن است نخ هایی که برای گلدوزی بر روی پارچه توری دانتل استفاده می شوند از مواد طبیعی یا مواد مصنوعی باشند.

پارچه توری دانتل به دلیل داشتن ظاهری شیک، می تواند برای دوخت انواع لباس های مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد.

سومین نوع پارچه توری به تور مژگان یا خشک شناخته می شود، این نوع توری دارای آهار می باشد، به همین دلیل از حالت ایستایی بسیار خوبی برخوردار است.

این نوع پارچه های توری دارای تنوع زیادی در رنگ هستند، همچنین از قیمت بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر پارچه های توری برخوردارند.

نوع چهارم، به پارچه توری گیپور یا ونیزی شناخته می شود، توری گیپور مانند انواع دیگر توری ها دارای حالتی شبیه شبکه نمی باشد.

معمولا این نوع توری ها با دست دوخت می شوند، در نتیجه به عنوان یک پارچه ساده نخواهند بود، بلکه به عنوان اثری هنری شناخته می شوند.

پنجمین نوع پارچه های توری به تور النکن شناخته می شوند، که از نام یک شهر فرانسوی گرفته شده است.

استفاده از موتیف های زیبا و برجسته در ظاهر تور النکن باعث شده تا به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت و دوز لباس های شیک مجلسی مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع دیگر پارچه های توری به شرح زیر می باشند:

پارچه تور ارگانزا، تور اکلیلی


در ادامه به شرح اموزش دوخت لباس مجلسی با تور می پردازیم:

معمولا قبل از دوخت و دوز انواع پارچه توری، باید آن ها را شسته و به روش های مناسب خشک کنید تا حالت اولیه خود را از دست ندهند.

برای این کار بهتر است، آن ها را بر روی چوب لباسی آویزان نمایید، دقت کنید این کار باید به صورتی انجام شود که پارچه توری حالت اولیه خود را از دست ندهد.

در ابتدا بعد از آماده سازی پارچه توری، تصمیم بگیرید که لباس باید دارای چه قسمت هایی باشد، معمولا اغلب لباس های مجلسی دارای یک پیراهن کوتاه و یک دامن بلند هستند.

در ادامه با دقت الگوی لباس مورد نظر خود را بکشید، معمولا می توانید قسمت دامن را به شکل خمره ای در نظر بگیرید، با طراحی قسمت کت مانند، اندازه های دقیق خود را به الگو وارد نمایید.

برای قسمت حلقه آستین، در حدود سه الی چهار سانتی متر به سمت بالا رفته و سپس به اندازه سه سانتی متر به سمت داخل الگو و حلقه آستین وارد شوید.

در ادامه به طراحی قسمت هفتی جلوی لباس بپردازید.

دامن را به صورت جداگانه برش داده و بدوزید، قسمت قد دامن نیز باید از پشت کمر به سمت پایین تا اندازه دلخواه شما برای لباس باشد.

در ادامه دامن را به وسیله ساسون به قسمت زیر سینه در پیراهن کوتاه متصل نمایید.



مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : خرید الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی حرفه ای , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش نازک دوزی , آموزش دوخت لباس مجلسی , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش دوخت لباس مجلسی با تور ,