نکاتی در آموزش خیاطی شلوار راحتی

نکاتی در آموزش خیاطی شلوار راحتی

0از 0 رأی


آموزش خیاطی شلوار راحتی

افرادی که از توانایی خیاطی برخوردار هستند، تمایل دارند تا در زمان نیاز، انواع لباس های راحتی مانند شلوار را به آسانی بدوزند و مورد استفاده قرار دهند.

شلوار راحتی به عنوان یک لباس خانگی بسیار مناسب برای استفاده در خانه شناخته می شود، داشتن توانایی دوخت این لباس باعث می شود تا بتوانید با طرح ها و رنگ های دلخواهی آن را دوخته و حتی از پارچه های بسیار مناسبی برای دوخت استتفاده نمایید.


همچنین در صورت نیاز با استفاده از الگو یا بدون استفاده از الگو، انواع شلوار راحتی را بدوزید. البته مهم ترین مسئله می تواند جنس پارچه مناسب برای دوخت باشد، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی پارچه مناسب برای دوخت شلوار راحتی می پردازیم:

اولین نوع پارچه، می تواند پارچه نخ پنبه باشد، این پارچه به دلیل تولید از الیاف طبیعی، می تواند به راحتی باعث جریان هوا در خود شود، پارچه های نخ پنبه از تنوع زیادی برخوردارند و می توانند در تولید انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرند.

البته این نوع پارچه از مشکلاتی مانند رنگ دهی، آبرفت و چروک شدن برخوردار است که با برطرف نمودن آن ها می توان لباس های مناسبی را دوخت و مورد استفاده قرار داد.

همچنین در فصل های سرد سال می توان انواع لباس های گرم را با این نوع پارچه ها دوخت.

پارچه های پوپلین، با داشتن ویژگی هایی مانند نرمی و نازکی می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس ها در فصل های گرم مورد استفاده قرار بگیرند. البته پارچه پوپلین به عنوان پارچه چهار فصل نیز شناخته می شود، بنابراین می تواند در تمام فصل های سال به صورت های مختلف برای دوخت انواع لباس ها، استفاده شود.

البته باید توجه شود تا قبل از برش انواع پارچه ها، برای جلوگیری از آبرفتگی بعد از دوخت، آن ها را به آرامی شسته و بعد از خشک شدن، برش داد و برای دوخت استفاده نمود.

پارچه کتان، به عنوان یک پارچه مناسب و ضد حساسیت شناخته می شود، بنابراین می تواند به عنوان گزینه عالی برای دوخت انواع لباس راحتی مورد استفاده قرار بگیرد.

این نوع پارچه از مقاومت و دوام بالایی در برابر شست و شو برخوردار است و می تواند به عنوان پارچه مناسبی برای دوخت انواع لباس ها در تابستان استفاده شود.

پارچه کویر، با داشتن تنوع در رنگ و ویژگی چروک پذیری بسیار کم، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های راحتی در فصل های گرم مورد استفاده قرار بگیرد.


پارچه تریکو، با تولید از الیاف مصنوعی و طبیعی، از کشسانی بسیار خوبی برخوردار است، همچنین شامل ویژگی های خوبی مانند ضد باکتری بودن و توانایی حفظ گرما می باشد که باعث می شود تا به عنوان یک پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس های خانگی مانند شلوار های راحتی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ابریشم، با داشتن ویژگی هایی مانند داشتن توانایی گردش هوا، به عنوان یک پارچه گرانقیمت و بسیار لوکس شناخته می شود، در نتیجه می تواند برای دوخت انواع لباس ها و روبدوشامبر ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه تترون، به عنوان پارچه های مناسب برای دوخت انواع شلوار راحتی مردانه شناخته می شود، این نوع پارچه از ویژگی های خوبی مانند تنوع رنگ، ضد حساسیت بودن، دوام مناسب و غیره برخوردار است.

معمولا برای شناخت کیفیت مناسب در پارچه تترون، باید به ظاهر این نوع پارچه توجه نمود. انواع پارچه تترون در صورت استفاده از مواد مصنوعی، از براقی بیشتری برخوردار هستند، که در نتیجه می توانند باعث ایجاد حساسیت پوستی در افراد شوند.

در ادامه به شرح مختصر آموزش خیاطی شلوار راحتی می پردازیم:

در مرحله اول باید اندازه های دقیق برای دور باسن، قد شلوار و دور کمر را بدست آورد.

در ادامه به رسم الگوی مناسب برای دوخت شلوار راحتی با استفاده از اندازه های دقیق می پردازیم.

معمولا متراژ مناسب پارچه برای دوخت شلوار راحتی، می تواند به عنوان مثال برای افراد دارای قد نزدیک 2 متر، دارای طول 150 سانتی متر و عرض 90 سانتی متر باشد.

باید پارچه را چهار لا، تا نمایید و با توجه به قد شلوار، برش بزنید، در ادامه بهتر است ابتدا دو قسمت فاق دوخته شوند و سپس کش کمر را بدوزید.

همچنین می توانید شکاف بین دو پا را دوخته و در ادامه بعد از دوخت فاق ها، کار کش دوزی کمر شلوار راحتی را انجام دهید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,