آموزش دوخت شنل کلاه دار بدون الگو

آموزش دوخت شنل کلاه دار بدون الگو

0از 0 رأی


اموزش دوخت شنل کلاه دار بدون الگو

شنل کلاه دار به عنوان یک لباس مناسب برای زمستان شناخته می شود. امروزه افراد با توانایی مناسب در هنر خیاطی، تمایل دارند که انواع لباس ها را خودشان با طرح و رنگ دلخواه و به سلیقه خودشان بدوزند.

معمولا افراد با توجه به سلیقه خود می توانند در دو طرف شنل، دو عدد جیب نیز بدوزند، این لباس ها با داشتن وزن مناسب و سبک، می توانند افراد را در هوای سرد زمستانی به خوبی گرم نمایند.

بهترین رنگ هایی که برای دوخت شنل کلاهدار می توان انتخاب نمود، رنگ هایی مانند طوسی، سرمه ای تیره و مشکی می باشد، زیرا اغلب این رنگ ها به راحتی با انواع استایل ها و رنگ ها ست می شوند.


در ادامه به شرح اموزش دوخت شنل کلاه دار بدون الگو می پردازیم:

در ابتدا باید توجه نمود که بدون الگو به معنی نداشتن الگوی کامل نمی باشد، بلکه معمولا در این روش از یک لباس به عنوان مدل برای دوخت شنل کلاه دار بدون الگو استفاده می شود.

در ابتدا ابزار، مواد و وسایل را به شرح زیر برای دوخت شنل کلاه دار بدون الگو آماده نمایید.

در ابتدا یک پارچه زمستانی بسیار مناسب را انتخاب نمایید، انواع پارچه ها مانند پشم، پلار، کشمیر و غیره می توانند مناسب باشند.

یک عدد میز مناسب و صاف را آماده نمایید، متر مناسب برای اندازه گیری به همراه داشته باشید.

صابون خیاطی برای نشانه گذاری بر روی پارچه، نخ همرنگ و مقاوم، سوزن با اندازه و تیزی استاندارد، قیچی خیاطی مناسب و غیره.

در ادامه، پارچه را به صورت مربعی تا بزنید، به صورتی که اندازه طول و عرض پارچه برابر باشند، برای این منظور می توانید از ابزاری مانند متر و خط کش استفاده نمایید، در ادامه پارچه را به صورت عمودی قرار داده و مربع پارچه را تا نمایید.

بنابراین در ادامه، هر کدام از ضلع ها دارای اندازه ای برابر با یک چهارم از ضلع های مربع اولیه خواهند بود، که در نتیجه این مربع می تواند در دوخت شنل زمستانی مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه با استفاده از یک متر خیاطی و سوزن، همه نقاط تا شده از لبه های مربع را که بهم می رسند، بدوزید.

در مرحله بعد، اندازه دلخواهی برای قد شنل در نظر بگیرید، که همان ارتفاع شنل خواهد بود، در ادامه به اندازه 2 الی 3 سانتی متر به ارتفاع شنل اضافه نمایید.

در ادامه کار دوخت را از قسمت تا شده پارچه یا همان لبه های تا شده روی هم شروع نمایید، که می توانید این قسمت را با توجه به سلیقه خودتان، لبه یقه یا پایین شنل در نظر بگیرید.

نقطه شروع علامت زده روی پارچه را به وسیله متر به اندازه ای برابر با عدد بدست آورده خودتان، رسم نمایید، که در نتیجه این خط می تواند به لبه پایینی شنل اتصال یابد.

البته می توانید به اندازه نیم سانتی متر به عنوان زاپاس در قسمت پایینی شنل اضافه نمایید.

برای اندازه گیری دور گردن در دوخت شنل کلاه دار بدون الگو، ابتدا به وسیله متر دور گردن را اندازه گیری نمایید.


می توانید اندازه ها را به وسیله صابون خیاطی نشانه گذاری کنید.

در ادامه برای دوخت سرشانه، باید در وسط پارچه ای را که به صورت دایره برش داده شده است، یک برش کوچک بزنید. در ادامه قسمت منحنی پایین شنل را برش دهید و تا کنید.

برای تمیزی یقه، یک سجاف بزنید و برای افزایش دوام و ایستایی آن از یک لایه استفاده نمایید.

در ادامه برای دوخت کلاه، می توانید از یک کلاه نمونه برای الگو استفاده نمایید، در نهایت می توانید کمربند، سنجاق سینه، دکمه و غیره را برای تزئینات روی شنل کلاه دار به کار ببرید.

معمولا این مدل شنل کلاهدار می تواند برای افراد لاغر مناسب باشد، اما خانم های چاق در صورتی که تمایل به استفاده از این مدل دارند می توانند انواع پارچه های ساده، تک رنگ و بدون طرح را برای دوخت شنل استفاده نمایند.

معمولا برای دوخت شنل کلاه دار بهتر است از پارچه هایی مانند نخ، پشم، فلانل و پلی استر استفاده نمایید. اغلب این پارچه ها بعد از دوخت، از دوام، ماندگاری و مقاومت مناسبی برخوردار هستند.

برای دوخت شنل کلاه دار بهتر است از چرخ خیاطی استفاده نمایید، همچنین از کشش مناسب نخ نیز در زمان دوخت مطمئن شوید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی بچگانه , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , خیاطی , اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی ,