مطالبی درباره مدل لباس ساده خانگی

مطالبی درباره مدل لباس ساده خانگی

0از 0 رأی


مدل لباس ساده خانگی

امروزه افراد علاقه مند به خیاطی، تمایل دارند تا در مواقع لازم، انواع لباس های راحتی و خانگی زیبا را براساس سلیقه خود بدوزند، داشتن توانایی در دوخت و دوز انواع لباس های خانگی دو مزیت خوب برای افراد خواهد داشت، یکی این که انواع لباس ها را براساس سلیقه خود و با استفاده از پارچه ها و طرح های مورد علاقه خود خواهند دوخت، دوم این که توانایی داشتن در دوخت و دوز انواع لباس می تواند برای افراد، از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه و مناسب باشد.

البته در زمان دوخت انواع مدل لباس ساده خانگی باید نکته ها و مسائل مختلفی را مورد توجه قرار داد، در ادامه به تعدادی از این نکته ها می پردازیم:

اولین نکته برای دوخت انواع مدل لباس ساده خانگی انتخاب پارچه است، البته پارچه مناسب را باید براساس شرایط خاصی انتخاب نمود، در ادامه تعدادی از این شرایط را شرح می دهیم:

پارچه مناسب برای دوخت مدل لباس ساده خانگی باید در درجه اول از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد، معمولا انواع پارچه هایی که از الیاف طبیعی و گیاهی تولید می شوند نسبت به انواع دیگر پارچه ها از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار هستند، در نتیجه می توانند برای دوخت انواع مدل لباس ساده خانگی مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب یک پارچه، میزان ضخامت آن است، هر چه الیاف به کار رفته در تولید یک پارچه از ضخامت کمتری برخوردار باشند، پارچه ظریف تر و در نتیجه لباسی که با پارچه مورد نظر دوخته می شود، بسیار نرم تر و مناسب تر، برای استفاده در منزل خواهد بود.

یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب پارچه، بافت پارچه است، بافت به عنوان عامل تعیین کننده میزان نرمی پارچه به حساب می آید، به عنوان مثال انواع پارچه هایی که از نخ تابیده شده مانند پنبه تولید می شوند نسبت به انواع دیگر پارچه ها از نرمی و لطافت بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرند. البته انواع پارچه ها مانند ابریشم به دلیل نازکی نخ ها، به تعداد بیشتری از نخ برای بافت احتیاج دارند که در نتیجه باعث می شود تا پارچه های ابریشمی بسیار نرمباشند.

در ادامه به تعدادی از پارچه ها که براساس نکته های گفته شده در بالا می توانند برای دوخت انواع مدل لباس ساده خانگی بسیار مناسب باشند، می پردازیم:

پارچه های نخ پنبه، با توجه به تنوع زیاد، به عنوان پارچه های بسیار مناسبی برای دوخت مدل های مختلف لباس های ساده خانگی به حساب می آیند.

انواع پارچه نخ پنبه از تنوع زیادی در ضخامت نیز برخوردارند، به طوری که پارچه های نخ پنبه با ضخامت زیاد، می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لباس های زمستانی مورد استفاده قرار بگیرند، البته یکی از مهم ترین نکته های که در زمان استفاده از پارچه های نخ پنبه باید مورد توجه قرار داد، شستن پارچه ها قبل از برش است، زیرا اغلب پارچه ها از آبرفتگی برخوردار می باشند.

پارچه های کتان، با داشتن ویژگی هایی مشابه با نخ پنبه، به عنوان پارچه های مناسب برای دوخت انواع مدل لباس ساده خانگی شناخته می شوند. البته به یاد داشته باشید که انواع پارچه های کتان را برای جلوگیری از آبرفتگی، باید با دمای مناسبی از آب، شست و شو دهید.

یکی دیگر از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت انواع مدل لباس ساده خانگی، پارچه های ابریشم و گیپور هستند. معمولا بعد از شست و شو، پارچه های گیپور حالت جمع شده ای پیدا می کنند که با استفاده از اتوی ملایم می توان آن ها را به حالت اولیه خود برگرداند.

پارچه پنبه چایی، به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت مدل های مختلف لباس ساده خانگی شناخته می شود، معمولا این نوع پارچه ها، از ترند های لباس های خانگی به حساب می آیند.

در ادامه به تعدادی از بهترین نمونه ها و مدل های لباس های ساده خانگی اشاره می کنیم:

تاپ و شلوار، به عنوان یکی از رایج ترین لباس های خانگی به حساب می آید. معمولا افراد می توانند دو تکه را به صورت هم رنگ یا در رنگ های مختلف ست نمایند.

تاپ و شلوارک، نیز به عنوان یکی از مناسب ترین لباس ها برای تابستان می باشند، اغلب افراد علاقه مند به این نوع لباس، دختران و خانم های جوان هستند.

تاپ و دامن، نیز به عنوان یکی دیگر از لباس های تابستانی به حساب می آیند.

تونیک، با اندازه ای بلندتر از انواع بلوز، می تواند به عنوان مدل لباس ساده خانگی مناسب مورد استفاده قرار بگیرد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی اسان , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,