آموزش دوخت سارافون ورزشی رایگان

آموزش دوخت سارافون ورزشی رایگان

0از 0 رأی


سارافون ورزشی the Sunday Morning Jumper

سارافون ورزشی،این لباس می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که علاقه دارند تا روز خود را با هاله ای ورزشی آغاز کنند، این لباس، ترکیبی زیبا از سبک معاصر و آرام است. معمولا برای دوخت آن از پارچه یکدست استفاده می کنند که باعث افزایش زیبایی و ظاهر شیک لباس می شود. همچنین می توان با این نوع سارافون ورزشی، انواع شومیز و بلوز های شیک را نیز ست کرد. در ادامه به روش دوخت این سارافون ورزشی زیبا می پردازیم:





شما می توانید برای برش و دوخت لباس مورد نظر، از اندازه های مشخص شده در جدول سایز زیر استفاده نمایید:




1. ابتدا دو تکه برش داده شده، مربوط به پشت لباس را به هم سنجاق نمایید، بهتر است از بالای لباس به سمت پایین و فاق شلوار پیش بروید و درز ها را نیز کاملا مشخص نمایید.


2. در این مرحله باید پشت لباس را به وسیله سنجاق به جلوی لباس متصل نمایید، در ادامه درز های پهلوی لباس را از قسمت بالای لباس به سمت پایین، با احتیاط بدوزید، این کار را تا ساق پا ادامه دهید.

3. در ادامه با دوخت کامل درز های کناری شلوار، جلو و پشت سارافون را بدوزید، گاهی می توانید از سمت ساق شلوار یا اطراف فاق شلوار شروع به دوخت نمایید، در ادامه نیز ساق دیگر شلوار را به سمت پایین برگردانید.



4. در مرحله بعد، باید برای ایجاد شانه های تسمه ای پایه، به اندازه 30 سانتی متر در طول و به اندازه سه و نیم سانتی متر در عرض مشخص نمایید، این اندازه مربوط به سایز 4 است، همچنین می توانید به جای درز 9 سانتی متری از این روش استفاده نمایید، در ادامه نیز پارچه اضافی را بدون برش، در قسمت خط بخیه استفاده کنید.

5. می توانید از روش چرخاننده حلقه ای برای قسمت چرخان بند شانه سارافون ورزشی استفاده کنید.


6. در مرحله بعد، برای اضافه نمودن جیب باید درز لباس را که برای دوخت جیب در نظر گرفته اید، علامت زده و در اطراف آن به اندازه سه و نیم سانتی متر در لبه درز بخیه بزنید، در نتیجه جای درز باید باقی بماند.

7. برای اتصال جیب ها به لباس، از سنجاق استفاده نمایید، در ادامه با توجه به باز بودن قسمت بالایی جیب، اطراف جیب را کوک بزنید.





8. در نهایت، با دوخت لبه های خام اطراف لباس، دوخت سارافون ورزشی تمام می شود، البته برخی از موارد مانند دوخت سجاف رول شده، یا انواع دوخت ها در اطراف لبه های لباس و دوخت سجاف درز ها با فاصله ای تا حدود سه سانتی متر انجام می شود.



در ادامه تعدادی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای دوخت سارافون ورزشی را شرح می دهیم



پارچه گاباردین، به دلیل استفاده از پشم و پنبه به عنوان مواد اولیه در تولید، از ویژگی های خوبی مانند نرمی و لطافت برخوردار است، به همین دلیل می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت سارافون ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از پارچه گاباردین برای دوخت سارافون ورزشی ، باعث می شود تا لباس مورد نظر بسیار شیک به نظر برسد.

پارچه کرپ مازراتی، به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها به حساب می آید، استفاده از مواد اولیه عالی برای تولید این پارچه، باعث شده تا به عنوان پارچه ای بسیار عالی برای دوخت انواع لباس های مجلسی مانند سارافون ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه کرپ مازراتی با داشتن ضخامت های مناسب، می تواند به عنوان پارچه ای عالی برای دوخت انواع لباس ها در فصل های مختلف سال به خصوص سارافون ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ژاکارد، با داشتن ویژگی های خوبی مانند نرمی و لطافت می تواند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع سارافون ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین این پارچه از ظاهری کلاسیک برخوردار است که می تواند به سارافون ورزشی، نما و جلوه ای بسیار شیک بدهد. این پارچه به عنوان پارچه مورد علاقه یکی از طراحان مشهور به نام مارک جیکوبز نیز شناخته می شود.

سارافون ورزشی یا همان سارفون می تواند به عنوان لباسی مناسب و خنک به همراه انواع بلوز و شومیز، در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار بگیرد. سارافون ها از دسته لباس های خنک و مناسب برای فصل های گرم سال به حساب می آیند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزشگاه خیاطی , آموزشگاه خیاطی کرج , آموزشگاه خیاطی در کرج , اموزش خیاطی , آموزش خیاطی ,